Toster Napisano Kwiecień 3, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2006 Ok, dla ludzi znudzonych ;) Jak ktos nie wie co to jest pole potencjalu to nic nie szkodzi ma obrazek ktory pomoze mu to zrozumiec. Program napisalem bo sie nudzilem, a pokazuje go bo wydaje mi sie ze ladnie wyglada. Do zabawy potrzeba:1) dwa buttony na formie2) Paintbox o wymiarach 500x5003) ponizszy kod [code=Delphi] unit Unit1; interface uses Windows, Messages, Sys][X[XBX[w2WD7G&27FD7G&2FGPDf&Ó6Ć72Df&4(AŃ QAŃ 4(QQQ4( ŃŃ1: TButton; Button2: TButton; procedure Button1CliĘ[X NBYH[YU[Y[7B&6VGW&R'WGF$6Ć66VćFW#D&ŚV7B&fF4(AŃąŃ4(ą4(Aąąations } end; TMassPoint = record x,y,vx,vy: rX[B[B[HXBKX[BVćCf f&ÓDf&ÓD75C&VąltQIA4(ŃŃl0] of TPoint; aCount: integer; implementation {$R *.d_CBBYHLK]PXĘ[X NBBBĆŚFVvW#GGFC&VŚ&VvŃ ąą ąŹ4(AŃ illRect(PaintBox1.Canvas.ClipRect); randomize; i:=0;BH LBHH LY[BĆUBgŁĆUBgŁ4( 4(Ńź źbegin ax := Random(50); ay := Random(50); ]ZWKH^B]ZWKHH^NB\"BŁFSFf\"ŁFSF&Vvźźą4(:= t-ax; dy := y-ay; dd := Sqrt(dx JJNBYH[H NBĆUBgŁĆUBgGFBĆmątąmątŹ ź4(4(; //obliczenie dlugosci wektora predkosci mx := 0; H LBHH LY[Bw&vGŚćR6ĆF7& amp;FśvVGŁĆUBt4(ąmąt4(ąmątSqrt( dx*dx+dy*dy); if mx < pole[t,y].D then mx HVWKB[BHJ[J L NBŁ#R&ćFCSFW#Vć&ĆVBŁG'VSŚVćC&QQQĄMQ=4)4(ąeger; b : byte; begin //rysowanie pola potencjalu H LBHH LY[B\"Ł&VćBĆUBćB#SRD&6A ąĄ4(AŃ MoveTo(t*10+5, y*10+5); PaintBox1.Canvas.LineTo(Ro[ VWK L JK[ VWKJJL JJNBVćC'7VG&F'D&6f2V6ąą14(Ńź ź4(AŃ anvas.Ellipse(atraktor[t].x*10-10,atraktor[t].y*10-10, ]ZK L]ZKJL ś7V7F&PD&6f2V6Ć\"Ł6&ĆŹ4(AŃ 5QźĄIĄIĄ4(PaintBox1.Canvas.LineTo(Round(p.x+p.vx*15), Round(p.y+p.vy*1JJNBZ[K[[J[ LK[ KLK&VćBł\"&VćBł\"6WVF&WvĆFć60ŹąmIĄźIĄźtź4(.vy := p.vy + pole[Round(p.x/10), Round(p.y/10)].vy/3; pH BHHH NBY VŁbfwCCFVŁCbąŃĄ4(ŃĄ4( PaintBox1.Canvas.Pen.Color := clWhite; PaintBox1.Can[UĘ[ K[ JJNBZ[K[[F&VćBgŁR&VćBgŁRD&6ąąĄIĄIĄIĄŹIĄ.y+2)); end; procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObje NBY[BHJ[J L NBHHJ[J SŚVćCŚVćB [/code]Mam nadzieje ze podoba sie zabawka. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Kwiecień 3, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2006 Jak dla mnie bomba ;-)Zapomniałeś dodać, że trzeba na formę wrzucić TTimer i ustawić mu Enabled na false ;-) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Kwiecień 3, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2006 Damn, wiedzialem ze to by bylo za proste ;) Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sazian Napisano Kwiecień 3, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2006 [b]szczeze to tobie sie chyba bardzo w domu nudzi http://pl.wikipedia.org/wiki/Potencja%C5%82coś takiego liczyć Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Kwiecień 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2006 A ja jakiś ciemny jestem bo mi nic nie działa ! wciskam te guziki i nic nie widzę czasem tylko się zamaluje PaintBox na czarno. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Kwiecień 4, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2006 slabo sie starasz :) Na poczatku timer.enabled = false. U mnie wszystko chodzi wkleilem calego unita, popodlaczaj jeszcze procki do kontrolek ;) Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Kwiecień 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2006 No działa, fajny efekt chociaż teraz muszę się doedukować co to przedstawia tak narprawdę Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oksal Napisano Kwiecień 5, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 5, 2006 CZePiekne. Toster piję piwo za Twoje zdrowie:-)Sazian [quote] to tobie sie chyba bardzo w domu nudzi [/quote] popatrz na to inaczaj Masz tu gotowy pomysl na gre w polu siłowym np.grawitacyjnym lub o inne naturze właściwej dla technologii rasy X Rozciagasz działanie zrodel w wiekszej planszy lub przestrzeni i pociski obdarzone masą (pole by mialo nature antymasy), pojazdy wroga itp fajnie sie beda zachowywac.. Inaczej mówiąc masz super AI. Ponaddto tu masz przepis na powierzchnie ekwipotencjalne. PSGdzies w sieci błaka sie mój program z symulacja ruchu caial o masie m w polu planety X o masie M. Mozna nim w ladny sposob pokazac prawa Keplera, pr. powszechnej grawitacji, przyspioeszenie obiektow w polu grawirtacyjnym (dzialenie Jowisza jako "procy") pozdrawiam oksal Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Kwiecień 5, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 5, 2006 true true, podobna zasade uzylem w grze na pierwszy konkurs. Tam mozna bylo tworzyc punkty generujace pole grawitacyjne (rozniez pulsujace) + kazdy obiekt mial mase a co z tym idzie bezwladnosc. To co jest tutaj to bardzo prosty przypadek ze zdefiniowanym statycznym polem ale znajac podstawy zagadnienia oraz matmy mozna zrobic ten przyklad bardziej dynamiczny. np z ruchomymi atraktorami albo z atraktorami o zmiennym potencjale... Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.