Jump to content

Toster

Moderatorzy
  • Content Count

    1,882
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

6 Followers

About Toster

  • Rank
    Archon

Recent Profile Visitors

13,002 profile views
  1. Toster

    Help Of A Wizard

    Yep to jest wlasnie to
  2. Toster

    Help Of A Wizard

    Kurde nie mam pojecia jak to sie w unrealu robi Ogólnie to obecnie mam dostep do netu tylko z komorki wiec nie poszaleje. Ale tam jest dany gotowy model z animacja chodzenia/biegania. Na bank da sie go wyeksportowac do FBX, i pewnie wtedy mozna z tego wyciagnac szkielet/animacje.
  3. Toster

    Help Of A Wizard

    Ok zebrałem listę postaci które mam w grze, poniżej lista. Nie mam zdefiniowanej wizji jak to ma dokładnie wyglądać. Po rozmowach ze znajomym grafikiem z gamedev powiedział mi że aby to udźwignąć trzeba iść w klimat kreskówkowy. Cellshade i te sprawy bo realizm nie ma bata aby ogarnąć w pojedynkę. Tak więc jako referencje sięgnąłem do Dzikich pól i ich galerii larpowych. Są tam różne "klasy" społeczne. Lista postaci: Szlachta: Pan domu, Pani domu, syn, córka, gość facet, gość żona, gość córka, gracz Służba: wyższa ranga: marszałek dworu, kamerdyner, ochmistrzyni, panna służąca Niższa ranga:dziewka służebna, kucharka, kredencerz, stajenny pachołki: chłopiec na posyłki, chłopiec stajenny, kuchcik(kobita), pomywaczka szkielet myślę aby użyć z tego co jest w unrealu bo tam mam już animację chodzenia, biegania. Więc od biedy połowę rzeczy link do galerii: http://www.valkiria.net/index.php?do=sort&p=gallery&area=8&charakter=&orderby=&ascdesc=&page=1
  4. Toster

    Help Of A Wizard

    Heh dlatego blog się nazywa "tworzenie gry po godzinach wieczorem" Nie musisz mi mówić jak to jest z czasem. Jutro postaram się ogarnąc jakąś listę bo obecnie skupiałem się nad dialogami i 7/10 mam zrobione do pierwszego rozdziału. Teraz nanieść poprawki i takie tam.
  5. Toster

    Help Of A Wizard

    Ogólnie dowolna pomoc mile widziana, największy problem jak dla mnie to jest postacie i ich animacja. Na ten moment używam modelu standardowego dawanego z UDK. Rozglądałem się też za packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie. Jeśli miałbyś ochotę coś pomodelować to z różnych pokoików które mam do umeblowania z ciekawszych jest np: - biblioteka - kuchnia - magazynek itd. Mogę wrzucić pełną listę pomieszczeń oraz bryły jakie w udk używam to sobie przejrzysz co i jak.
  6. Toster

    Help Of A Wizard

    Wyrzucam setki godzin na piwo... wiec moge polaczyc te dwie czynnosci
  7. Toster

    Help Of A Wizard

    Bardzo powoli idzie bo ucze się UDK'a i blendera aby robic prototypowanie. Plus sporo dialogow produkuje, wiec ogolnie tak jak zawsze... czyli pod górkę Unreal ma moc, ale czasami to po prostu rece opadaja. Niby cos banalnego a sie najebac trzebe ze az glupio
  8. Toster

    Help Of A Wizard

    Ostatnio mam nawrót do zabawy w pisanie gier. Postanowiłem całość oprzeć na Unreal 4 SDK, nie zamieszczam cyklicznie buildów i nie wiadomo na czym to stanie, ale postanowiłem zrobić małego bloga gdzie na bierząco postaram się opisywać postępy prac. Całość w łamanym angielskim może kogoś zainteresuje. https://eveninggameproduction.blogspot.com
  9. Toster

    Pisanie gry.

    wzieli ogre i na nim zaczeli dlubac. Nie wiem jaki silnik do fizyki. Po wersji PC robili porty na xBoxa i PSy ale nie znam szczegolow, pewnie mozna na ich stronie sprawdzic na co wydali
  10. Toster

    Pisanie gry.

