Skocz do zawartości

[Dev C++]Buttony w Devie


OldSkull

Polecane posty

Jak w temacie i opisie. Chodzi o to, że nie mogłem nigdzie znaleźć porad jak trzeba to napisać - wszelkie porady to sa jedynie pojedyńcze linijki kodu, których nie mam pojęcia gdzie wkleić (próbuję w różnych miejscach). Wklejam to co dotychczas zrobiłem.

 

#include<windows.h>

//deklaracja procedury pobierająZXY[H
][JH]Ź]
ĘBTSSPć7Ś&6VGW&tBvćBTBW76vRu$w\"$ą(()1IMU1P
11     
,9AĄ!]9ĄU%9Pmessage, WPARAM wpar, LPARAM lpar)
{
switch(message)
                               {
BBBXHÓWTÓÓSPSmzH[HP7vF6w\"66R4544Sv6fćŃźćŹ`($$$$$$%5   ĄĄ-=9EC", "", MB_OK);
                                                       PostQuitMessage (0);
BBBBBBXXZBBBBBBBBBBBBBXHÓRSSRVNBHZ[[X[Ś6ŚW76vT&vćBgVCćĆŚ6ŚgVCg5     }=,($$$$$$%Ź($$$$$$$($$$$$$%M
}5a%IZE:                  //maksymalizacja
                                                       MessageBox (hwnd, "Mak[X[^XI][        ][][PÓĘNBBBBBBXXZBBBBH\0\0FVfVC\0\0Ś[fĆvŚŚÓ($$$$$$$źisków na górnym pasku to postępuj normalnie
                                                        return  DefWindowPrhĘYYKNBBBBHBBBBBH[sTEv5D4R7Fć6R
5D4R&Wd7Fć6P($$$$1AMQHą
1($$$$5$$$$)($$$$$$)                               

HWND hOkno;
MSG message;
WNDCLASS Okno;

Okno.hInstahHH[[NÓ[YHH ][HI][śććfvćE&2ć7Ś&6VGW&7?6\"+7VvśćGWFFVśĆ&vr&w&Pśćć7VT9U10$$$$źź)=źŃą$$$$$$$źtyl okna - tutaj standardowe z przyciskami maksymilizuj, min[X[^Z[ZZXHYXSQWSŃÓĘNBTŚć7ŚŚRw&W&ŚRŚ&/7rvćFw6FG'VvRŃź)=źĄ
1
Ą9U10%
}II=$źlogicznie jak wyżej
Okno.hbrBackground = (HBRUSH) GetStockObX
UWT
NHY[K   ][Y[i][7B&VBśĆ7%%U4vWE7F6&ŚV7B'ŚVŚR&wVVBąąźąźź($$$$$$$$                                                    //taka składnia oznacza podpięcie wybranego pędzla dX[[XHBŃ^HHBBBBBBBBBBH[HFśvŚ6'GŚĆbśĆ6Rść\0śćć6%vćDW$$$$$$$$$$$źąąŃźa

if (!RegisterClass(&Okno)) return 0;                                                     //jeśHYHYHYHZyKXHyH]Zw6GŚ&w&SŚść7& amp;VFUvćFrćvś($ą($źŃŃ($
ź)edronki;]",
         //styl - tutaj standardowy
         WS_OVERLATQSH<BHLLH[ZXHBBcśććG'ŚFćRGWF'&gVC{6f66qą($9U10($źŃŃŹ($9U1,
         hInstance,
         NULL
         );

ShowWindow (hOkno,   //uch^]BBHXmY][XBBH
NBHYw6vT&śćV6wBść&GŚ6gVCFV7BO7$($$Qźźm pasku",
                  MB_ICONINFORMATION | MB_YESNOCANCEL  //ZHXBBH
NZXHHXBBB\0tB'66łŚ'667&VFUvćFrgVCś'WGFEŃ($$$$$$]M}Y%M% 1S_CHILD | BS_PUSHBUTTON,   // po kolei: jest wodoczny | jesH      & nbsp;][YXY[HZZXHXY[HmŚŚ6##w7;
7'ŚFćR&Ś $$Ą=źźĄ($$$$$$Ą!59TźĄ menu lub identyfikator kontrolki - wymagany do przesyłaniaZX-[XBBBBBH[[KSX][[H
ĆĆś6ŚFFFśvRćf&6ŚRO7'6ćR$(($$($$)!]9Ą=Ź()Ą=Ź
Ń](0, "static", "lizard.bmp", 
                                                  WSUTPHSUPTZNGŚW7BgVCśGŚV6śV7vŚVĆś6Ś
ŚW7B&F$źĄęe co do piskela bo inaczej nic nei pokaże!!! (moH]yXJBBBBBBHX]HXBTV6wBVRV\"FVGfśF\"śG&Ćśwźć($$$$$$Ą%Ń9U10Żuchwyt instancji (czyli aplikacji) i dodatkowe informacje (]<XYHXJBBBBBBH
NUPTXHH
UPT
SY[XY7Fć6RgVC7Cć&gVCtU$D%I=5%1źźĄŃŹĄĄźa pliku, typ pliku, , ,(chyba wymiary), ładuj z pliku (możnH]ź[[X
B[YYJ^Z
RS
TWDtRu$tU$D$7CtB'&ŚVł,()Ą=Ź
Ń]ŃŃćquot;, 
                                                 WS_VISIBLE | WS_CHILD | SS_BITMAP,   // po [ZNH  ][YXY[HZZXHŚW7B&Fw7;7'ŚFćR&ŚĄęźźąźże!!!)
                                                 hOkno,  //uchwyt okna rodzica
                               BHSX]Y[HXY[YZ]HH[XY[F' ŚW76挜6bF67Fć6RTV6ŃĄąąŃ
ĄÓch nie ma)
                                                 );

