Skocz do zawartości

Programy Java do telefonów komórkowych


raytheon

Polecane posty

Ostatnio mą duszą zawładnęła jedna myśl - stworzyć najlepszego RPG'a na komórkę na całym nędznym świecie, jednak pojawił się mały problem-brak źródeł danych dotyczących tworzenia zaawansowanych aplikacji na telefony komórkowe
Nie mam pojęcia jak wykorzystać takie funkcje telefonu jak GPRS, czy bluetooth.
Ponadto wielką zagadką jest dla mnie grafika w javie, "poruszanie się po planszy"
Dlatego właśnie stworzyłem ten temat (jeden już o tym był, ale po tym jak dziewczyna od razu spasowała to go zamknięto) aby Ci którzy mają większe doświadczenie łaskawie dzielili się nim z nowicjuszami (takimi jak ja:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok mam sporo doswiadczenia w tej kwestji to rzuce promyk swiatla:
1. Wszelakie animacje tworzy sie poprzez oprogramowanie watka (Thread), ktory cyklicznie wywoluje np. Repaint (najprostrze podejscie)
2. Obsluga sieci jest mocno tajemnicza bo. W zaleznosci od obciazenia sieci oraz w zaleznosci od operatora mozliwe sa albo polaczenia UDP albo WAP albo Socket, z tym ze wszystkie polskie sieci zamykaja socketa po przeslaniu pierwszego pakietu. Wszystko piknie chodzi na emu (i lanie) na komorczaku zaczynaja sie cuda
3. Polecam forum Nokia jest tam duzo kodu, przykladow, opisow i czego ci tam trzeba.
4. Co do bluetootha to nie oprogramowywalem tego nigdy wiec sie nie wypowiadam
5. Grafike mozna obsluzyc na kilkanascie sposobow, wszystko zalezy od telefomu oraz od MIDP'a. Jesli uzywasz MIDP 1.0 masz tylko 2 funkcje:
Graphics.DrawImage oraz Graphics.SetClip
Jesli jest to MIDP 2.0 to sprawa wyglada duzo lepiej, masz dostep do DrawRGB, DrawRegion i kilku innych uzytecznych funkcji.
6. Teraz cie mocno podlamie, jesli chcesz aby twoja aplikacja dzialala wydajnie na roznych telefonach to w wiekszosci z nich musisz stosowac specjalne sztuczki co wize sie z pisaniem dedykowanego kodu dla danego telefonu. Np. we wszystkich Nokiach (oraz o dziwo w SonyEricsonach) masz cos co sie nazywa NOKIAUI czyli zestaw specjalnych komend i interface DirectGraphics specjalnie do szybkiej obslugi grafiki. Aby bylo smieszniej na czesci urzadzen dziala to lepiej na czesci gorzej. Na siemensach masz NativeLayer (cos jak NokiaUI), na LG, Samsungach i innych nie masz nic takiego zostaje ci czyste MIDP. Tak wiec stworzenie naprawde uniwersalnej gry to nie lada sztuka.
7. Nie wiem co rozumiesz przez poruszanie sie po planszy, ogolnie poruszanie robi sie zawsze tak samo (zerknij do mojego artsa o platformowkach) jedyna roznica polega na tym jaka funkcje do rysowania uzyjesz o czym juz pisalem wyzej.

Tyla mojego ;)

