nitrous Napisano Sierpień 9, 2006 Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 Witam wszystikch! Jak w temacie; chciałbym się dowiedzieć jak wczytywać obiekty 3ds (3d max studio) do opengl. Ściągnąłem z sieci wiele programów , analizowałem kody, lecz nie udało mi się tak naprawde znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Chcę tylko umieścić obiekt na planszy ,bez teksturowania i animacji. Czy ktoś może mi pomóc? Pozdro! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Sierpień 9, 2006 Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 Nie wczytywałem 3ds jeszcze (bo póki co nie potrzebuje) ale sprawa praktycznie taka sama jak przy każdym formacie. Bierzesz jakiś opis ja najbardziej przyjazny jaki znalazłem to ten: http://www.spacesimulator.net/tut4_3dsloader.html Potem jeśli potrzebujesz tylko model bez materiałów, tekstur i animacji to robisz zwykłe struktury do przechowywania wierzchołków w 3d. Następnie robisz tablicę takich wierzchołków i wczytujesz pokolei czytając z pliku. Jeśli nie napiszesz samemu procki do wczytywania siatki modelu to gdzieś na necie widziałem unit do delphi, który realizuje to za Ciebie.wczytywanie możesz realizować przez BlockRead Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KKKas Napisano Sierpień 9, 2006 Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 Pakiet GLScene to umożliwia. ҉ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Sierpień 9, 2006 Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 GLScene - Jest strasznie wolne. Więc osobiście nie polecam. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KKKas Napisano Sierpień 9, 2006 Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 A ja osobiście polecam ;) Robię w tym od jakiegoś czasu dość spory program do projektowania wnętrz i działa git. ҉ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Sierpień 9, 2006 Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 Ja polecam TrueVision :] Moim zdaniem wypas. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nitrous Napisano Sierpień 9, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 9, 2006 Niedawno próbowałem robić coś w GLScene , ale musiałbym się najpierw nauczyć obsługi tego pakietu . Czy jest wolniejszy to nie wiem , nie widziałem raczej zbyt dużej różnicy. A co do wczytywania obiektów 3ds do openGL , to muszę chyba jeszcze poszukać , bo sam takiego kodu nie napiszę, nie znam się jeszcze tak na tym. Pozdrawiam![/b] Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.