Skocz do zawartości

[Delphi/Omega] Scrolowanie mapy izometrycznej


Mr.Hania

Polecane posty

W jednym z artów jest sposób stworzenia pay izometrycznej. Sposób na scrolowanie jej jest taki:

[code=Delphi] procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: CharNBY[BY^OH[H[CBY^OI [[Ę23\"V6PŚbśWvrFVFV223\"V6PŚbśWwŃĄĄdą4)ŃĄĄd4end;j&-mĘ%+y)j{-ĘWZ+rh!qZ+s)jZ+qęh)ĄźjG^bprŚbśW3#rFV6Ć6RV6PŚbśWvBrFVŚ& amp;VvĄ`4(Ąd4)ąź$ŃŹ4)ŃĄĄ`
ą4)ŃĄ(pos.Y, 16) else
if key='w' then dec(pos.Y, 16);
end;
[/code]

Ale coś oczywiście piernicze. Co?

[b]// korzystaj ze znaczników syntax="delphi" dla kodu, a nie cytowania - Iskar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże, ale ja jestem głupi! Zrobiłem jednego begina i zapomniałem o reszcie. Z tymi średnikami to inna historia, ale nie chce mi sie tłumaczyć... W każdym bądź razie debbuger przeskakuje dalej wink.gif Ale może o tym napisze później, bo teraz mam co innego do roboty. Dzięki wszystkim za zainteresowanie, i pomocną dłoń.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż wpadłem na genialny pomysł [jeśli to niewykonalne to nie tak genialny...]. Otóż chodzi o to, żeby np. w paincie narysować mape. Potem to wkleić do kodu gry, itd. Ta mapa będzie wyświetlana podczas grania. A ponieważ ja jestem strasznie leniwy, nie chce mi sie pisać kody odowiedzialnego z sciany i te rózne... No więc wpadłem na pomysł aby zrobić taką samą mape [albo wkleić starą] i wszystkie budynki zamalować na czarno a teren do łażenia na biało. Potem tą mape wkeić odpalić gre... I gracz widzi normalną mape i nie może chodzić po budynkach [cóż za szkoda...] bo uniemożliwia mu to druga mapa. I to powstaje zapytanie : czy takie cóś jest możliwe do zrobienia? Nie chodzi mi o gotowy kod [bo zaraz mnie zmieszacie z ziemią...] ale o odpowiedz Tak/Nie. Wiem, że jest jakieś 10 % na to żeby to było możliwe, ale wolałem zapytać...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

A nie lepiej zrobić to nad czym ja się męczę?? Sprawdzać czy-kostka-przed-graczem-jest-pusta?? Ja mam z tym drbony problem(co tu mówić- coś pier**le w sprawdzaniu waruków)-sprawdzasz "czy gracz może przejść" po kostce planszy o x'ie(np.)x gracza - 32 i jeśli true, to nim ruszasz, a jeśli nie, to nie biggrin.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...