Skocz do zawartości

[Delphi][OpenGL] Renderowanie sfery


Brainer

Polecane posty

Witam!

 

Można wiedzieć co to jest ?

 

glPushMatrix();

gluSphere(Q, FRadius, FSlices, FStacks);

glPopMatrix();

 

Znaczy ja doskonale wiem jak to zadziała ale nie jestem pewien czy Ty masz o tym jakieś pojecie ?

 

glPushMatrix(); //Zrzucasz macierz na stos

// nie zmieniasz macierzy rysujesz obiekt

glPopMatrix(); //zwracasz ta samą macierz ze stosu która aktualnie jest ustawiona

 

Czy to ma jakiś sens :blink: ?

 

Druga sprawa jak już piszesz klasę do prostych obiektów geometrycznych to może by się tak pofatygować i samemu to wygenerować ? Po co ozywać jakiś glutów itp jak to tylko parę linijek kodu a później można z tym ciekawe rzeczy robić.

 

Jak dla mnie ta klasa jest bezsensowna, ale może to tylko moje subiektywne odczucie :P.

 

Pozdrawiam!

Spider ^*^

www.spider.dathox.com :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Można wiedzieć co to jest ?

Znaczy ja doskonale wiem jak to zadziała ale nie jestem pewien czy Ty masz o tym jakieś pojecie ?

 

glPushMatrix(); //Zrzucasz macierz na stos

// nie zmieniasz macierzy rysujesz obiekt

glPopMatrix(); //zwracasz ta samą macierz ze stosu która aktualnie jest ustawiona

 

Czy to ma jakiś sens :blink: ?

 

Pozdrawiam!

Spider ^*^

 

:lol: Ale debil ze mnie. Sporo jeszcze przede mną. ;) Ale brawa za czujność, Spider. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...