Froog Napisano Październik 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 Wie ktoś jak zbudować mapkę do gier w OpenGL? Mniej więcej widzę to tak, że w tablicy byłyby podane cyfry odpowiadające kafelkom.Z góry THX Na problemy z prawem polecam: Mecenas prawa Bydgoszcz Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 No to heightmapa albo jeśli ma być płaska to ID z numerem tekstury albo jak to mają być jakieś kafelki to może być jakaś większa teksktura i powiedzmy tylko współrzędne przechowywać w strukturze kafla. Różne metody są w zależności co chcesz i jak uzyskać chcesz. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Froog Napisano Październik 4, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 Nie koniecznie muszą to byc kafelki jeżeli jest prostszy sposób to napisz.A co do kafelków to 155/155 wystarczy? Na problemy z prawem polecam: Mecenas prawa Bydgoszcz Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 [quote] A co do kafelków to 155/155 wystarczy? [/quote] Czy co 155x155 kafli wystarczy ? Przecież to zależy głównie od ciebie i co chcesz zrobić ... Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Froog Napisano Październik 4, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 155/155 Wystarczy .To ma byc mapa do gry fpp na razie nie planuje nic wielkiego ale w necie nie znalazłem żadnego koponentu ala Omega Map do OpenGL. Na problemy z prawem polecam: Mecenas prawa Bydgoszcz Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 Do FPP nie bardzo się robi mapy na zasadzie kafli. Powiedzmy jeśli to ma być taki "standartowy" fpp jak Q czy inne. Tam zwykle używa się jakiegoś edytora map do stworzenia zwykłego modelu mapy całego następnie używa się różnych algorytmów podziału sceny np. BSP. Chyba, że chcesz zrobić FPP po górach czy coś wtedy kafle może jakoś przejdą ;p Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Froog Napisano Październik 4, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 A znasz jakiś dobry i darmowy edytor map :?: Na problemy z prawem polecam: Mecenas prawa Bydgoszcz Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 4, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 4, 2006 Quark i zapis do bodajże formatu bsp, który był wykorzystywany chyba w Quake-ku albo CS-ie. Tylko nie znam struktury tych plików musiałbyś poszukać. Na dobry początek możesz spróbować robić mapy w jakimś zwykłym programie do modelowania 3d.Tu jest przykładowy art o używaniu BSP plików: http://www.flipcode.com/articles/article_q2bsp.shtmlhttp://www.geocities.com/cofrdrbob/bspformat.html Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.