Skocz do zawartości

Jaki język?


PereSs~

Polecane posty

6. Przejrzystosc kodu

 

Lol, zresztą Toster się już wcześniej wypowiadał. Na początku miałem zamiar uczyć się C++, zaczęłem czytać Symfonie, doczytałem do setnej strony i co? I mi się znudziło... Aktualnie z C++ nie pamiętam kompletnie nic prócz tego, że na początku sie jakieś czy coś takiego na początku podawało. A Delphi nie trzeba się dużo uczyć, aby coś umieć. To jest tylko moje zdanie, każdy oczywiście ma pełne prawo do zbluzgania mnie i skrytykowania moich poglądów. Podsumowując - wg. mnie Delphi jest przyjemniejsze a możliwości ma spore. To jest tak samo jakby zapytać kucharza z kuchni włoskiej i francuskiej - nie rozstrzygniesz, która lepsza (oczywiście, że włoska).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Tak patrze na większość wypowiedzi, któryś już raz na ten sam temat, i się z Was śmieje. Hahaha. Tak się śmieje właśnie. Dlaczego?

 

Czy każdy z Was spędział lata nad dogłębnym poznaniem obu języków? Porównywaliście je, probowaliście różnych metod? Znacie oba języki wspak i po rumuńsku? Napisaliście duże projekty w każdym z nich? A może każdy z Was tylko liznął pare informacji na temat drugiego jęzka i teraz prawi "delphi lepsze", "kod w c++ jest bardziej czytelny"? Poza tym, nawet gdyby się znało oba języki wyśmienicie, to wybór zależałby od miliona czynników, a to który czytelniejszy byłby może najmniej znaczącym z nich.

 

Znam tak sobie Delphi i C++ i na tym poziomie widze pare wad/zalet każdego z nich, jednak nie są to wady/zalety, które pozwoliłyby mi stwierdzić, że jeden z tych języków jest definitywnie lepszy od drugiego, że jeden jest dla zaawansowanych, a drugi do nauki, że jeden jest do gier, a drugi do aplikacji użytkowych.

 

Po raz kolejny powtórze, co już kiedyś wielu mówiło, że liczą się umiejętności, a język programowania służy do zapisu sposobu rozwiązania danego problemu, więc to głównie od nas zależy, czy kod będzie czytelny, czy nie, wydajny, czy nie.

 

Powyższy tekst skierowany jest do ludzi, którzy nie znają obu języków na takim poziomie, żeby wyrazić poprawną na ich temat opinie (czyli do mnie też, tylko że ja to już wiem).

To na razie tyle przemyśleń co do najlepszego języka. A właśnie, dla mnie język polski rządzi.

 

Toster: poza tym :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT. W jezyku c++ jedyne co wiesz to to ze gdzies w jedym z kilkunastu modulow w jednej z kilku tysiecy lini gdzies to napisales

 

Albo (np. w VC) najeżdżasz kursorem, dajesz prawy i 'go to definition' lub 'go to declaration' :lol:

 

Powyższy tekst skierowany do ludzi, którzy nie znają obu języków na takim poziomie, żeby wyrazić poprawną na ich temat opinie (czyli do mnie też, tylko że ja to już wiem).

 

A według Ciebie co decyduje o twoje wiedzy ? Ilość lat od kiedy zacząłeś programować ? Nie mówie że ktoś jest be, ale że Delphi ma mniejsze możliwośći od C++ i dałem konkretne argumenty potwierdzjące moje zdanie.

:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Drazek @ nie, 25 lut 2007 - 19:13) A według Ciebie co decyduje o twoje wiedzy ? Ilość lat od kiedy zacząłeś programować ? Nie mówie że ktoś

 

Znajomość języka i umiejętne jego stosowanie.

 

Delphi ma mniejsze możliwośći od C++ i dałem konkretne argumenty potwierdzjące moje zdanie.

 

To są moim zdaniem nieobietywne argumenty, mało tego, niektóre bez pokrycia, ale nie będe prawił na ten temat (co lepsze, co nie, jakie wady/zalety). Możnaby już skończyć tą dyskusje bo nic nowego się do niej chyba nie wniesie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo (np. w VC) najeżdżasz kursorem, dajesz prawy i 'go to definition' lub 'go to declaration'

 

wow masz z 200 zmiennych i za kazdym razem bedziesz dawal go to declaration ? polecam, pracuje na codzien z ludzmi ktorzy uwielbiaja ta elastycznosc i placza gdy siadaja do cudzego kodu. I mimo tego cudownego go to declaration po raz setny jakos wole pisac w sposob uporzadkowany...

