Skocz do zawartości

[OpenGL] Duży Teren


filuu

Polecane posty

Siema ! :P

 

Chciałbym w oglu wyrendować sobie teren 3d. No ale jak to w życiu pojawił sie "mały" problem ;) Nie wiem jak taka mapa ma być poprawnie napisana, chodzi mi o to jakich metod sie uzywa do rendowania dużych terenów 3d. To co ja próbuje robić jest tak nieoptymalne , że szkoda słów ;) Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć tak ogólnie jak ma takie cos wyglądać? jakich metod używać, czego mam szukać w google, szukalem czegoś o heightmapie ale nie wiem czy to do końca to ;)

 

 

Pozdrawiam

Filuu

Lubię cytryny !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by podzielić mape na sektory, każde sektor zapisywac odzielnie. Gdy sektor jest już prawie w obszarze widzenia ( zaznaczyłem to szarą strefą) zostaje wczytany do pamieci. Trzeba by jednak pomyśleć nad wydajnością. Sektory nie powinny byc za duże aby nie obciążać zbytnio procesora.

 

Obrazek

:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OCT to oczywiście dobra optymilizacja ale żeby zbudować drzewo trzeba mieć wczytaną geometrie. Oczywiście wydajniej budować drzewo raz i zapisać je razem z sektorem i w razie podtrzeby wczytywać potrzebne drzewa. Wydaje mi się że powinno być wydajnie :)

:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...