Jump to content

DevPort

Super użytkownicy
  • Content Count

    187
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

2 Followers

About DevPort

  • Rank
    Pomocna dłoń

Recent Profile Visitors

5,184 profile views
  1. Przykładowe opcje. 1.Uporządkowanie serwisu na nowo ( stary układ bloków na stronie głównej), opracowanie nowych działów bardziej intuicyjnych. 2.Skupienie się na poprawie działania serwisu (obecnie nie widzę np. możliwości dodawania, proponowania nowych artykułów). 3.Po wszelkich poprawkach można równolegle tworzyć własny zamknięty CMS'a pod serwis, krok po kroku... 4.W międzyczasie staranie się o dodawanie treści i tu należy się zastanowić nad tematyką: 4.1 Serwis ogólny opowiadający o różnych językach: C/C++, PASCAL, PHP itp. 4.2 Skupienie się na dwóch językach C++/Delphi 4.3 Skupienie się na jednym konkretnym języku (wg nazwy serwisu należałoby wybrać Delphi jako wiodący język) Wszystko to wymaga dużego wkładu własnej pracy i zaparcia. Należy jednak traktować całość jako hobbystyczne zajęcie w czasie kiedy się nudzimy Wszelka krytyka mile widziana.
  2. Wybacz... faktycznie był stary nie używany Już jest poprawny. Sam programuję lecz w C pod ARM w kierunku elektroniki (hobbystycznie) lub w Free Pascall projekty konsolowe. Obecnie próbuję przesiąść się na Ubuntu i uczę się C/GTK+. Sercem bliżej mi do FPC, praktyką do C. Może i Delphi jest nie popularne jednak tworzenie wortalu z nazwą domeny biorącą się z tego języka, a przeznaczeniem ogólnym lub pod C/C++ mija się z celem. Światkami tego mijania jesteśmy w obecnej chwili. Jeżeli chodzi o mnie to regularnie wskakuję na tą stronkę kilka razy w tyg.. Istnieją strony ukierunkowane na daną technologię C++/Pascal/Assember kolejno: C++0x.pl / pps4s.co.uk / nevar.pl Napisz do mnie teraz to pogadamy.
  3. A może czas wrócić do korzeni z tym serwisem ? Mogę się narazić innym, jednak zdania jestem, że należałoby podjąć jakieś decyzje na temat istnienia wortalu. 1. Zamknąć 2. Trzymać dalej w obecnej formie 3. Skupić się na jednej technologii / języku (C/C++ lub wracając do korzeni na Delphi/FPC) Nakiel pisz do mnie na email. Jeżeli nie masz ochoty tego utrzymywać to tym bardziej się do mnie odezwij.
  4. Aż tak kiepsko? Ps ile to Ciebie kosztuje utrzymanie tego serwisu?
  5. Jak widzę, unit stoi osamotniony, czasami jakiś elektron napisze posta aby mu pomóc. Samo forum sypie się z po edycji czegokolwiek... Można jakoś temu zaradzić ? Można jakoś unit pomóc ? Nakiel potrzebujesz pomocy by coś z tym serwisem zrobić to pisz, może się coś zdziała. Pozdrawiam.
  6. Nie wiem w czym masz problem, mnie to działa. Pamiętaj, że -> int i;(*zeit)(i); i - nie zawiera konkretnej wartości, równie dobrze może zawierać wartość 0 lub jakąś śmieciową z pamięci. Mi dopiero przy wartości 100000000 czas wykonania funkcji trwał dłużej jak 1 s
  7. DevPort

