Skocz do zawartości

[OpenGL][Delphi]Obiekty 3ds w OpenGL


nitrous

Polecane posty

Witam wszystikch! Jak w temacie; chciałbym się dowiedzieć jak wczytywać obiekty 3ds (3d max studio) do opengl. Ściągnąłem z sieci wiele programów , analizowałem kody, lecz nie udało mi się tak naprawde znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Chcę tylko umieścić obiekt na planszy ,bez teksturowania i animacji. Czy ktoś może mi pomóc? Pozdro!
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wczytywałem 3ds jeszcze (bo póki co nie potrzebuje) ale sprawa praktycznie taka sama jak przy każdym formacie. Bierzesz jakiś opis ja najbardziej przyjazny jaki znalazłem to ten: http://www.spacesimulator.net/tut4_3dsloader.html Potem jeśli potrzebujesz tylko model bez materiałów, tekstur i animacji to robisz zwykłe struktury do przechowywania wierzchołków w 3d. Następnie robisz tablicę takich wierzchołków i wczytujesz pokolei czytając z pliku. Jeśli nie napiszesz samemu procki do wczytywania siatki modelu to gdzieś na necie widziałem unit do delphi, który realizuje to za Ciebie.

wczytywanie możesz realizować przez BlockRead

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno próbowałem robić coś w GLScene , ale musiałbym się najpierw nauczyć obsługi tego pakietu . Czy jest wolniejszy to nie wiem , nie widziałem raczej zbyt dużej różnicy. A co do wczytywania obiektów 3ds do openGL , to muszę chyba jeszcze poszukać , bo sam takiego kodu nie napiszę, nie znam się jeszcze tak na tym. Pozdrawiam![/b]
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...