sazian Napisano Styczeń 21, 2007 Zgłoś Share Napisano Styczeń 21, 2007 Wielokrotnie spotkałem się z tym DeltaSecs Ale co to właściwie jest??Wiem że to ma jakiś związek z ruchem obiektów ale co konkretnie??Bo taki zapis [code=Delphi] OmegaSprite1.Move(OmegaTimer1.DeltaSecs);ŹŁ;Ś((n'lyhŹ) ś3ĘdĘyz+Ąr-Ęk-Ę[Ą^ś^bpvb4ĆVgBVvWCśW&&B7FFW2FV&Vv6ś=QąŃM(IĄ=%%yboard.States then begin SkokX:=-OmegaTimer1.DeltaSecs*150;kYŃ[YYR[]K^X][Y[ŁVvFW#FVF6V72ŁśVćCb5WVv-MŃŃŃĄMd=QąŃMĄ00;end; [/code]czerna magia Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Styczeń 21, 2007 Zgłoś Share Napisano Styczeń 21, 2007 Może to jest czas, który upłynął pomiędzy 2 kolejnymi klatkami tak by wszystko działało mniej więcej równo nie zależnie od ilości FPS? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oksal Napisano Styczeń 21, 2007 Zgłoś Share Napisano Styczeń 21, 2007 Z grubsza można powiedzieć, ze jest to przedział czasu, którego wartość odpowiada różnicy „tyknięcia wewnętrznego zegara” mierzonego pomiedzy wszystkimi wykonanymi operacjami graficznymi i arytmetycznymi procesu wyświetlania danego obrazu (sceny) graficznego. No różnych kompach będzie ta wartość inna w zależności od ich „mocy” Stąd tez aby zapewnić jednolita prędkość można to ograniczyć ustawiając-w TomegaTimer wartość TragetFPS-lub stowarzyszyć z częstotliwością odświeżania pionowego monitora ustawiając w TomegaScreen właściwość VSYNC na TrueSwego czasu jak byłem zachwycony kompilatorem języka C przerabiałem takie coś jak tryb 13h tam Sazian masz uzupełnienie mojej odpowiedzi. PSNie zamierzam nic pisać w C bo go nie znam i nie chcę znać. Chcę pozostać dozgonnym lameram.. Lady Pank Ostatni krzyk łabędzia czy coś tam... Pozostajacy w błogim nastroju oksal pozdrawiam oksal Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sazian Napisano Styczeń 22, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2007 Noo dobra powiedzmy że coś zaczynam czaić Ale ciągle nie wiem dlaczego czas między tyknięciami razy 150 odpowiada za wartość przesunięcia w lewo lub góre Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Styczeń 22, 2007 Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2007 W kodzie jest 150 dla przesunięcia w prawo i w lewo w góre jest 100 ;p czyli defacto w góre się porusza wolniej. To 150 to zwykła jakaś przyjęta doświadczalnie stała. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oksal Napisano Styczeń 22, 2007 Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2007 [quote] W kodzie jest 150 dla przesunięcia w prawo i w lewo w góre jest 100 ;p czyli defacto w góre się porusza wolniej. To 150 to zwykła jakaś przyjęta doświadczalnie stała. [/quote]Mozna tak to ująć. Inni do skoku daja stale wartosci na przyklad plus minus 3. Aj zrobiloem dodatkow rozroznienie ze wzgledu na roznicze w wymiarach kafla. Szerokosc jest dluzsza od wysokosci. Co w rezultacie daje w miarę jednakowy czas poruszania sie w kaflach prostokatnych. Sazian popatrz do procedury Move kafla . Tam dopiero jest wykorzystana informacja o skoku. A to pozwala nie robic czegos takiego jak dodatkowe petle , ktore są bledem dla "dzieci" TOmegaSprite. Zegra gry ładnie to obsluguje po kazdym swym "dziecku"... pozdrawiam oksal Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sazian Napisano Styczeń 22, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2007 oksal na prezydenta !!! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.