5corpio Napisano Listopad 26, 2005 Zgłoś Share Napisano Listopad 26, 2005 Witam mam taki problem otóż. Potrzebuję zrobić kulę w openGL-u, hmm może i walec też ale na razie zajmę się kulą. Jednak nie może to być rozwiązane metodą kwadryk ponieważ potrzebuję pełnych informacji na temat modelu. Czyli potrzebuję zapisać to jako model zwykły taką kule czyli: wierzchołki, indeksy, koordynaty tekstur. Kule jako same punkty zrobiłem tak: [code=C++] void CreateSphere(XYZ c,double r,int n) { int i,j; XH]LK]L]LBVKBBY \"#bfCbąńą4(ą Ą1}A=%9QL4(ąYrtex3f(c.x,c.y,c.z); glEnd(); return; } LĘĘHB]LHH ÓHHC#FWF\"EtC#v Ą1}EU}MQI%@4(ĄąŹŹ4( theta3 = i * TWOPI / n; e.x = cos(theta2) * coĘ]LĘNBKHH[]LNBKHĘWF\"6FWF22\"RŹ4(Ź4(4( glNormal3f(e.x,e.y,e.z); glTexCoord2f(i/(doubJ[JKĘXJ[NB^ KNBR62FWF62FWF2RĄŃĄŃ4( ĄŃĄŃĄŃĄŃ4( p.x = c.x + r * e.x; p.y = c.y + r * e.y; H KBBX[KKKKvFW6&C&bFV&ĆR\"ŚFV&ĆRąYŃĄąą4(4(ą4(4) [/code]Przerobiłem to na Delphi i śmigało pięknie jednak to działa również tylko z GL_QUAD_STRIP bądź GL_TRIANGLE_STRIP a z GL_TRIANGLES nie działa a nie bardzo wiem jak, którąś z metod przerobić by działało na normalnych trójkątach.// jeszcze [Delphi] ;-) IskarEdit: Kurde w "OpenGL - ćwiczenia" jest rysowanie kuli ale też Quadami :/ a coś nie potrafię tego przerobić ;( Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Listopad 26, 2005 Zgłoś Share Napisano Listopad 26, 2005 Ale jest maczuga bez kwadryk :]jest dziesięciobok, albo nawet dwudziesto... na tej podstawie możesz spróbować Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Listopad 27, 2005 Zgłoś Share Napisano Listopad 27, 2005 Witam !Mam pewien kod, który pisałem baaardzo dawno dopiero zaczynałem zabawę z opengl, a delphi jeszcze nie znałem Wtedy to jeszcze używałem spolszczonych nazw w kodzie heh to były czasy Nie mam pojęcia po co Ci ten kod bo mi się to nigdy nie przydało...[delphi][/delphi]Mam jeszcze tego kitu więcej walec, sześcian, teren itp. .Nie śmiać się z błędów i brzydkiego kodu :-).PozdrawiamSpider^*^ www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Listopad 27, 2005 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 27, 2005 Ten kod mi jest potrzebny do edytora 3d. Bo przecież jak stworzę jakąś mapę to potrzebuję potem zapisać całą geometrię a mając tylko kwadrykę to przecież nie wyciągne chyba współrzędnych, indeksów, normalnych i koordynatów. Chyba, że jakoś innaczej się to robi.PS. walec mógłbyś mi też podrzucić jakoś ? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Listopad 27, 2005 Zgłoś Share Napisano Listopad 27, 2005 Hmm mapki możesz w maxie tworzyć, a w swoim edytorze tylko dzielić drzewem dodawać/renderować oświetlenie, ustawiać inne elementy i takie tam Chyba ze wolisz całą mapkę robić na własnym programie i pisać algorytmy csg No to leci okropny walec [delphi][/delphi] www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Listopad 27, 2005 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 27, 2005 No to może rzeczywiście masz rację... na początku myślałem o robieniu map w 3ds Maxie ale myślałem, że to głupie PS. [quote] dzielić drzewem [/quote] Podział przestrzeniu już trzeba robić na poziomie tworzenia Map ? czy nie można w momencie Loadingu jakoś wyliczać ustalać itp. itd. bo nawet w sumie na razie jeszcze kompletnie nie myślałem o jakiś drzewach i podziale przestrzeni, może dlatego, że nigdy nie robiłem tych algorytmów Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Listopad 27, 2005 Zgłoś Share Napisano Listopad 27, 2005 [quote] Podział przestrzeni już trzeba robić na poziomie tworzenia Map ? [/quote]Nie trzeba, ale jak chcesz żeby gra się w miarę szybko wczytywała/tworzyła to chyba lepiej jak by to było gotowe wcześniej. Po co za każdym razem przy uruchomieniu tworzyć to samo drzewo ? www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.