Skocz do zawartości

[C++]Pacman


vaxx

Polecane posty

Piszę grę Pacman, i natrafiłem się na taki problem. Jak mnie jakieś stworki ganiają to wszystko jest ok, ale jak zrobić, żeby one na siebie nie wchodziły ?? bo mam taki algorytm, który ,,szuka" gdzie jestem i tak gdzie jestem ,,goni" potworki, ale niestety po pewnym czasie one się ze sobą schodzą :/ Może zna ktoś kilka różnych algorytmów, żeby nie wchodziły na siebie, a mnie goniły ? :)

 

Czekam na odpowiedź i Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprosciej zrobic tak aby przed ruchem potworek sprawdzal czy przed nim ktos jest (inny potworek) jesli tak to nie wykonujesz ruchu. Efekt niestety bedzie taki ze pewnie w kolejce beda chodzic (jak pociag) rozwiazanie moze byc takie aby kazdy potworek dzialal w 2 trybach:

1) alg. ktory masz czyli szuka gracza i za nim biega

2) wykonuje losowe ruchy

 

i np co 10-15s losowo przelaczac sie miedzy tymi 2-ma alg. czyli co 10-15 sek. z prawdopodobienstwem np 50% zalaczy sie alg.1 albo alg.2

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :rolleyes:

 

Oczywiście, duszki mogą przechodzić przez siebie :rolleyes:

 

aby duszki nie zasłaniały się wzajemnie po pewnym czasie,

 

daj im różne prędkości :rolleyes:

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Toster dał Ci dobre rozwiązanie :rolleyes: (jeśli będziesz nadal używał jednego algorytmu AI dla wszystkich duszków i w tym samym czasie, nie osiągniesz dobrego efektu...)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...