Skocz do zawartości

[OMEGA]Do czego służy DeltaSecs??


sazian

Polecane posty

Wielokrotnie spotkałem się z tym DeltaSecs
Ale co to właściwie jest??
Wiem że to ma jakiś związek z ruchem obiektów ale co konkretnie??
Bo taki zapis
[code=Delphi] OmegaSprite1.Move(OmegaTimer1.DeltaSecs);ŹŁ;Ś((n'lyhŹ) ś3ĘdĘyz+Ąr-Ęk-Ę[Ą^ś^bpvb4ĆVgBVvWCśW&&B7FFW2FV&Vv6ś=QąŃM(IĄ=%%yboard.States then begin SkokX:=-OmegaTimer1.DeltaSecs*150;kYŃ[YYR[]K^X][Y[ŁVvFW#FVF6V72ŁśVćCb5WVv-MŃŃŃĄMd=QąŃMĄ00;end; [/code]
czerna magia
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza można powiedzieć, ze jest to przedział czasu, którego wartość odpowiada różnicy „tyknięcia wewnętrznego zegara” mierzonego pomiedzy wszystkimi wykonanymi operacjami graficznymi i arytmetycznymi procesu wyświetlania danego obrazu (sceny) graficznego. No różnych kompach będzie ta wartość inna w zależności od ich „mocy” Stąd tez aby zapewnić jednolita prędkość można to ograniczyć ustawiając
-w TomegaTimer wartość TragetFPS
-lub stowarzyszyć z częstotliwością odświeżania pionowego monitora ustawiając w TomegaScreen właściwość VSYNC na True
Swego czasu jak byłem zachwycony kompilatorem języka C przerabiałem takie coś jak tryb 13h tam Sazian masz uzupełnienie mojej odpowiedzi.
PS
Nie zamierzam nic pisać w C bo go nie znam i nie chcę znać. Chcę pozostać dozgonnym lameram.. Lady Pank Ostatni krzyk łabędzia czy coś tam...smile.gif Pozostajacy w błogim nastroju oksal

pozdrawiam oksal

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote] W kodzie jest 150 dla przesunięcia w prawo i w lewo w góre jest 100 ;p czyli defacto w góre się porusza wolniej. To 150 to zwykła jakaś przyjęta doświadczalnie stała. [/quote]
Mozna tak to ująć. Inni do skoku daja stale wartosci na przyklad plus minus 3. Aj zrobiloem dodatkow rozroznienie ze wzgledu na roznicze w wymiarach kafla. Szerokosc jest dluzsza od wysokosci. Co w rezultacie daje w miarę jednakowy czas poruszania sie w kaflach prostokatnych. Sazian popatrz do procedury Move kafla . Tam dopiero jest wykorzystana informacja o skoku. A to pozwala nie robic czegos takiego jak dodatkowe petle , ktore są bledem dla "dzieci" TOmegaSprite. Zegra gry ładnie to obsluguje po kazdym swym "dziecku"...

pozdrawiam oksal

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...