Skocz do zawartości

[Delphi] Komunikacja między modułami w delphi


LordLost

Polecane posty

Witam

Mam problem z komunikacją miedzy modułami w Delphi. Jeśli dołączam do modułu głównego ‘Unit1’ następny ‘Unit2’ z klasą(jeden unit jedna klasa), zmiennymi i procedurami do niej, to w module głównym mogę się odwoływać do procedur itd. które są w module pobocznym, ale czy da się na odwrót?

Zmienne można dodać jako parametry w procedurach, ale jak w ‘Unit2’ odwołać się do procedury komponentu który jest w klasie w ‘Unit1'?

Szukałem jak to można zrobić, ale wszystkie przykłady są tak zbudowane, że wszystko pięknie chodzi i nic ze sobą nie koliduje, a w rzeczywistości to ….

Wybaczcie za pytanie, ale nie bardzo wiem jak to zrobić i jak widać jestem początkujący, liczę na pomoc i wyrozumiałość :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rzeczywistosci to albo masz kod dobrze zaprojektowany albo masz 2 wyjscia:

a) Łatanie i bluzganie

B) refactor klas/modulow.

 

Kilka dobrych lat zajelo mi ogarniecie tego do poziomu ktory mnie jako tako satysfakcjonuje, wiec pewnie tobie tez latwo nie pojdzie ;)

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram wyjście a ;)

Czyli rozumiem że trzeba tak zrobić, żeby nie było potrzeby odwoływać się z innych modułów do modułu głównego?

Mam OmegaImageList na formie w pierwszym unicie i jak chcę wyświetlić obrazek w procedurce(rysuj) w unicie2 to nie mogę :( Pomyślę jak to zrobić, ale nic nie obiecuje :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem spróbuje, muszę ogarnąć lepiej klasy, bo nie ogarniam, szczególnie jak tworzycie te mapki kafelkowe w omedze :) Ja zrobiłem dane mapy w tablicach i wczytywanie/rysowanie w pętlach to nawet działa, ale FPS mniejszy ;)

Edit:

Musiałem spróbować już teraz :)

w procedurze dałem parametr (Obj : TObject)