 

1. Możliwość delkarowania zmiennych tylko dla wybranego bloku

przepraszam bardzo a co ci daje takie cos ? po to sa wlasnie procedury/metody i zmienne lokalne, rozdrabnianie tego do zakresu widzialnosci bloku jakos nie jest dla mnie zaleta/wada. Po prostu jest objawem lenistwa i tyle. Poza tym kompilator i tak samemu okresla sobie zakresy waznosci zmiennych...

 

2. Makra

Czy przez przypadek makra to nie przezytek/pozostalosc po starym c ktory nie dawal mechanizmow takich jak ma c++ i Delphi i uciekano sie do stosowan makr ? Jakos nigdy nie przeszlo mi nawet przez glowe uzycie makra piszac w delphi...

 

3. Szablony

Ok szablony sa spoko, zgodze sie z toba.

 

4. Referencje

istnieje slowo kluczowe var, w pascalu. dokladnie to samo co referencje.

 

5. Obiekty STL

to samo co punkt 3, poza tym porownujac klase vektor z klasa TList to wg mojego skromnego zdania obsluga TList jest 1000 razy bardziej intuicyjna i elastyczna niz boje z klasami stl. Moze sa i swietne elastyczne itp ale standardowy pakiet z Classes jest o niebo bardziej uzyteczny.

 

6. Przejrzystosc kodu

bez komentarza to zostawie, powszechnie krytykowana cecha jezyka c jest jego przejrzystosc kodu...

 

7. Bardziej zrozumialy polimorfizm niż w delphi

taaaa... zwlaszcza wywolania klas bazowych, odwolania sie, virtualizacja i cala reszta. ze tak glupio zapytam czy kazdy destruktor jest w C++ wirtualny ? a co jesli nie chcesz aby wykonywaly sie destruktory klasy bazowej ? W delphi nie ma z tym problemu....

 

8. Funkcje inline

po pierwsze primo aby funkcja byla inline musi spelnic bardzo rygorystyczne ograniczenia inaczej kompilator zleje to slowo, po drugie kompilator delphi robi to z automata wiec poco zawracac sobie glowe pierdolami ?

 

9. Odzielne pliki nagłówkowe

i problemy z crossreferencjami, kolejnoscia linkowania i spojnoscia kodu...

 

10. Przestrzenie nazw

i chaos w kodzie ^2. W delphi jest zakres globalny, jesli nastepuje przykrycie funkcji wystarczy dodac przed tym modul bazowy z deklaracja, prosto i elegancko. Jak widac nie potrzeba tworzyc nowych wyszukanych mechanizmow....

 

11. Przeladowywanie operatorów

spoko zgodze sie z tym, ale stosowalnosc tego jest sladowa, poza tym o ile sie nie myle w delpi tez to jest (w nowych wersjach)

 

12. Zmienne statyczne (static)

kompilator delphi robi analize z automata i co trzeba robi statyczne po co wiec sie tym przejmowac ?

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTATZnajomość języka i umiejętne jego stosowanie.

 

Dokładnie. I żeby była jasność ja nie neguje ludzi kótrzy kodzą w Delphi bo to dobry język programowania, ale jako osoba która pisała w Delphi mam chyba prawo wyrazić jakieś swoje zdanie na ten temat.

 

CYTATMożnaby już skończyć tą dyskusje bo nic nowego się do niej chyba nie wniesie

 

Chyba lepiej raz na zawsze wyjaśnić tą kwestnie zamiast za każdym razem robić OT i 'mini-wojny'.

 

CYTATmało tego

 

Mógłbym wymienić o wiele więcej ale chyba to nie jest konieczne, napisałem której najszybciej rzuciły mi się na myśl.

 

CYTATniektóre bez pokrycia

 

? :blink:

CYTATwow masz z 200 zmiennych i za kazdym razem bedziesz dawal go to declaration ? polecam, pracuje na codzien z ludzmi ktorzy uwielbiaja ta elastycznosc i placza gdy siadaja do cudzego kodu. I mimo tego cudownego go to declaration po raz setny jakos wole pisac w sposob uporzadkowany...

