Mr.Hania Napisano Lipiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 W jednym z artów jest sposób stworzenia pay izometrycznej. Sposób na scrolowanie jej jest taki: [code=Delphi] procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: CharNBY[BY^OH[H[CBY^OI [[Ę23\"V6PŚbśWvrFVFV223\"V6PŚbśWwŃĄĄdą4)ŃĄĄd4end;j&-mĘ%+y)j{-ĘWZ+rh!qZ+s)jZ+qęh)ĄźjG^bprŚbśW3#rFV6Ć6RV6PŚbśWvBrFVŚ& amp;VvĄ`4(Ąd4)ąź$ŃŹ4)ŃĄĄ` ą4)ŃĄ(pos.Y, 16) else if key='w' then dec(pos.Y, 16); end; [/code]Ale coś oczywiście piernicze. Co?[b]// korzystaj ze znaczników syntax="delphi" dla kodu, a nie cytowania - Iskar Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Lipiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 Ja tu widzę skrolowanie mapy na ukos tylko pod klawiszem 'd'. My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.Hania Napisano Lipiec 11, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 Napisałem że tak ze wszystkimi Nie chciało mi sie pisać... To czy jest tylko pod jednym klawiszem nie ma chyba znaczenia? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KKKas Napisano Lipiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 [code=Delphi] begin inc(pos.X, 32) dec(pos.Y, 16); end [/code]Brakuje średinka za pierwszym "inc()".Może napisz co "pierniczysz" ? Tzn co nie działa, czy pojawia się jakiś błąd czy co... ҉ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bl42 Napisano Lipiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 Mr. Hania a czy dales sobie rady z ustawianiem warstw i obiektów na mapie izometrycznej?? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Lipiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 http://forum.bajo.pl/viewtopic.php?id=2589http://www.isometrix.org/resource.htm http://forum.bajo.pl/viewtopic.php?id=2644 Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.Hania Napisano Lipiec 11, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 Przed kliknięciem Run:Po kliknięciu Run:No to główkujcie Blazer - nie ja tylko se tak kombinuje, gdybym w przyszłosci miał zamiar coś zrobić... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Lipiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 Trochę podstaw podstaw Haniu Dawaj średniki po każdym inc i dec.Nie dawaj średnika przed else.Bloki kodu po if i else if bierz w 'begin - end';Tyle My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.Hania Napisano Lipiec 11, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2006 Boże, ale ja jestem głupi! Zrobiłem jednego begina i zapomniałem o reszcie. Z tymi średnikami to inna historia, ale nie chce mi sie tłumaczyć... W każdym bądź razie debbuger przeskakuje dalej Ale może o tym napisze później, bo teraz mam co innego do roboty. Dzięki wszystkim za zainteresowanie, i pomocną dłoń. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.Hania Napisano Lipiec 13, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 13, 2006 Otóż wpadłem na genialny pomysł [jeśli to niewykonalne to nie tak genialny...]. Otóż chodzi o to, żeby np. w paincie narysować mape. Potem to wkleić do kodu gry, itd. Ta mapa będzie wyświetlana podczas grania. A ponieważ ja jestem strasznie leniwy, nie chce mi sie pisać kody odowiedzialnego z sciany i te rózne... No więc wpadłem na pomysł aby zrobić taką samą mape [albo wkleić starą] i wszystkie budynki zamalować na czarno a teren do łażenia na biało. Potem tą mape wkeić odpalić gre... I gracz widzi normalną mape i nie może chodzić po budynkach [cóż za szkoda...] bo uniemożliwia mu to druga mapa. I to powstaje zapytanie : czy takie cóś jest możliwe do zrobienia? Nie chodzi mi o gotowy kod [bo zaraz mnie zmieszacie z ziemią...] ale o odpowiedz Tak/Nie. Wiem, że jest jakieś 10 % na to żeby to było możliwe, ale wolałem zapytać... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Lipiec 13, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 13, 2006 IMO jest możliwie, nie takie rzeczy pisali programiści My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Lipiec 13, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 13, 2006 Nie wiem czy to ma tutaj znaczenie, ale chciałem zauważyć, że skrolując na ukos w przedstawiony sposób (np o 10 w prawo i 10 do góry) przesuwanie jest szybsze niz przy scrolowaniu w tylko bok (np o 10 w prawo). 8) Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.Hania Napisano Lipiec 14, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 14, 2006 @krajew4A jest to możliwe w Delphi? :> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktoś Napisano Lipiec 14, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 14, 2006 Możliwe jest wszystko.Ja bym zapytał, jakim kosztem (tj. co będzie łatwiejsze / szybsze w pisaniu, a jak jest Ci wszystko jedno, to co szybciej działa - optymalizacja kodu) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommalla2 Napisano Wrzesień 24, 2006 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 24, 2006 A nie lepiej zrobić to nad czym ja się męczę?? Sprawdzać czy-kostka-przed-graczem-jest-pusta?? Ja mam z tym drbony problem(co tu mówić- coś pier**le w sprawdzaniu waruków)-sprawdzasz "czy gracz może przejść" po kostce planszy o x'ie(np.)x gracza - 32 i jeśli true, to nim ruszasz, a jeśli nie, to nie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.