Arthan Napisano Październik 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 Czy opłaca się na dłuższą metę programować gry w Delphi? Czy lepiej zabrać się za C++ ? W Delphi programuje już jakiś czas, dlatego wolałbym właśnie w Delphi, z C++ mam spore braki, ale jeśli miało by się to opłacić to myślę, że szybko bym to nadrobił. Tylko, że po co uczyć się innego języka jeżeli w Delphi mógłbym osiągnąć to samo? .. i właśnie.. czy aby na pewno tak jest? Zacząłem tworzyć coś w rodzaju szablonu dla gry RPG pod Delphi i chciałem do obsługi grafiki wykorzystać Omegę. Co myślicie o tym pomyśle? Jak na początek była by to amatorska gra z grafiką i muzyką darmową, pościąganą z neta. Staram się jednak pisać kod na tyle uniwersalnie by móc w przyszłości wykorzystać jak największą ilość jego elementów w innych projektach w przyszłości, dlatego też chciałbym przynajmniej zdecydować się co do języka, by później nie musieć przekładać tego z jednego języka na drugi. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DevPort Napisano Październik 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 Zadając pytanie: CYTAT(Arthan) Czy opłaca się na dłuższą metę programować gry w Delphi? Czy lepiej zabrać się za C++ ? a później pisząc: chciałem do obsługi grafiki wykorzystać Omegę odpowiadam: NIE, jeżeli to ma być później wykorzystywane do większych projektów. Jednak w Delphi podobnie jak w C++ można bez problemu pisać frameworki pod własne projekty gier. Jednak Ten problem zaczyna istnieć jak wykorzystujesz do produkcji gier komponenty VCL. Wyobraź sobie łódź podwodną (Gra) i VCL (ciężki balast). Otóż takiej łodzi jest ciężej wypłynąć na powierzchnię, a nie mówiąc już o szybszym płynięciu. Tak samo jest z grami, wielu młodych i starszych programistów woli tworzyć coś w stylu własnego Engine do grafiki, aby pozbyć się tego "ciężkiego balastu" i mieć bardziej wydajną grę, po co? A po to by dodać kolejne efekty wizualizacyjne dla upiększenia, polepszenia grafiki w grze. Jeżeli chodzi o różnicę Delphi, czy C++ szczerze to niczym one się nie różnią, po za tym, że w Delphi jeżeli chcesz możesz użyć VCL. Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arthan Napisano Październik 22, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 Czyli jednym zdaniem najlepiej żebym rozpoczął od tego: Tworzenie Gier » Grafika » DirectX ?? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DevPort Napisano Październik 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 To czy wybierzesz DirectX, czy OpenGL nie ma znaczenia... to zależy jedynie od Twoich upodobań. Jednak jeżeli tak jak pisałeś planujesz później wykorzystać swoje "wypociny" w późniejszych, większych projektach to najlepiej właśnie zacząć od czystego API graficznego jakim jest DirectX i OpenGL. Wybór należy wyłącznie do Ciebie... Odpowiedź na Twoje pytanie (jednym zdaniem, wyrazem): TAK Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Październik 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 BZDURA! Jesli chcesz pisac gre to nie bierz sie za czystego Dx-a czy Ogl-a, szkoda czasu na to, zwlaszcza jeszcze gdy zaczynasz programowac gry, jeden z bardziej prawdopodobnych scenariuszy jest taki ze zagrzebiesz sie w tym na kilka miesiecy a gry nawet nie zaczniesz robic. Wez jakis gotowy framework czy silnik. Omega, BEngine, GLScene czy cos jeszcze innego nie ma znaczenia czy bedzie to VCL czy nie.To ze VCL jest wolny to tez bzdura ile bedziesz mial tego spadku, 2FPSy? www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Październik 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 Blind: popieram. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arthan Napisano Październik 22, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 To ja jednak chyba rzeczywiście będę się trzymał mojego wcześniejszego pomysłu, gdybym był w jakimś zespole to co innego, ale pisząc samemu to jednak zajmie mi za dużo czasu. Wszystkiego od zera nie ma co pisać, przynajmniej ja nie mam takiej potrzeby Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DevPort Napisano Październik 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 22, 2008 CYTAT(Blind)Jesli chcesz pisac gre to nie bierz sie za czystego Dx-a czy Ogl-a, szkoda czasu na to, zwlaszcza jeszcze gdy zaczynasz programowac gry, jeden z bardziej prawdopodobnych scenariuszy jest taki ze zagrzebiesz sie w tym na kilka miesiecy a gry nawet nie zaczniesz robic. Prawda jeżeli chodzi o małe gierki. Jednak jeżeli w przyszłości mają powstawać lepsze gry, a często tacy już myślą o komercjalizacji, to sory ale z komponentami daleko nie pociągniesz i wtedy przyjdzie myśl o przesiadce na C++, bo w głowie będzie głupie uważanie, że w Delphi dobrej gry się nie napisze... co jest kompletnie nie prawdą, wystarczy wiedza JAK ją pisać. ... nie ma znaczenia czy bedzie to VCL czy nie.To ze VCL jest wolny to tez bzdura ile bedziesz mial tego spadku, 2FPSy? Ma znaczenie, po prostu tego nie doświadczyłeś. PS. rozumiem na Tetrisie dużej różnicy nie będzie xD Swoje wiesz, ja wiem swoje. Spierać się nie będę. Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Październik 23, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 23, 2008 jak mysli o komercjalizacji to nie powinien zadawc takich pytan bo widac ze przez najblizsze kilka lat nie dojdzie do tego poziomu. Jak sprzedajesz gre to wisi firmie czy to w delphi, javie czy c++ ich interesuje dzialajaca dystrybucja a nie w czym sie babrales. a tak nawiasem wydaje mi sie ze ten temat to rozmowa 2 filozofow o zyciu na saturnie. Ja brzydze sie zarowno GL jak i DX w czystej formie, wole rzeczy wyzszego poziomu bo tak jak blind powiedzial szkoda mi czasu na "bzdury". 100% bibliotek ma rzeczy ktore w 90% zaspokajaja moje potrzeby, pozostale 10% moge sobie sam dopisac lub z nich zrezygnowac. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 25, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2008 Jak sprzedajesz gre to wisi firmie czy to w delphi, javie czy c++ ich interesuje dzialajaca dystrybucja a nie w czym sie babrales. No nie wiem, jeśli mają zamiar rozwijać dalej projekt i mają np. tylko programistów C++, bo na ten język są nastawieni, to raczej będzie ich to interesować Chyba, że się sprzedaje do jakiegoś pisma komputerowego, to raczej tam za dużo nie powinni modyfikować Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HNB Napisano Październik 25, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2008 Jedna z moich ulubionych "komercyjnych" gier powstała w Delphi: "original-war", więc jak widać można B) soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end… delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala only programmers and drug dealers call their customers "users" Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Październik 25, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2008 Jason, z grą do wydawnictwa się idzie, a oni kodu nie dostają Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HNB Napisano Październik 25, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2008 Force: niekoniecznie, a zwłaszcza przy pierwszych umowach zabierają wszystko ... soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end… delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala only programmers and drug dealers call their customers "users" Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Październik 25, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2008 No to zależy od umowy, ale wątpię aby dobra grę odmówili wydać bo jest w Delphi Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 25, 2008 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2008 Jedna z moich ulubionych "komercyjnych" gier powstała w Delphi: "original-war", więc jak widać można B) Hehe, dobrze, że moją ulubioną komercyjną grą jest Dungeon Keeper (ale tylko I część) I bezproblemowo działa na Dosemu pod Linuksem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.