 

Wystarczy dobrze sformatować kod a ważniejsze zmienne deklarować odrazu pod nazwą funkcji ( prkatycznie to samo co w delphi tylko nie potrzeba var).

 

CYTAT4. Referencje

istnieje slowo kluczowe var, w pascalu. dokladnie to samo co referencje.

 

Tego nie rozumiem?

 

CYTAT6. Przejrzystosc kodu

bez komentarza to zostawie, powszechnie krytykowana cecha jezyka c jest jego przejrzystosc kodu...

 

Dla mnie kod w C++ jest bardziej przejżysty ale to oczywiście moje zdanie. Jak widzę masę kodu w Delphi to wygląda to jak tekst książki a nie kod.

 

CYTAT10. Przestrzenie nazw

i chaos w kodzie ^2.

 

Przestrzenie tworzą go własnie bardziej przejrzystym.

 

CYTAT12. Zmienne statyczne (static)

kompilator delphi robi analize z automata i co trzeba robi statyczne po co wiec sie tym przejmowac ?

 

No to plus dla Delphi. Nie widziałem o tym.

 

przepraszam bardzo a co ci daje takie cos ? po to sa wlasnie procedury/metody i zmienne lokalne, rozdrabnianie tego do zakresu widzialnosci bloku jakos nie jest dla mnie zaleta/wada. Po prostu jest objawem lenistwa i tyle. Pozatym kompilator i tak samemu okresla sobie zakresy waznosci zmiennych...

 

A np. wtedy gdy chcesz zadeklarować jakieś zmienne tylko wtedy gdy jest spełniony jakiś warunek - oszczędność pamięci.

:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możnaby już skończyć tą dyskusje bo nic nowego się do niej chyba nie wniesie...

 

Tu bym polemizował , każda dyskusja w której przytacza sie rozsądne argumenty może coś wnieść pozytywnego, a tak w ogóle popieram Drazka w 100% dobrze prawi :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np. wtedy gdy chcesz zadeklarować jakieś zmienne tylko wtedy gdy jest spełniony jakiś warunek - oszczędność pamięci.

 

Przykro mi ale jestes w bledzie. Tak jak pisalem wczesniej, wspolczesne kompilatory analizuja kod i sprawdzaja zakres waznosci zmiennej, wyciagaja rowniez zmienne przed cale bloki. Tak wiec poza zapisem w zrodlach nic sie nie zmienia z punktu widzenia kodu wynikowego.

 

poza tym, jesli by tak byla jak mowisz to chcialbym zauwazyc ze tego typu kod uzywalby mniejsza ilosc pamieci ale za to dzialalby wolniej, gdyz kompilator dla zapisu w postaci:

 

for(int t=0;t<100;t++){
  for(int y=0;y<100;y++){
} B

 

Robilby 100 razy allokacje i 100 razy deallokacje pamieci dla utworzenia/skasowania obiektu autamatycznego y. wiec ja dziekuje za taki jezyk...

 

poza tym rozmo0wa ta nie jest klotnia (i nie traktuje ja w ten sposob) pokazuje po prostu ze to czym ludzie piszacy w c++ probuja zaskoczyc caly swiat to mechanizmy ktore od dawna wystepuja w innych jezykach i to czesto w duzo doskonalszej postaci. dla przykladu cos czego jakos niewieli ludzi z c++ docenia jest fakt ze wszystkie obiekty w delphi sa tworzone dynamicznie. Nie ma czegos takiego jak obiekt klasy zdefiniowanej ktory jest automatyczny w danym bloku. Wada ? Moze, ale o 50% mniej bledow wynikajacy z niedouczenia i nieudolnego zarzadania obiektami np. przez tak wychwalana referencje. Duza czesc ludzi piszacych w c++ ma olbrzymie braki ze skladni tego jezyka, a elastycznosc jego skladni nie jest uzywana czesto dla tworzenia efektywnego kodu tylko dla lenistwa i obchodzenia od d*** stronu problemow z ktorymi nie moze sobie dac rady poczatkujacy (a czasami i zawwansowany) programista. Znam ten jezyk i pisze w nim od dawna i za kazdym razem jak musze do niego wrocic to jest placz i przypominanie sobie jego intuicyjnej skladni.

 

przyklad juz podalem, wskaznik do procedury nic trudnego a 50% ludzi ktorzy twierdza ze znaja jezyk c++ sie na tym wyklada w pierwszym podejsciu.