    Problem KeyUp

    Nie da się zmienić kodu klawisza, który ma zostać dodany do zawartości memo w innych funkcjach jak KeyPress. W Twoim wypadku do KeyPress wstaw: if not (Key in ['0'..'9', #8] ) then begin Key := #0; if Memo1.Lines.text <> '' then Label1.Caption := IntToStr(StrToInt(Memo1.Lines.text)); end; Nie wiem czy o to chodziło... ;] Ps. Gdy w KeyPress robisz taki warunek to pamiętaj, aby obsługiwać wszelkie klawisze np Backspace = #8, aby móc później kasować zawartość Memo czy edit'a
  8. DevPort

    klasy

    A to wybacz proszę :] Tak działa wszystko tak jak powinno, wystarczyło wspomnieć, że to ma być prototyp. A o prototypach w C++ zapomniałem. A średniki nie zauważyłem przy pisaniu, w pliku AClass.cpp jest nadmiar przy metodach getBClass() i getCClass(). Kod na szybko pisany. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
  9. DevPort

    klasy

    Z poprzednich Twoich wypowiedzi napisałeś: class A; class C { ... więc to jest zamiast "class A;" Sam to zaproponowałeś. Ps. średniki są na zakończenie instrukcji, co w tym złego? I proszę napisz gdzie widzisz nadmiar średników ?
  10. DevPort

    klasy

    OK, dam przykład który wywala w konstruktorze klasy w pliku AClass.cpp z komunikatem: this->bClass = new BClass(this); A to całość: main.cpp #include "AClass.h" int main() { AClass* aClass = new AClass; delete aClass; } AClass.h #ifndef ACLASS_H #define ACLASS_H #include "BClass.h" #include "CClass.h" class AClass { public: AClass(); virtual ~AClass(); BClass* getBClass(); CClass* getCClass(); protected: private: BClass* bClass; CClass* cClass; }; #endif // ACLASS_H AClass.cpp #include "AClass.h" AClass::AClass() { this->bClass = new BClass(this); this->cClass = new CClass(this); } AClass::~AClass() { //dtor } BClass* AClass::getBClass(); { return this->bClass; } Class* AClass::getCClass(); { return this->cClass; } BClass.h #ifndef BCLASS_H #define BCLASS_H class pAClass; class BClass { public: BClass(pAClass* _AClass_); virtual ~BClass(); void testFunction(); protected: private: pAClass* _aClass; }; #endif // BCLASS_H BClass.cpp #include "AClass.h" BClass::BClass(pAClass* _AClass_) :_aClass(_AClass_) { // this->_aClass = _AClass_; /\ UP /\ } BClass::~BClass() { //dtor } void BClass::testFunction() { std::cout << "test Function message"; } CClass.h #ifndef CCLASS_H #define CCLASS_H class pAClass; class CClass { public: CClass(pAClass* _AClass_); virtual ~CClass(); protected: private: pAClass* _aClass; }; #endif // CCLASS_H CClass.cpp #include "AClass.h" CClass::CClass(pAClass* _AClass_) :_aClass(_AClass_) { // this->_aClass = _AClass_; /\ UP /\ AClass* myClass = static_cast<AClass>(this->_aClass); myClass->getBClass()->testFunction(); } CClass::~CClass() { //dtor } To oczywiście przykład kodu zmodyfikowany na potrzeby metody "po Twojemu" Moja wiedza na temat C++ nie jest wielka więc miło będzie się czegoś dowiedzieć Pozdrawiam.
  11. Nie podałeś ni cienia informacji od czego to, co tu może być... Dekodowanie tego może zająć dużo czasu jak się kompletnie nie wie co tam może być. Czy to jakieś dane dotyczące bankowości elektronicznej?
  12. DevPort

