Skocz do zawartości

LordLost

Użytkownicy
  • Zawartość

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O LordLost

  • Ranga
    Bywalec
  1. LordLost

    Kolizja sprite'ów

    Ja w tym wypadku nie operowałbym x i y tylko numerami kolumn i wierszy. Przed wykonaniem ruchu np w górę sprawdza się warunek przy wciśnięciu kursora. if not(mapa[Gracz.kolumna,Gracz.wiersz-1])then {rusz się do góry}; W DX nie używałem, ale w omedze OmegaSprite miał już napisaną procedurę do sprawdzania kolizji i sam pisałeś tylko reakcję na kolizje(OnCollision) dla poszczególnych typów.
  2. Open dialogi nie działają na xp. Jeśli utraci się połączenie z internetem i program próbuje sprawdzić pocztę to dla każdego adresu wyskakuje oddzielnie błąd(a jak ktoś będzie miał >30?). Ogólnie plus za prostotę i łatwość obsługi.
  3. LordLost

    [C] Pierwszy program

    Wydaje mi się, że musisz przed "return" wpisać jakąś funkcje pobierającą znak/czekającą, bo program wypisuje to co chcesz, ale zaraz po tym się zamyka. Można chyba jeszcze w opcjach IDE zaznaczyć żeby program po zakończeniu się sam nie zamykał.
  4. LordLost

    Etharnion - 2D RPG

    Gra wygląda ładnie, jednak rozdzielczość 320x240-640x480 bardziej mnie jara. Nie przeszedłem wszystkich misji, gdyż mój GF3 nie obsługuje OpenGL 2.0. Grałem chwilę i nie znalazłem błędów, mechanika działała bez zarzutu i fabuła też jest(jedne do czego mogę się doczepić to brak klimatu, ale to subiektywna ocena). Gratuluje ukończenia projektu
  5. LordLost

    Wprawka.

    Nie wiem czy o to chodzi? t[n]:= t[n]-t[n]*x/suma elementów; Tablica[2,2,1,4,4] Wywołanie foo(6) return 6 Tablica[1.08, 1.08, 0.54, 2.15, 2.15] Wywołanie foo(6) return 6 Tablica[0.15, 0.15, 0.08, 0.31, 0.31] Wywołanie foo(6) return 6 Tablica[-0.75, -0.75, -0.4, -1.55, -1.55] // Ten wzór się nie sprawdza jeśli x > sumy elementów (potrzebny dodatkowy warunek) Edit: Mój błąd, miało być równomiernie a wyszło proporcjonalnie Edit2: Toster wyżej napisałeś chyba jedyne rozwiązanie t[n]:= t[n]-x(1/IlośćElementów>0) i resztę rozdzielać na pozostałe elementy>0 dopóki x=y, lub suma elementów:= 0}, każde inne rozwiązanie nie będzie chyba równomiernie odejmować.
  6. LordLost

    [Delphi] Jak napisać destruktor?

    Dzięki za pomoc, już w sumie wszystko mam
  7. LordLost

    [Delphi] Jak napisać destruktor?

    Czyli zwalniam instancje klas w destruktorze przez 'FreeAndNil', a rekordy i wskaźniki mogę zostawić w spokoju, czy przypisywać im nil?
  8. Witam, mam problem z napisaniem destruktora i mam kilka pytań jak to zrobić: 1. Czy instancja klasy dziedziczącej po TComponent powinien być zwalniany w zdarzeniu onClose formy jeśli do niej należy? Wydaje mi się, że destruktor formy niszczy swoje komponenty automatycznie, ale głowy bym nie dał. 2. Czy w destruktorze mojej klasy muszę 'uwalniać' obiekty(instancje innych klas), które są jego polami. W tym miejscu nie mam pojęcia, oglądałem przykłady i niektórzy zwalniają inni nie, albo zwalniają tylko niektóre. W pewnej książce, którą posiadam napisane jest, że odziedziczony destruktor nie zwalnia instancji tych klas więc muszę przedefiniować destruktor? Podobno trudniej jest tworzyć niż niszczyć
  9. LordLost

    Colobot, Ceebot i multiplayer.

    W demko CBota grałem kiedyś, wtedy wydawało mi się to fajne, ale programowania się z tego nie da nauczyć(nawet nawyków). Ciekawiłby mnie jedynie tryb multiplayer jeżeli taki jest, bo pełnej wersji nie widziałem.
  10. LordLost

    [Delphi] - Sprzedaż oprogramowania

    Słyszałem coś o dotacjach z urzędu pracy, jeśli założysz własną firmę. Słyszałem coś, że firma musi prosperować przez rok(trzeba płacić składki i ubezpieczanie chyba) no i może się to wiązać z jakimiś dodatkowymi kursami, pisaniem biznes planu itp. Obiła mi się o uszy kwota około 20000 zł. Mój znajomy w takim czymś uczestniczy i musiałbym się dokładnie dowiadywać, bo to tylko tak słyszałem a najlepiej będzie jak sam się zapytasz na przykład w urzędzie pracy. Zapytać nie zaszkodzi a może pomóc
  11. LordLost

    [DELPHI + OMEGA] TOmegaMusic - Jak korzystać?

    Najlepiej zobaczyć sobie przykłady Omegi(jest ich kilka), nic więcej chyba nie potrzeba. "...\Omega_0_93\Examples\Simple\OmegaMusic\..."
  12. LordLost

    [DELPHI] Przesyłanie danych przez socket.

    String to nie tablica(Edit: No może nie do końca, ale każdy wie o co chodzi ), Jak chcesz przesłać tekst to połącz Edit1.Text+'znak rozdzielający'+Edit2.Text i przy odbiorze rozdziel, lub użyj SendBuf.
  13. LordLost

    [DELPHI] AI

    Ten bot jest to twojej gry, czy do jakiejś już istniejącej? Nie znam się, ale coś kiedyś czytałem o automacie stanów(czy jakoś tak), może to się przyda.
  14. LordLost

    [Delphi]OnKeyDown Problem

    Spróbuj w sekcji 'uses' dodać moduł 'Windows'.
  15. LordLost

    [delphi] Okno na wierzchu

    Nie bawiłem się tym, ale gdzieś widziałem coś takiego: SetWindowPos(Handle, HWND_TOPMOST, Left, top, Width, Height, SWP_SHOWWINDOW); Nie wiem czy to nie zmienia wartości FormStyle, ale niby działa.
×