HBITMAP pict2 = (HBITMAP)LoadImage(hI[K   ][X   ][sPQŃWUPTÓQdR\06VćDW76vR'&ŚVł\"TB5D4UDtRu$}  %Q5@Ą1AI4((((($$)ĄąĄŃ5;message, NULL, 0, 0))
         {   
         DispatchMessage (&messYJNBBBHBH]B

 

 

oprócz przycisku wstawiłem 2 obrazki - szykuję sobie taki szablon, z którego będe mógl później korzystać.

Byłbym wdzieczny za wszelką pomoc

 

PS:

piszę w Devie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszelkie porady to sa jedynie pojedyńcze linijki kodu, których nie mam pojęcia gdzie wkleić (próbuję w różnych miejscach).

 

Jest zapotrzebowanie na bash.unit1.pl ...

 

// ekhem ekhem, dostajesz ostrzeżenie za próbe zabójstwa - prawie umarłem ze śmiechu :D :D - Iskar

҉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce bash.unit1.pl !! ;)

 

 

Aby nie bylo nie na temat , to te buttony w devie wklej gdzies mniej wiecej posrodku i bedzie grać .

 

Koles, chcesz sobie "wklejać" buttony to wez sobie C Buildera albo Turbo cpp i tam masz vcl ....

 

@BLind V

 

Nie brałeś pod uwage, konstruktora trygonometryczno-astrologicznego. I wersji dev-a ...

Lubię cytryny !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTATwszystko fajnie, tylko zadnego pytania nie widze.

pytanie jest w opisie tematu: jak zrobić aby po wciśnięciu się coś działo?

 

CYTATAby nie bylo nie na temat , to te buttony w devie wklej gdzies mniej wiecej posrodku i bedzie grać .

button jest - ale mogę go sobie poklikać i... tyle :/ nic się nie dzieje. Próbowałem do tego switcha na samej górze dodać

case WM_COMMAND:
if((HWND)lpar == hPrzycisk)
 MessageBox(     ][ÓXŹlmX][     ][I]C%4d$DŚ'&Vł

ale program "nie widzi" hPrzycisk

 

Koles, chcesz sobie "wklejać" buttony to wez sobie C Buildera albo Turbo cpp i tam masz vcl ....

wiem, że tam to pikuś, ale znowu tam nie wiem jak zrobić komunikację poprzez TCP/IP (względnie UDP), a nie mogę sobie ot, tak w 2 programach pisać, bo wyjdzie z tego wielkie nic.

 

Poza tym wszelkie Borlandy robią caluśką robotę za mnie, jeśli chodzi o WIN API, ale to jest trochę tak, jak pisanie stron HTML we FrontPage'a - wszystko jest jasne, dopóki się nie zajrzy do kodu, a ja chcę wiedziec co piszę.

 

Pomoże mi ktoś?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

case WM_COMMAND:

if((HWND)lpar == hPrzycisk)

MessageBox(hOkno, "Nacisnąłeś przycisk!", "Ha!", MB_ICONINFORMATION);

break;

Kawałek kodu wygląda na dobry, zresztą jest ze strony http://darkcult.gamedev.pl/. Sprawdź, czy w ogóle dochodzi do tego miejsca za case WM_SYSCOMMAND. Wypisz też na konsole wartości hOkno, lpara itd.

Jeszcze jedna rzecz, która mi się rzuciła w oczy, jest brak 'break;' w tym dlugim kodzie co dales, przed 'default:', jednak nie wygląda na to, że akurat to powoduje błąd.

Poza tym nie wiem, jak ty to zrobiłeś, ale w procedurze obsługi masz hwnd, a w mainie hOkno -- chyba przy tym message boxie "nacisnales przycisk" kompilator powinien zglosic ze nie ma hOkno :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to mi nie działało. Trochę się pobawiłem i doszedlem do czegoś co jakkolwiek reaguje na cokolwiek:

w tym switchu:

case WM_COMMAND:
                    if ((HWND)lpar !=
HYYP
 ][XlO][    ][[[I][%4d$D

tylko, że reaguje tylko na polecenia związane z głównym oknem - jeśli próbuję zmienić hwnd na hPrzycisk pokazuje mi, że hPrzycisk nie jest zadeklarowane. Tylko, że nie bardzo wiem jak wcisnąć coś będącego tym przyciskiem do tej funkcji :/ wszystkie argumenty są już zajęte.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...