Brainer Napisano Marzec 10, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 10, 2008 Witam. Mam następujący problem. Chcę napisać sobie procedurę, która obróci mój obiekt wokół innego obiektu. Chodzi konkretnie o kamerę, która jest wycelowana w pewien obiekt. Chciałbym, żeby ruszając myszką dało się obracać tę kamerę wokół obiektu tak, żeby cały czas kamera patrzyła na niego. Zrozumiałe? Prosiłbym was o podanie jakiś wskazówek, jak tego dokonać. Aha, chciałbym dodać, że do przekształceń wykorzystuję swoje funkcje obliczania macierzy obrotu, translacji, itd. Dodatkowo, korzystam z kątów Eulera. Pozdrawiam! .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Marzec 10, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 10, 2008 Najprosciej jest przesunac kamere o wspolzedne obiektu tak aby patrzyla na punkt (0, 0, 0) obrocic ja i znowu przesunac o wspolzedne obiektu tak aby byla na wlasciwym miejscu. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Marzec 10, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 10, 2008 Albo kwaterniony użyć, za ich pomocą można robić takie rzeczy podobno łatwo, ja nie próbowałem Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Marzec 10, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 10, 2008 "żeby ruszając myszką dało się obracać tę kamerę wokół obiektu tak, żeby cały czas kamera patrzyła na niego" hmm a nie prościej założyć, że dookoła tzn. po okręgu i sobie poruszać tą kamerą właśnie po okręgu dookoła jakiegoś obiektu ? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Marzec 10, 2008 Zgłoś Share Napisano Marzec 10, 2008 Prościej jest przesunąć i obrócić cały świat, niż wycelować kamerę. Polecam to rozwiązanie, najprostsze W gierce Friday In Forrest (obecnie nigdzie nie ma tego, ale jest filmik - ) wykorzystałem tą metodę pod OpenGL'em. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.