Gość Gelldur Napisano Wrzesień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2008 Na starcie zastrzegam ,że nie chce aby ktoś za mnie ją pisał czy w ogóle chce ją pisać (po prostu chce się zapytać z ciekawości) Tworzenie map do gry: Wiem ,że modeluje się domki np w 3ds max i podobnych programach ale zawsze sie zastanawiałem jak twórcy gier łączą wszystko razem : drzewa ,krzaki ,domki i powstaje mapa gry. Oni używają jakiś specjalnych programów np z rodziny autodesk czy piszą własne edytory map? Dzięki za sensowne odpowiedzi Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DevPort Napisano Wrzesień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2008 W dużej mierze programiści gier piszą sobie własne edytory map, ze względu na proste późniejsze możliwości zmiany "czegoś" lub też ze względu na możliwości prostego przetwarzania, transformacji czy poruszania obiektami znajdującymi się na owej mapie. Edytor map to nic innego jak program, który umożliwia wczytanie wielu obiektów 2 czy 3D, odpowiedniego ich umiejscowienia w przestrzeni i późniejszego zapisania ich parametrów takich jak (dane obiektu: vertex'y, face'y, tekstury, pozycja na mapie itp.). Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wosiedem Napisano Wrzesień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2008 Edytor map i gra mają/mogą mieć wiele wspólnych linii kodu. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że edytor to taka gra z możliwością bawienia się w boga Pozdrawiam, vo7 (; Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Wrzesień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2008 W takim Blenderze można wykonać cały świat gry. Przykładem jest właśnie powstający "Yo Frankie!". Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gelldur Napisano Wrzesień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2008 acha dzięki za odp. Tsr mówiłeś coś o Blenderze a czy przypadkiem jak mapa bedzie za duża to nie zmuli kompa i tylko zostanie nam restart XD Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Wrzesień 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2008 Wszystko zależy od tego jak to zaprogramujesz i czy nie użyjesz za dużo wierzchołków podczas edycji modeli. Zrobisz ogromną mapę, ale nie musisz jej zawsze całej wyświetlać (ba, tak się nawet nie robi ) wyświetlasz tylko te face'y które widzi gracz... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gelldur Napisano Wrzesień 23, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2008 aha dzięki i jeszcze jedno pytanie do map np. jak stworze mapę to będzie je ktoś mógł odkodować? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Wrzesień 23, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2008 tak www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Wrzesień 23, 2008 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2008 aha dzięki i jeszcze jedno pytanie do map np. jak stworze mapę to będzie je ktoś mógł odkodować? Wszystko zależy od tego jakiego formatu zapisu użyjesz. Jednak ktoś na pewno będzie mógł to odkodować.. jak koleś jeden w 2 tygodnie złamał zabezpieczenie HD DVD (nad którym pracowało sporo wielkich koncernów ) to wszystko jest możliwe Dlatego gry tworzone w profesjonalnych studiach chociaż na tyle utrudniają, że tworzą własne formaty zapisu. Czy tam lekko modyfikują stare. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.