Skocz do zawartości

[Delphi + OpenGL] Mapka do gier 3d.


Froog

Polecane posty

No to heightmapa albo jeśli ma być płaska to ID z numerem tekstury albo jak to mają być jakieś kafelki to może być jakaś większa teksktura i powiedzmy tylko współrzędne przechowywać w strukturze kafla. Różne metody są w zależności co chcesz i jak uzyskać chcesz.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do FPP nie bardzo się robi mapy na zasadzie kafli. Powiedzmy jeśli to ma być taki "standartowy" fpp jak Q czy inne. Tam zwykle używa się jakiegoś edytora map do stworzenia zwykłego modelu mapy całego następnie używa się różnych algorytmów podziału sceny np. BSP. Chyba, że chcesz zrobić FPP po górach czy coś wtedy kafle może jakoś przejdą ;p

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quark i zapis do bodajże formatu bsp, który był wykorzystywany chyba w Quake-ku albo CS-ie. Tylko nie znam struktury tych plików musiałbyś poszukać. Na dobry początek możesz spróbować robić mapy w jakimś zwykłym programie do modelowania 3d.

Tu jest przykładowy art o używaniu BSP plików:
http://www.flipcode.com/articles/article_q2bsp.shtml
http://www.geocities.com/cofrdrbob/bspformat.html

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...