vaxx Napisano Marzec 15, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 Piszę grę Pacman, i natrafiłem się na taki problem. Jak mnie jakieś stworki ganiają to wszystko jest ok, ale jak zrobić, żeby one na siebie nie wchodziły ?? bo mam taki algorytm, który ,,szuka" gdzie jestem i tak gdzie jestem ,,goni" potworki, ale niestety po pewnym czasie one się ze sobą schodzą :/ Może zna ktoś kilka różnych algorytmów, żeby nie wchodziły na siebie, a mnie goniły ? Czekam na odpowiedź i Pozdrawiam. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Marzec 15, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 najprosciej zrobic tak aby przed ruchem potworek sprawdzal czy przed nim ktos jest (inny potworek) jesli tak to nie wykonujesz ruchu. Efekt niestety bedzie taki ze pewnie w kolejce beda chodzic (jak pociag) rozwiazanie moze byc takie aby kazdy potworek dzialal w 2 trybach: 1) alg. ktory masz czyli szuka gracza i za nim biega 2) wykonuje losowe ruchy i np co 10-15s losowo przelaczac sie miedzy tymi 2-ma alg. czyli co 10-15 sek. z prawdopodobienstwem np 50% zalaczy sie alg.1 albo alg.2 Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaxx Napisano Marzec 15, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 no dzięki czekam jeszcze na jakieś algorytmy które można wykorzystać przy innych potworkach Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Marzec 15, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 w pacamanie potworki gonią nas? myślałem, że to tak losowo chodzą i że mogą przez siebie przechodzić bo i tak im wszystko jedno są duszkami Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaxx Napisano Marzec 15, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 no tam niektóre potworki ganiają nas a niektóre losowo chodzą, ale u mnie jest problem, że po pewnym czasie one na siebie wchodzą i ruszają się ciągle tak samo :/ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Marzec 15, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 Ciekawym wyjściem może być coś takiego, że jak przed potworkiem jest inny to "odbijasz" kierunek poruszania się tego powiedzmy "z tyłu" Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaxx Napisano Marzec 15, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2008 no ale wtedy chyba potworki ciągle by się odbijały Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Marzec 17, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 17, 2008 Witam Oczywiście, duszki mogą przechodzić przez siebie aby duszki nie zasłaniały się wzajemnie po pewnym czasie, daj im różne prędkości Pozdrawiam! P.S. Toster dał Ci dobre rozwiązanie (jeśli będziesz nadal używał jednego algorytmu AI dla wszystkich duszków i w tym samym czasie, nie osiągniesz dobrego efektu...) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Marzec 17, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 17, 2008 A czy zawsze muszą być te same zasady co w normalnej grze ?? Zrób takie duszki co przechodzą nawet przez ściany Będzie trudniej ;P Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Marzec 18, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 18, 2008 Witam moim skromnym zdaniem duszki powinny mieć swoje rewiry na planszy, kontrolować je i dopiero kiedy stwierdzą, iż gracz podszedł za blisko, rozpoczynają pościg Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Marzec 18, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 18, 2008 Jak rewiry to powinny się nakładać, aby każde miejsce było zajęte przez co najmniej 2 rewiry bo tak to łatwo będzie, no i też głupio będzie gdy duszek goni nas, a nagle cofa się bo kończy mu się rewir Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Marzec 18, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 18, 2008 Moze OT ale na gd.net czytalem kiedys ze kazdy duszek w PacManie ma inny algo chodzenia po planszy i stosuje inna strategie, poszukaj My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajek Napisano Marzec 18, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 18, 2008 Brat dobrze powiedział a ja służę linkiem. http://www.gamedev.net/reference/design/features/makegames/ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.