 

No i glowny problem o ktorym zapomina wiekszosc ludzi piszacych w c++. Kontatybilnosc i standardy... tak tak mili panstwo kod napisany pod VC na 90% nie skapiluje sie od reki pod Codewarriorem, lub gcc lib bcc32 itd itd. dla przykladu kazda firma forsuje swoje pragmy, lub elastycznosc kompilatora co do tolerancji bledow programisty. To co dla VC jest zaledwie warningiem dla gcc jest errorem.

 

Poza tym odpala sie C++ i ma sie 1000 bibliotek kazda po 20 kb i czlowiek zanim znajdzie cos prostego co jest mu potrzebne to czasami zwariowac idzie.

 

jak to jest ze najbardziej elastyczny jezyk swiata nie ma na bazie z dowolnym srodowiskiem glupiej klasy obslugujacej kolejki ? No wiem ze trzeba sobie STL dociagnac i juz sie ma, po drodze trzeba tylko przeczytac mana jak to zainstalowac, zmienic konfigi kompilacji, dodac odpowiednie includy, nauczyc sie obslugi szablonow aby zrobic liste obiektow. Bomba....

 

reasumujac. Warto poznac kilka jezykow (dobrze poznac) i robic w kilku jezykach nie ma wtedy problemow. W delphi pisze bo lubie a C++ bo czasami musze... jak dla mnie EOT.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam na wstępie, że nie chce nikogo urazić.

 

CYTAT(Drazek @ nie, 25 lut 2007 - 19:48) I żeby była jasność ja nie neguje ludzi kótrzy kodzą w Delphi bo to dobry język programowania

 

Ty nie, ale inni - kto wie.

 

CYTAT(Drazek @ nie, 25 lut 2007 - 19:48) jako osoba która pisała w Delphi mam chyba prawo wyrazić jakieś swoje zdanie na ten temat.

 

Tak, ale jeżeli dajesz argumenty, które są dla Ciebie dobre dlatego, że nie znasz drugiego języka, z którym ten swój wybrany porównujesz, wystarczająco dobrze, to Twoje zdanie jest nic nie warte, mało tego, wprowadzasz w błąd osobe pytającą, który język wybrać. Nie mówie, że Ty takie dajesz, ale na pewno często się to zdarza.

 

 

CYTAT(Drazek @ nie, 25 lut 2007 - 19:48) Chyba lepiej raz na zawsze wyjaśnić tą kwestnie zamiast za każdym razem robić OT i 'mini-wojny'.

 

Tak, jeśli prowadzić dyskusję będzie pare osób z wiedzą jaką prezentuje Toster.

 

"Nie mają pokrycia Twoje argumenty" - widzisz co Toster napisał o niektórych z nich.

 

---

 

CYTAT(Toster @ nie, 25 lut 2007 - 21:45) poza tym rozmo0wa ta nie jest klotnia (i nie traktuje ja w ten sposob)

 

Nie napisałem tego :) jeśli to do mnie było :)

 

---

 

Co do tego co napisał Toster - widać jak wiele rzeczy można zarzucić językowi C++ i myśle, że wiele osób w nim piszących mogłoby się z nim zgodzić. Co do Delphi - też znalazło by się wiele rzeczy, do których można by się doczepić.

 

---

 

reasumujac. Warto poznac kilka jezykow (dobrze poznac) i robic w kilku jezykach nie ma wtedy problemow. W delphi pisze bo lubie a C++ bo czasami musze... jak dla mnie EOT.

 

Też tak uważam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli prowadzić dyskusję będzie pare osób z wiedzą jaką prezentuje Toster.

 

Dla mnie to troche dziwna wypiowiedz. Oczywiście wiem, że Toster ma dużą wiedzę i uważam go za osobę o najwiekszych umiejętnościach na tym forum bo programował jak sam powiedział za czasów kiedy ja jeszcze uczyłem się chodzić, :P no ale według Ciebie Iskar kiedy stajemy się zawansowanym programistą, co daje nam możliwość wyrażania własnego zdania ? Przecież nie ma jakiejś granicy po której przekroczeniu jesteśmy zawansowani. O tym chyba świadczy własne odczucie i wiedza jaką sobą prezentujesz. Ja programuje już dobre 4 lata (w Delphi i C++) wiec mam chyba jakieś małe doświadczenie. Poza tym własne zdanie możemy wyrazić zawsze takie prawo demokracji B) Dla mnie mógłby się tu wypowiadać i sam John Carmack którego oczywiście szanuje jako programiste, ale gdybym miał inne zdanie na temat jakiejś sprawy oczywiście stał bym przy swoich racjach dopóki nie przekonałby mnie konkretnymi argumentami :) Po to mamy forum aby wypowiadać swoje zdanie a taka dyskusja (nie kłótnia !) pozwala zdobyć przecież jakąś wiedze.

