Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest lesiolesio

Enigne Helph Me

Recommended Posts

Guest lesiolesio

Witam !!!

 

Jestem na forum nowy dostałem od kolegi te konto na unit1.pl Zamierzam napisać silnik. Znam się na programowaniu. Od paru tygodni zamierzam coś napisać (tak naprawdę pisze silnik do gry w Delphi) jest taki problem. Wiem co to silnik (zbiór funkcji i procedur) ale jakich ?????? Typu namaluj stwórz światło. Bardzo mi na tym zależy. Wasza grupa napisała już silnik. Dlatego pytania kieruje do was. Jak się domyślam macie silnik napisany w bibliotece .dll Tak jak wszyscy to robią. Co ma się tam znaleźć. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Mr Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lesiolesio

Spytać się nie można może opowiecie mi o tym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lesiolesio

Wiem że ktoś z was ma silnik zrobiony lub pisze. Co ma być w silniku

nie o to chodzi. Mam zrobiony kawałek z światłem. w bibliotece dll Wyświetla światło jak się wpisze tą procedure w program. O to chodzi ????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lesiolesio

Dobra niech wam będzie sam odpowiem na pytanie ale widze że pomocy nie dostane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chcesz odpowiedz ??

proszę bardzo

zacznij pisać grę

i następnie wszystkie funkcje i procedury pisane przez ciebie umieszczaj w osobnym unicie(jeśli będzie to możliwe)

i tak powstaje silnik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten sam gość ;P ??

Nie źle to wykombinował, albo jak widać, nooby trzymają się razem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja myśle, że ten sam ;)


Piszę proste programy i stronki internetowe na zlecenie, zaliczenie...

Delphi, Pascal, C++, (X)HTML, CSS, trochę PHP, Javascript i MySQL

Kontakt: gg:1477872 e-mail: lewymati@wp.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lesiolesio

Dobra dzięki sprubuję. Jeśli chodzi o mnie jestem kolegą. I nazywam się Piotrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, jutro powstanie kolejny temat o silniku z nowego konta i będzie

"Cześć, jestem nowy na forum i dopiero zaczynam zabawę z programowaniem, czy ktoś może mi powiedzieć co powinnien zawierać silnik do gry?" :lol::lol:

 

Przecież to jest logiczne, że wszystko to co potrzebujesz musi zawierać silnik : o. To tak jakby pytać jakie funkcje/procedury ma zawierać mój program do edycji grafiki :o


Moje projekty: http://wojciechkulik.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można rozgraniczyć między silnikiem a rendererem powiedzmy. Pierwsze steruje całą logiką gry, która też można jeszcze podzielić na inne "podzespoły" a renderer jest silnikiem graficznym, który steruje wyświetlaniem różnych rzeczy na ekranie i zarządza po części nimi.

 

Nie pisałem jako takiego silnika uniwersalnego bo jak byś się kiedyś przekonał napisanie czegoś takiego trwa kilka lat więcej niż stworzenie niejednej gry bo musisz tam zawrzeć mase algorytmów, których nie koniecznie byś wykorzystał w swojej grze.

 

Co do tego co ma się znaleźć to ogólnie budujesz masę klas: pare/parenaście czy tam ile potrzebujesz jakiś z bazowym interface-em z których cały silnik dalej będzie dziedziczył i będziesz obudowywał te bardziej rozszerzane klasy w coraz to bardziej potrzebne metody i pola np.:

punkt materialny -> obiekt -> zwierz -> człowiek

 

Potem budujesz masę metod dla tych klas, które będą nimi zarządzać np.: dla pkt. materialny: przesuń,

obiekt: zmierz rozmiary, (przesuń - dziedziczone z pkt. materialny), obróć itp.

zwierz: zarycz, biegnij, idź spać itp.

człowiek: pogadaj, idź do pracy etc.

 

Potem łączysz wszystkie moduły ze sobą tak by integralnie działały i masz powiedzmy silnik tyle, że przy okazji jest tego z xxxxxxxxx razy tyle co napisałem tak naprawdę do zrobienia. I na mój gust nie musisz całego silnika wrzucać w dll-ki bo i tak pisząc silnik pewnie będziesz miał zamiar go powiedzmy udostępnić to lepiej jednak dać kod cały wtedy każdy może szybko i bezboleśnie coś wywalić zmodyfikować czy się z czymś zapoznać.

 

To moja wizja - każdy ma swoją :) (ile ludzi tyle rozwiązań - chodź wiele może mieć wspólne cechy)

 

Ogólnie bez dobrego spisania sobie wymagań i czego potrzebujesz nie bierz się za kod. Rozrysuj sobie jakie klasy będziesz potrzebował, które będą jak powiązane z innymi i dopiero bierz się za kodzenie.


Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...