Skocz do zawartości

[Delphi] Fizyka


Toster

Polecane posty

Jakos znalazlem chwilke i postanowilem ze cos naskrobie o fizyce, o ktorej byly wzmianki odnosnie artsow. Bardzo prosty programik pokazujacy podstawowe sprawy zwiazane z ruchem niejednostajnym, w artsie o platformowkach jest tez kilka uwag ulatwiajacy zrozumienie tego co przedstawie. Na poczatek moze kodzik:
[code=Delphi]
TMassPoint = class
public
constructor X]JNX[
NBYHFFSf'GV&6VGW&R7F&6MŃYąŃĄ9Y`9Yd4(cedure SetAcceleration(const NewAX, NewAY:real);
YHYX[][V[YKVU[YNX&fFPee&V64(YYźYąŃąredkosc
fAx, fAy: real; //Acceleration czyHXHY[YCBX[w7Ć7ćć'R6WVFv6śG7ŚćVvdłźąŹ4( published
property x: real read fx write fxBHNX[XYH]HNB&W'Gł&V&VBfw&FRfł&W'4(Ńread fvy;
property ax: real read fax;
H^NX[XY^NBHł&V&VBfw&FRfłVćCD75B)Q5AąŃĄaYąeYą real);
begin
//dodajemy nowa skladowa przyspieszenia
^H^
V[YNB^HH^H
VU[YNB[BB7G'V7F\"D75B7&VFR67B55&VŚ&Vv(4(4)4(4)Q5AMŃceleration(const NewAX, NewAY: real);
begin
//Nowe przyY[YCB^H]VB^HH]VNB[BBGW&RD75B6WEfVĆ6G67BćWuećWue&VŚ&Vv4(ź94(Y9Y`4(Y9Yd4);

procedure TMassPoint.Stop;
begin
//zatrzymujemy na[BHBHHB^HB^HŚVćC&6VGW&RD75BWFFSŚ&Vv&V6ćŃŹchu
fVx := fvx + fAx - fVx*fk;
fVy := fvy + fAy - fVJBXHHXH
YBHgggŁgggŚćść'7W7ŚVćŹ4(Ź4)4(4(fŚĘ-ź~+\"yŹ\"{62Ł9ąęŁz^}-Ś%8.źłĄś'(v{<łr(łS^i'ś*':j7ŚĘJŹj|Łłz=ĄŁzli+{AŁghś70j)(hvv%z6ŚĘJZ)'o,mŹ'uZęXjlhh)zzhŹ\"r3Śśvś'ŚĘIb0zhśł:nKiŁóirVi-Ęi\"zŚź9jwjśŚz (ŹkJ'+~ćĘj3zl+$iĘw}-Ę,,o('Ź+Z&h'ęh,ĆzjJŚ4)Q ŃŃ
ąŹĄMQ=4)4(MP.x := 200;
MP.y := 200;
MP.SetAcceleration(-6,4);[YK[XYHYNB[BBYHLKPFR6VćFW#D&ŚV7BŚ&VvŁD75B7&VFR\04(5@ŹźŃ4(5@Ź 0.50; //wytracaj 50% przyspieszenia
end;

procedure TFosLKQJ[X
NBY[BTYNB[B&6VGW&RDf&ÓFW#FW\"6VćFW#D&ŚV7BŚ&VvUŃ4(ŃAŃ
ź4(
łr := clBlack;
FillRect(PaintBox1.ClientRect);
[H]NB]ZZ[^H[ZBVĆĆ6R&VćBÓ\"&VćBÓ\"&VćBł\"&Ą5@Ź4(źŃŃ4(en.color := clBlue;
MoveTo(Round(MP.x), Round(MP.y));B[UĘ[
T

JK[
TJÓJJJN
ŁR'62'ĆvF0GWF'7VŚVć7ŚR'54(ąąI4(5QźĄIĄ5@, Round(MP.y));
LineTo(Round(MP.x + Mp.ax*5), Round(LJÓ^JJJNĘHXH[YXB[B[BB6VGW&RDf&ÓD&W6UW6VćFW#D&ŚV7C'WGFD ŃŃ4(MĄQMĄŃMŃŃ`d%Ń4)4( dy, dist: real;
begin
//wyznaczenie wektora kierunkoweBHHTBHHHHTNBYZ&F7BŁ7' BGŚGGŚGbF7BFVW4(ź9ąŃ4(4(
/dist;
//wektor predkosci rowny 3
dx := dx * 3;
!HHH
BZ[^HYXH^XYZŚwPFD66VĆW&FGGŚVćC [/code]

Oczywiscie procki musza byc poodlaczane do kontrolek, prosze nie pytac jak, jesli ktos tego nie wie niech zajmie sie podstawami podstaw.[/syntax]

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Heh... Ja już dość dawno napisałem arta o fizyce w grach tylko jakoś tak nie chce mi się go wrzucić, a raczej czekam na niespodziewjkę i równo z nią pojawi się na stronie ;D
Jak ktoś by chciał przeczytać go wcześniej to jest pod tym linkiem wraz z kodem:
www.dathox.unit1.pl/files/fizyka.rar
Sorqa że nie wiedziałem wcześniej biggrin.gif

Pozdrawiam
Spider ^*^
[Edit bład w linku]

www.spider.dathox.com :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...