 

edit :

Jescze wracając do szablonów to znalazłem taki przykład szablonów w delphi :) : http://www.dummzeuch.de/delphi/object_pasc...es/english.html

:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy najbardziej elastyczny i najbardziej wydajny to jest asembler

A tak na serio to ten temat dotyczy nie tego, który język jest lepszy tylko

Tego, co mu polecacie ja proponuje ci zacząć od Pascala jest to najlepszy język do

Nauki (naucz się tylko podstaw później przeżuć się na c ++ [żeby pisać gry w Delhi trzeba instalować jakiś dodatkowy komponent]) oczywiście perełki obowiązkowo proponowałbym ci także tworzenie gier 2d i 3d w TURBO Pascal tu link http://helion.pl/ksiazki/2d3dtp.htm

To bardzo dobra książka poznasz zasady tworzenia gier i poznasz trochę asemblera.

Ja pisze w Delhi i c ++ oba języki są fajne i oba lubię jedną rzecz lepiej pisze się w Delhi inną w c++ (w asemblerze wszystko pisze się ciężko służy on do optymalizacji kodu, ale jest strasznie trudny,brakuje kursów od podstaw)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Death44 @ pią, 02 mar 2007 - 18:52) Najlepszy najbardziej elastyczny i najbardziej wydajny to jest asembler

 

elastycznym? co inny procesor to inne rozkazy i to jest ta elastycznosc?

wydajny? Trzeba być niezłym profesjonalistą aby napisać wydajniejszy program w asm niż w np. Delphi a ilość poświeconego czasu jest niesamowicie wielka

 

CYTAT(Death44 @ pią, 02 mar 2007 - 18:52) Tego, co mu polecacie ja proponuje ci zacząć od Pascala jest to najlepszy język do

Nauki

 

Ze pascal nadaje sie tylko dla początkujących?

 

CYTAT(Death44 @ pią, 02 mar 2007 - 18:52) żeby pisać gry w Delhi trzeba instalować jakiś dodatkowy komponent

 

Nik ci nie kazuje nic instalować, zawsze możesz pisać w WinApi + czysty Dx lub OGL

CYTAT(Death44 @ pią, 02 mar 2007 - 18:52) oczywiście perełki obowiązkowo proponowałbym ci także tworzenie gier 2d i 3d w TURBO Pascal.

 

Po co wracać do przeszłości?

CYTAT(Death44 @ pią, 02 mar 2007 - 18:52) i poznasz trochę asemblera.

A na co komu asembler w dzisiejszych czasach?

 

w asemblerze wszystko pisze się ciężko służy on do optymalizacji kodu, ale jest strasznie trudny,brakuje kursów od podstaw)

Czy ciężko? zależy od gustu. optymalizuje ktoś kod przy pomocy asm :|?

 

Jeśli chodzi o kursy to jest ich pełno w necie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTATelastycznym? co inny procesor to inne rozkazy i to jest ta elastycznosc?

wydajny? Trzeba być niezłym profesjonalistą aby napisać wydajniejszy program w asm niż w np. Delphi a ilość poświeconego czasu jest niesamowicie wielka

Procki posiadają kompatybilność wsteczno (czy jakoś tak) większość instrukcji jest taka sama

Zależy, co rozumiemy przez słowo wydajność dla mnie to szybkość działania programu

CYTATZe pascal nadaje sie tylko dla początkujących?

Czy ja powiedziałem, że nadaje się tylko dla początkujących??

Według mnie jest to najlepszy język, od którego warto zacząć naukę(ma bardzo łatwo do zrozumienia składnie)

CYTATA na co komu asembler w dzisiejszych czasach?

Na co komu asembler w dzisiejszych czasach?? Asembler będzie żył dopóki będą procesory.

Wstawki asemblerowe np. w Delphi, c++ są bardzo przydatne.

CYTATCzy ciężko? zależy od gustu. optymalizuje ktoś kod przy pomocy asm :|?

