Toster Napisano Maj 30, 2006 Zgłoś Share Napisano Maj 30, 2006 Jakos znalazlem chwilke i postanowilem ze cos naskrobie o fizyce, o ktorej byly wzmianki odnosnie artsow. Bardzo prosty programik pokazujacy podstawowe sprawy zwiazane z ruchem niejednostajnym, w artsie o platformowkach jest tez kilka uwag ulatwiajacy zrozumienie tego co przedstawie. Na poczatek moze kodzik: [code=Delphi] TMassPoint = class public constructor X]JNX[ NBYHFFSf'GV&6VGW&R7F&6MŃYąŃĄ9Y`9Yd4(cedure SetAcceleration(const NewAX, NewAY:real); YHYX[][V[YKVU[YNX&fFPee&V64(YYźYąŃąredkosc fAx, fAy: real; //Acceleration czyHXHY[YCBX[w7Ć7ćć'R6WVFv6śG7ŚćVvdłźąŹ4( published property x: real read fx write fxBHNX[XYH]HNB&W'Gł&V&VBfw&FRfł&W'4(Ńread fvy; property ax: real read fax; H^NX[XY^NBHł&V&VBfw&FRfłVćCD75B)Q5AąŃĄaYąeYą real); begin //dodajemy nowa skladowa przyspieszenia ^H^ V[YNB^HH^H VU[YNB[BB7G'V7F\"D75B7&VFR67B55&VŚ&Vv(4(4)4(4)Q5AMŃceleration(const NewAX, NewAY: real); begin //Nowe przyY[YCB^H]VB^HH]VNB[BBGW&RD75B6WEfVĆ6G67BćWuećWue&VŚ&Vv4(ź94(Y9Y`4(Y9Yd4); procedure TMassPoint.Stop; begin //zatrzymujemy na[BHBHHB^HB^HŚVćC&6VGW&RD75BWFFSŚ&Vv&V6ćŃŹchu fVx := fvx + fAx - fVx*fk; fVy := fvy + fAy - fVJBXHHXH YBHgggŁgggŚćść'7W7ŚVćŹ4(Ź4)4(4(fŚĘ-ź~+\"yŹ\"{62Ł9ąęŁz^}-Ś%8.źłĄś'(v{<łr(łS^i'ś*':j7ŚĘJŹj|Łłz=ĄŁzli+{AŁghś70j)(hvv%z6ŚĘJZ)'o,mŹ'uZęXjlhh)zzhŹ\"r3Śśvś'ŚĘIb0zhśł:nKiŁóirVi-Ęi\"zŚź9jwjśŚz (ŹkJ'+~ćĘj3zl+$iĘw}-Ę,,o('Ź+Z&h'ęh,ĆzjJŚ4)Q ŃŃ ąŹĄMQ=4)4(MP.x := 200; MP.y := 200; MP.SetAcceleration(-6,4);[YK[XYHYNB[BBYHLKPFR6VćFW#D&ŚV7BŚ&VvŁD75B7&VFR\04(5@ŹźŃ4(5@Ź 0.50; //wytracaj 50% przyspieszenia end; procedure TFosLKQJ[X NBY[BTYNB[B&6VGW&RDf&ÓFW#FW\"6VćFW#D&ŚV7BŚ&VvUŃ4(ŃAŃ ź4( łr := clBlack; FillRect(PaintBox1.ClientRect); [H]NB]ZZ[^H[ZBVĆĆ6R&VćBÓ\"&VćBÓ\"&VćBł\"&Ą5@Ź4(źŃŃ4(en.color := clBlue; MoveTo(Round(MP.x), Round(MP.y));B[UĘ[ T JK[ TJÓJJJN ŁR'62'ĆvF0GWF'7VŚVć7ŚR'54(ąąI4(5QźĄIĄ5@, Round(MP.y)); LineTo(Round(MP.x + Mp.ax*5), Round(LJÓ^JJJNĘHXH[YXB[B[BB6VGW&RDf&ÓD&W6UW6VćFW#D&ŚV7C'WGFD ŃŃ4(MĄQMĄŃMŃŃ`d%Ń4)4( dy, dist: real; begin //wyznaczenie wektora kierunkoweBHHTBHHHHTNBYZ&F7BŁ7' BGŚGGŚGbF7BFVW4(ź9ąŃ4(4( /dist; //wektor predkosci rowny 3 dx := dx * 3; !HHH BZ[^HYXH^XYZŚwPFD66VĆW&FGGŚVćC [/code]Oczywiscie procki musza byc poodlaczane do kontrolek, prosze nie pytac jak, jesli ktos tego nie wie niech zajmie sie podstawami podstaw.[/syntax] Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Maj 30, 2006 Zgłoś Share Napisano Maj 30, 2006 Jak dla mnie nic odkrywczego ale warto jak by jakiś z modów może zrobił ten Temat podpięty bo może się komuś przydać. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Maj 30, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Maj 30, 2006 spoko, w ramach wolnych chwil bede go rozbudowywal dorzucajac nowe funkcjonalnosci. Na drugi ogien pojda atraktory oraz przysiaganie odpychanie bo to najprostrze Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Maj 30, 2006 Zgłoś Share Napisano Maj 30, 2006 Witam!Heh... Ja już dość dawno napisałem arta o fizyce w grach tylko jakoś tak nie chce mi się go wrzucić, a raczej czekam na niespodziewjkę i równo z nią pojawi się na stronie ;D Jak ktoś by chciał przeczytać go wcześniej to jest pod tym linkiem wraz z kodem:www.dathox.unit1.pl/files/fizyka.rarSorqa że nie wiedziałem wcześniej PozdrawiamSpider ^*^[Edit bład w linku] www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.