    Hej, hej, hej. Może kogoś zainteresuje ten filmik. Znajomi znajomego założyli firmę od zera robiącą gry. Wszyscy kolesie mają kilka lat doświadczenia w game dev zanim się na to porwali. Na filmiku możecie prześledzić kolejne etapy powstawania gierki, wydawałoby się prostej technicznie. Praca full time a nie po nocach klepanie kodziku: Może kogoś zainteresuje, a może wielu uświadomi ogrom pracy i czasu potrzebny na stworzenie tytułu.
  11. EE tam, to samo pewnie mówiono innym którzy zaczynali fora Jedne powstają inne upadają, jakoś tak mnie naszło nagle i godzinę później kończyłem konfigurację (jeszcze trochę trzeba poprawić kilka rzeczy). Ale ogólnie jak nie spróbuję to nie będę wiedział czy to nie ma sensu. Ocenimy za pół roku.
  12. Tak, tak są fora o innych tematach niż komputery Jeśli ktoś chciałby wnieść coś od siebie na temat szeroko pojętych książek to zapraszam do nowego tworu na którym moderuje wasz znienawidzony z unit1 moderator http://forumksiazki.thetosters.pl
  13. Toster

    [c]humor

    Kawał dla zboczeńców Przychodzi Perl do regExpa i mówi: "\\bhttps?://[a-zA-Z0-9\\-.]+(??:/[a-zA-Z0-9\\-._?,'+\\&%$=~*!():@\\\\]*)+)?" ?
  14. Eee nie do końca się zgodzę. Czasami wrzucam do działu projekty różne rzeczy które jako grupa tworzymy, odzew jest zerowy. Nie wierze że gdyby na portalu pojawił się jakiś agregator to nagle słupki skoczyłyby do góry.
  15. Ok moja wizja jest taka że nie ma wizji. Co do artsów to aby go napisać poprawnie i żeby wzbudził jakieś zainteresowanie trzeba w niego wrzucić dużo pracy. Temat też musi być ciekawy, a mnóstwo "artsów" jest o pierdołach, pisanych na kolanie aby było. Chodząc po różnych stronach łatwo zobaczyć tendencję że początkujący zachłystują się swoją wiedzą, lizną czegoś, coś gdzieś usłyszą i od razu piszą kursy języka, dobre praktyki itd. Kto to czyta ? Nowe działy - to co artsy, można je wprowadzić pytanie ile osób będzie się aktywnie udzielać na forum ? Obecnie widać tendencje sezonową, zbliżają się zaliczenia ożywa Pascal i C++. Pozatym to wykres jest płaski jak młoda japonka. Konkursy - temat był kilka razy podejmowany przez różne osoby i zawsze umarł śmiercią naturalną. Bo ciężko zrobić konkurs sensony i rzetelny, obiektywnie ocenić i napisać regulamin z którego nie chce się po prostu śmiać. Tak czy siak nie przypominam sobie aby któryś miał frekwencję większą niż 10 osób. Ogólnie mój pogląd (z którego wyłamują się do tej pory tylko JavaRanch i stackoverflow) jest taki że większość polskich for jest nawiedzanych z nudów przez zawodowych programistów którzy jak mają chwilę to odpowiedzą na problem. Niestety problemy poruszane na tych forach są albo mówiąc brzydko noobowskie albo tak ściśle specjalizowane że nikt nie ma wiedzy w tym temacie, a szkoda mu czasu na research. Inna sprawa która jest częsta to fakt że nawet jak dana osoba znajdzie już rozwiązanie to nie chce jej się wrócić i napisać odpowiedź (zresztą zazwyczaj to multipost na 2-4 fora, na zasadzie im więcej zaspamuje tym większa szansa że ktoś mi odpowie). Reasumując uważam że fora programistyczne mają znikomy wpływ na naukę/dzielenie się wiedzą. Mało komu chce się napisać posta na temat tego co ostatnio zrobił/odkrył lub co go zainteresowało. Na forum się u nas idzie jak po 1-2h nie znajdzie się rozwiązania na coś. Wg mnie dużo większą pomocą dla programisty są mikroblogi lub blogi tematyczne. Gdzie ktoś opisuje nad czym się męczył i jak to osiągnął, z przykładem i ścieżką rozumowania. Tam defakto każdy post jest mini artykułem. Korzystam z tego bardzo często zarówno zawodowo jak i w domu ale do tego trzeba mieć: 1) wiedzę, 2)czas, 3)chęć stworzenia czegoś takiego i z reguły musi być po ang. Linkowanie mojego blogu raczej nie sądzę aby coś dało portalowi, nie ma on nic wspólnego z programowaniem i raczej nie jest przeznaczony dla dzieci Tyla ode mnie. Może warto by się było zastanowić do czego ma służyć Unit1, wtedy kierunek rozwoju będzie nijako naturalnie wynikającym efektem ubocznym.
×
×
  • Create New...