O tak dla mnie asembler jest najtrudniejszym językiem i pisze się w nim mozolnie(żeby wyświetliło się zwykłe okienko trzeba się trochę napisać)

Jeśli chodzi o kursy to jest ich pełno w necie.

 

Taak kursów asemblera jest w necie pełno tylko większość kończy się na instrukcji skoków

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego, co mu polecacie ja proponuje ci zacząć od Pascala jest to najlepszy język do

Nauki (naucz się tylko podstaw później przeżuć się na c ++ ..........

maże to głupie pytanie ale skoro c++ jest takie "genialne i łatwe" to po co najpierw uczyć się zupełnie innego języka jakim jest Pascal ???

Blind:

za wielu zwolenników asm to chyba nie znajdziesz

więc możesz skomentować.............. wojny nie wywołasz :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym ci także tworzenie gier 2d i 3d w TURBO Pascal tu link http://helion.pl/ksiazki/2d3dtp.htm

 

A ja osobiście bym odradzał tą książke ponieważ szkoda pieniędzy, które można lepiej wydać na inne pozycje na rynku. Książka ta opisuje tyle o ile jakieś tam zasady działania gier, podstaw itp. ale to wszystko można znaleźć na necie na dowolnej stronie o programowaniu gier... bo po co komu teraz książka gdzie opisują jak np. robić tile-sową mapę ? (tyle, że jest tam opisany assembler)

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteście śmieszni :D

Ja mam argumenty na to że nie prawdą jest, że w Delphi nie można pisać dużych projektów ...

Jak najbardziej popieram:)I da sie zarobic ]Generator testów Program powstał dobre 4 lata temu w Delphi 5 Prawie 8 miesięcy kodzenia we dwóch pod kilka rodzajów (w ujęciu technicznym) pytań i róznych tam widzimisie wydawnictwa A teraz neich ktoś kodzący w C pokaze jak sie męczył w trybie DOS-owym aby zrobic tryb okienkowy:)

pozdrawiam oksal

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko, co jest w książkach można znaleźć w necie ja polecałbym ci książkę wydawnictwa helion c ++ dla każdego moim zdaniem jest to bardzo dobra pozycja do nauki c++ wejdź na www.helion.pl i znajdź coś dla siebie z tego co mówisz wnioskuje że programowaniem zainteresowałeś się niedawno czyli zanim napiszesz prosto grę 2d jeszcze baaardzo długa droga do prostych gier 2d doskonale nadają się programy typu 2d game factory co prawda niema to nic wspólnego z programowaniem ale jeśli programowaniem zainteresowałeś się tylko po to żeby napisać grę to radził bym ci właśnie programy do robienia gier w ostatnim expercie i w tym co wyjdzie 4 jest chyba opisane robienie gier 3d w silniku graficznym.

maże to głupie pytanie ale skoro c++ jest takie "genialne i łatwe" to po co najpierw uczyć się zupełnie innego języka jakim jest Pascal ???
ja nie mówiłem że c++ jest genialne i łatwe. Chodziło mi o to by poznał podstawy pascala np do pętli w tedy c++ stanie sie bardziej zrozumiały(to jest moje zdanie i mówię to z własnego doświadczenia)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Powiem tyle:

1. C++ jest elastyczny.

- piszesz na wiele sposobów. Chodzi mi o różne paradygmaty.

2. C++ jest szybszy.

- w czym sąpisane systemy operacyjne??

3. C++ jest porzenośny wbrew opioniom co niektórych tutaj.

4. Dlaczego wielkie firmy nie piszą gier na konsole/pc w Pascal'u (Delphi, czy jak wolicie Object Pascal)

5. Deplhi na pewno jest lepsze do aplikacji (programy użytkowe), ale chodzi tylko i wyłacznie o szybsze tworzenie kodu. (na pewno nie jest szybsze).

6. Pascal był dużo wczesniej niż C++ i C. C++ zapożyczył dużo od innych języków i zostało to wrzucone do jednego pojemnika, co umożliwia pisanie na wiele sposobów (proceduralny, obiektowy, itp, itd)

7. Kiedyś kilku bardzo dobrych programistów próbowało zmierzyć się na poziomie asemblera z kompilatorem C/C++ i przegrali.

 

 

Powiem tak, ja zaczynałem od Commodore 64 - Basic i Monitor (asm).

Potem był Pascal i Asembler a potem C/C++ i cała reszta (Java, C# itp).