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie Java na teleon komórkowy to już przeszłość. Polecam pisanie pod Symbiana w przeciwieństwie do javy programy na tym szybciej chodzą i mają wieksze mozliwości. Przyjaznym symbianem do programowania jest s60 a w trzeciej edycji masz sprzętową akcleracje grafiki 3D, wiec wypas totalny smile.gif
Ja też polecam forum noki www.forum.nokia.com
Dobry i darmowym kompilatorem jest CodeWarrior. Jeśli chodzi o gry to jest tylko mały problem z emulatorem symbiana. Ponieważ w telefonie timer może byc wywoływany 64x na sekunde a w emulatorze tylko 10x.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie destruction ze sie mylisz, java jest przyszloscia. Mitem jest jej powolnosc w wielu przypadkach dorownuje lub przewyzsza C++ w predkosci, sami z kumplami bylismy w szoku jak zaczelismy przeprowadzac testy. co do 3d w javie masz conajmniej dwie dobrze udokumentowane technologie mascot i m3g obie z eksporterami obiektow z maxa. Pozatym java ma silne wsparcie i daje duzo wieksza przenosnosc niz symbian czy brew.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote] Moim zdanie Java na teleon komórkowy to już przeszłość. Polecam pisanie pod Symbiana w przeciwieństwie do javy programy na tym szybciej chodzą i mają wieksze mozliwości. Przyjaznym symbianem do programowania jest s60 a w trzeciej edycji masz sprzętową akcleracje grafiki 3D, wiec wypas totalny smile.gif
Ja też polecam forum noki www.forum.nokia.com
Dobry i darmowym kompilatorem jest CodeWarrior. Jeśli chodzi o gry to jest tylko mały problem z emulatorem symbiana. Ponieważ w telefonie timer może byc wywoływany 64x na sekunde a w emulatorze tylko 10x. [/quote]Przeszlosc? Heh... Nie znam nikogo to ma komorke z symbianem. A jave obsluguje 95% znanych mi telefonow. Moim zdaniem to czy ma pisac w javie czy pod symbiana to temat podobny do "przenosc w grach". Linuka uzywa mniej niz 5% (nie znam konkretnych danych - liczba z kosmosu) graczy i powiedzienie "pisz pod linuksa bo jest lepszy" nie ma tu wiekszego sensu. wink.gif

Jak dla mnie powinienes pisac w javie bo tylko ten jezyk umozliwi ci odpalenie i przetestowanie gry na wielu komorkach. Przeciez chodzi o to zeby wiecej osob moglo w nia grac, prawda?

Pozdrawiam,

vo7 (;

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefonów z symbianem jest coraz wiecej. Wszystkie osoby jakie znam(w tym ja) które chociaż raz miały telefon z symbianem, nie kupia żadnego telefonu bez tego.
A tak [b]ort! to mi wystarczy, że ja sobie moge pograć tongue.gif.
Właściwie to doszły mnie słuchy że teraz maja dawać linuxa do komórek tongue.gif.
I jeszcze co moge powiedzieć, to ja osobiście nie [b]ort! z javy na telefonie z prostego powodu: strasznie długo sie u mnie włanczają programy w javie tongue.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce deptac waszych marzen ale o symbianie i jego gwaltownej ekspansji bylo duzo szumu gdy M$ zarzadal jakis chorych pieniedzy za to aby WindowsCE byl na komorkach (tak tak) wtedy producenci zaczeli szukac jakiejs alternatywy i nagle wyskoczyl istniejacy od pewnego czasu Symbian ktory jest super chruper i [b]ort!. to o czym teraz pisze mialo miejsce 5-6 lat temu, i nie zauwazam jakiejs dominacji Symbiana. Zauwazam natomiast blyskawiczna ekspansje javy, 5-6 lat temu java byla na kilku moze kilkunastu procentach komorek, teraz jest prawie wszedzie. Wypowiedzi typu "ten kto chociaz raz mial symbiana nigdy nie kupi fona bez niego" sa infantylne. 98% userw ma gleboko w d*** czy w jego tel. jest symbian czy java czy PalmOs czy Brew chce miec gre ktora chodzi i dobrze wyglada i tyle. To co w javie jest juz od dawna uzywane dopiero zadomawia sie w innych platformach. Support 3D do javy pojawil sie o ile sie nie myle ok 1-2 lat temu, obecnie jest prawie standardem natomiast rozwiazania takie jak OpenGLES dla Brew to prawie swiezynki (z lekka przesada :) ). Tak wiec zejdzmy na ziemie. Poza tym develping gier na inne platformy niz java jest o jeden rzad trudnosci wyzszy z wielu wzgledow nie chce mi sie na ten temat rozpisywac. Co do gierek ktore napisalem wszystkie byly na zlecenie wiec ich nie rozsylam, jesli kogos interesza moze poszukac na sieci rzuce kilka tytulow ktore pamietam: Die hard tom I/II (Java), mrowka Zed(Java), Melba Planet(Java), Brutal hokey(Java), Cubico(Java/BREW), All American Baseball(Palm/WinCE), All American Basketball(Palm/WinCE) i jeszcze kilkanascie innych.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...