    klasy

    Testowałeś to ? Możesz podać działający przykład? Albo nie umiem i nie działa, albo gdzieś popełniłeś błąd. Cel to dostęp do klasy, która nas (klasę) stworzyła. Czyli w plikach nagłówkowych klas: B i C nie mogę dołączać pliku nagłówkowego klasy A, ponieważ jej plik nagłówkowy dołącza pliki nagłówkowe klas B i C. Czyli w tych plikach nie dam rady stworzyć zmiennej wskaźnikowej na klasę A. A chcę wykorzystać właśnie funkcje tej klasy. Więc potrzebna mi jej instancja klasy A wewnątrz klas B i C. Odnośnie tego co mi napisałeś kodu to kompilator wypluwa mi błąd przy tworzeniu obiektu C: c = new C(this); odnośnie "Braku dopasowania funkcji dla wywołania C::C(A* const); " rozumiem, że konwersję można spróbować zrobić ale też mi to nie chce działać. Natomiast co do samego wskaźnika, to można w sekcji prywatnej klasy C stworzyć wskaźnik np. "void* baseClass;" i w konstruktorze przypisać: this->baseClass = base; po czym każdorazowe użycie dostępu do nadklasy wiąże się z takową wiązanką kodu: A* aClass = static_cast<A>(this->baseClass); // aClass->b->test(); co można w prywatną funkcję obudować.
  13. DevPort

    klasy

    Dobra miałem pewien problem ze strony kompilatora C++ struktura klas: class A { public: A(){ b = new B; c = new C;} B* b; C* c; }; Teraz magiczne zdanie: Chciałem dostać się z klasy B do klasy C. Główkowałem cały dzień jak to zrobić, kombinowałem z interfejsami (w delphi/fpc to nie problem) ale poległem. Przyszedł mi jednak pewien pomysł na rozwiązanie problemu. Przekazanie instancji klasy A do pozostałych klas czyli B i C przez konstruktor. Czyli tu mamy błędny kod: B::B(A* base) { } C::C(A* base) { } Ponieważ musimy do plików nagłówkowych klas B i C dołączyć plik nagłówkowy klasy A który zawiera w sobie dołączone pliki nagłówkowe klas B i C. Więc jak? W ukochanym Object Pascalu mamy wskaźnik niejawny : Pointer; 4 bajtowy. W C++ odpowiednikiem jest "void* zmienna;" Ta, wielu więc napisze: to proste więc zamieńmy w konstruktorach A* na void* i po sprawie... Ne ne ne Kompilatorek wywali błąd konwersji I tu szczena mi opadła Ale coś musi być, aby to działało i jest: static_cast więc tak piszę w/g plików: "a.h" #include "B.h" #include "C.h" class A { public: A(); B* b; C* c; } "a.cpp" #include "A.h" A::A() { b = new B(this); c = new C(this); } Teraz pliki pozostałych klas: "b.h" class B { public: B( void* base); } "b.cpp" #include "B.h" #include "A.h" A* mA; B::B(void* base) { mA = static_cast<A*>(base); } "c.h" class C { public: C( void* base); void test(); } "c.cpp" #include "C.h" #include "A.h" #include <iostream> A* mA; C::C(void* base) { mA = static_cast<A*>(base); } void C::test() { std::cout << "Witaj świecie \n"; } Teraz w metodach klasy B możemy używać zapisu: mA->c->test(); Komuś może się przydać taka konstrukcja kodu.
  14. @Moderatorzy: Poprawcie forum, bo nazw tematów nie widać i jest błąd!
  15. Nakiel, jak dla mnie unit1 powinien przynajmniej posiadać możliwość tworzenia projektów jak na warsztacie, lecz takich bez ograniczeń w stylu "tylko gry". Dalej takie projekty nie powinny być ograniczane do jednego użytkownika, czyli ktoś zakłada projekt i posiada możliwość dodawania do niego użytkowników z serwisu. Taki system pokazywałby kto pracuje nad danym projektem (tym samym zachęcałoby może innych do dołączania się do nich). Czemu mi tak chodzi o te projekty... ? Zauważ, że każdy chce coś pisać, często jest tak, że są chęci, jest jakaś wiedza, lecz brak pomocy. To zamiast pisać na forum "szukam ludzi do grupy programistycznej" można by po prostu zacząć pewien projekt i jeżeli kogoś to zachęci to by się dołączył i tak powstawałyby grupy programistów danych aplikacji.
×
×
  • Create New...