Każdy język ma swoje zastosowanie.

1. Jeśli miał bym napisać interfejs to zrobił bym to w C#.

2. Jeśli miał bym napisać grę to zrobił bym to w C++.

3. Jeśli miał bym napisać coś na komórkę to zrobił bym to w Java.

4. Jeśli miał bym napisać coś na smartphona to był by to ponownie C#.

5. Jeśli miał bym zrobić jakąs aplikacje bazodanową to napisałano by to było w C#, ale silnik byłby w C++.

 

Tak jak widać gry to tylko C++ i to nie jest tylko moje zdanie. Jest to zdanie wielkich korporacji które te gry tworzą

 

A tu masz moją mała grę napisaną w Pascal'u (i trochę Object Pascal'a) i Asembler na 6 z infy w szkole średniej w pierwszej klasie :)

(jest tam też kod źródłowy)

http://buniasoft.com/farmer.zip

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(mr_sorcerer @ śro, 21 mar 2007 - 21:50) Powiem tyle:

1. C++ jest elastyczny.

- piszesz na wiele sposobów. Chodzi mi o różne paradygmaty.

2. C++ jest szybszy.

- w czym sąpisane systemy operacyjne??

3. C++ jest porzenośny wbrew opioniom co niektórych tutaj.

4. Dlaczego wielkie firmy nie piszą gier na konsole/pc w Pascal'u (Delphi, czy jak wolicie Object Pascal)

5. Deplhi na pewno jest lepsze do aplikacji (programy użytkowe), ale chodzi tylko i wyłacznie o szybsze tworzenie kodu. (napewno nie jest szybsze).

6. Pascal był dużo wczesniej niż C++ i C. C++ zapożyczył dużo od innych języków i zostało to wrzucone do jednego pojemnika, co umożliwia pisanie na wiele sposobów (proceduralny, obiektowy, itp, itd)

7. Kiedyś kilku bardzo dobrych programistów próbowało zmierzyć się na poziomie asemblera z kompilatorem C/C++ i przegrali.

powiem tak

1. a delphi to nie można :)

2. szybszy od czego??

a os pisze się w asm

3. nie rozumiem :rolleyes:

4. bo lubią dręczyć programistów

5. znowu czegoś nie rozumiem

6. owszem zapożycza z innych języków, tylko że nie wyszło mu to na zdtowie

7.co ma piernik do wiatraka ??

CYTAT(mr_sorcerer @ śro, 21 mar 2007 - 21:50) Potem był Pascal i Asembler

odwrotnie :)

1. Jeśli miał bym napisać interfejs to zrobił bym to w C#.

2. Jeśli miał bym napisać grę to zrobił bym to w C++.

3. Jeśli miał bym napisać coś na komórkę to zrobił bym to w Java.

4. Jeśli miał bym napisać coś na smartphona to był by to ponownie C#.

5. Jeśli miał bym zrobić jakąs aplikacje bazodanową to napisałano by to było w C#, ale silnik byłby w C++.

jeśli miałbym napisać cokolwiek to zrobił bym to w DELPHI

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy nie pisze się w asmie. Chłopie opamiętaj się!!!.

W asmie masz tylko napisany bootloader. Cała reszta czyli kernel jest napisany w C (GNU/Linux,...) oraz C++ Windows 2000 (i wyżej).

No i oczywiście kilka rzeczy przy pisaniu sterowników pisze się w asm.

CYTAT7.co ma piernik do wiatraka ??

A to ma, że asembler jest najniższego poziomu i jest oczywiście najszybszy.

Ale uzywając go nie jesteś w stanie pokonac takiego języka jak C/C++ oraz jego kopmilatora!!! (który bardzo dobrze optymalizuje kod)

 

Inna sprawa to już @Firen napisał, że przydał by się niektórym kurs czytanie ze zrozumieniem.

Tak chodzi o ciebie @sazian:

CYTAT("sazian")CYTAT("(mr_sorcerer @ śro @ 21 mar 2007 - 21:50)")

Potem był Pascal i Asembler

odwrotnie

 

Ja napisałem całkiem coś innego:

Powiem tak, ja zaczynałem od Commodore 64 - Basic i Monitor (asm).

Potem był Pascal i Asembler a potem C/C++ i cała reszta (Java, C# itp).

I tu chodziło o to w czym ja pisałem!!!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...