Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

stefanowski

[Pascal] Tworzenie gier - kilka pytań

Recommended Posts

Siemka :)

Zastanawiam się nad stworzeniem gry w pascalu..

Gra była by podobna do simsów (jedynki)..ewentualnie GTA I i GTA II

No i mam odnośnie tego kilka pytań...

Chce, aby w grze była grafika trójwymiarowa... lecz widok z góry..

Postacie..budynki.. akcesoria domowego użytku..wszystko najlepiej jeśli to by było modele z 3d maxa

Ok.. to za zadam te swoje pytania.. ;)

- Jaki silnik graficzny nadawałby się do tego?

- przewiduje też multiplayer więc jaką technologię proponowalibyście do połączeń gracza z serwerem?

- czy jest możliwość zmieniania właściwości obiektu stworzonego w 3d maxie? np. ruch ręka..nogą...zmiana ubrania..koloru ubrania itp?

 

Pytam was jako specjalistów, więc proszę o odpowiedzi osób które się na tym na prawdę znają :)

Delphi niestety chyba odpada...bo przewiduje zrobienie z tego dużej gry.. lecz oczywiście mogę się mylić :)

 

Na pewno nie pogardzę linkami itp. ;)

Ale jeśli nie chce Ci się szukać linków...to prosiłbym tylko o odpowiedzenie na moje pytania:)

Z góry dziękuje:)

 

Stefanowski ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh... rozumiem ze dopiero zaczynasz robic gry. zacznij od czegos prostego ;)

 

- DirectX

- DirectPlay

- tak

 

Delphi odpada? W pascalu? yyyyy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delphi jak najbardziej sie do tego nadaje nawet duyzo bardziej niz TP. Od razu wroze ci ze ci sie nie uda dlaczego ? Bo z postu wnioskuje ze nie masz duzego doswiadczenia w prgroamowniu.

 

Na poczatek polecalbym GLScene, silnik oparty na OpenGL bardzo prosty i intuicyjny nie najgorszy na poczatek. Dla bardziej zaawansowanych moze OGRE ale to juz trza z C++ miksowac.

 

Wartwa sieciowa na socketach, troche ten temat drazylem na pewno nie dla newbie ale zawsze mozna sprobowac.

 

Co do zmian mozliwosci obiektu mozna zrobic wszystko co sie chce, trzeba tylko poznac strukture.. na poczatek polecam ci danie sobie spokoj z gra na tym poziomie komplikacji i zaczecie od czegos prostrzego. sproboj moze na poczatek zrobic cos jak soldat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zaczynam dopiero robienie gier ale chce iść w tym kierunku.. na razie pobawić się tym wszystkim i zobaczyć jak to będzie wyglądać :)

A Delphi nie jest zbyt wolne?

No a taką tibie...w czym byś robił? W Delphi czy w np. w TP ??

 

//Edit

Programować to ja umiem i to nawet bardzo dobrze (tak mi sie zdaje :D )

No ja chce ćwiczyć cały czas na tym silniczku co bym go w finalnym etapie wykorzystywał..

Więc mówicie że DirectX najlepszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile się nie myle są przetłumaczone nagłówki do OpenGL-a dla TP więc możesz ich sobie poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testy wydajności jakie robiłem pokazują że Delphi jest często szybsze w operacjach zmiennoprzecinkowych a nigdy wolniejsze :). Co zabawniejsze w każdej następnej wersji poprawiana jest ich wydajność :>., jest szybsze a jeśli nie szybsze to na pewno nie wolniejsze.

 

Test robiłem dość dawno w VC++6 vs D7 i VC++ przegrywał

 

Warto dodać że od Delphi 2006 jest bardzo wydajny menager pamięci :>.

 

Nie ma to tamto :o - Delphi stworzono pod kątem wydajności i stabilności :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delphi wolne od TP hahahaha ;)

 

Nom za Directxem przemawia kilka rzeczy, jest to zbiór bibiotek, daje ci duzo wiecej narzedzi niz ogl, dziala bardzo dobrze na viscie. Open Gl masakrycznie dziala na viscie to jest wielki minus.

 

Hehe doradzam ci directXa a sam w OGLu pisze xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

czy jest możliwość zmieniania właściwości obiektu stworzonego w 3d maxieXKKZX[HX[XKHX[XH]

Do ruchów animacja szkieletowa a co do reszty to też się da zależy jak zapiszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi :)

Czyli użyje najwidoczniej D7 + DirectX :)

 

A animacja szkieletowa..ogolnie trudna sprawa?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Programować to ja umiem i to nawet bardzo dobrze (tak mi sie zdaje )

Rozwaliles mnie tym zdaniem ;-))) :-D

 

Przypomiam, ze gra to nie tylko silnik i kod, ale tez pomysl na gre, na fabule, postacie, przedmioty, lokalizacje, graczy, bonusy, swiat, rozne efekty itd... co sprowadza sie zwykle w przypadku malych gier do pisania na kartkach i w duzych (takich jak chcesz zrobic) do pisania opaslych dokumentacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rozwaliles mnie tym zdaniem ;-))) :-D

 

Przypomiam, ze gra to nie tylko silnik i kod, ale tez pomysl na gre, na fabule, postacie, przedmioty, lokalizacje, graczy, bonusy, swiat, rozne efekty itd... co sprowadza sie zwykle w przypadku malych gier do pisania na kartkach i w duzych (takich jak chcesz zrobic) do pisania opaslych dokumentacji.

 

wiem wiem :)

a zawsze programowałem aplikacje użytkowe :)

całą fabułę itp.. mam w głowie i ostatnio przelewam ją na papier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
A animacja szkieletowa..ogolnie trudna sprawa?
W 3dsMaxie banalna a w skodzeniu nie wiem bo nigdy się tym nie zajmowałem ale pewnie tak ;)

Spider jak będzie to Ci powie co i jak :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nom za Directxem przemawia kilka rzeczy, jest to zbiór bibiotek, daje ci duzo wiecej narzedzi niz ogl, dziala bardzo dobrze na viscie. Open Gl masakrycznie dziala na viscie to jest wielki minus.

 

Pomyśl o biednych użytkownikach Linuksa i Maca :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry programista myśli o tych użytkownikach :D

Dlatego ja piszę pod SDL'em :D

Jak się dobrze optymalizuje kod to można w miarę wyrównaną wydajność uzyskać.

I co z tego, że DirectX to zbiór bibliotek ?? Przecież można dołączyć inne, wolne od platformy.

A Vistę można olać... nigdy Windows nie zagości na moim kompie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech m$ sie martwi, że pod vistą gówno działa :P A nie koderzy :D Chociaz z tą vistą to nie jestem aż taki pewien bo jej nie mam ale ludzie mówia ze ogl tam chodzi jakby siedział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...