Skocz do zawartości

[DELPHI] AI


k_argo

Polecane posty

Witam Panowie mam problem, mianowicie mam za zadanie wykorzystac elementy sztucznej inteligencji w swoim projekcie, tylko ze nie wiedzialem w co sie pakuje biorac taki temat :D Robie bota pod gre mmorpg i moje pytanie jakie elementy sztucznej inteligencji moge w nim wykorzystac? Czytalem troche o algorytmach genetycznych, czy to juz AI? Czy musza spelniac pewne wymagania? Myslalem o zastosowaniu wyszukiwania drogi z heurystyka A*, ale czy to mozna podciagnac pod AI? Prosze o pomoc:)

 

P.S Nie prosze o napisanie kodu, tylko wskazowki jaki element najlepiej zastosowac w moim programie, bede wdzieczny za kadza pomoc:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi Ci o sztuczną inteligencję w sensie sztucznych sieci neuronowych, to jest nic ciekawego i ja bym nie brał takiego tematu - same obliczenia, mało kombinowania - dużo przemyśleń itp. Ale nie martw się, zanim spotkałem się z przedmiotem "sztuczna inteligencja" na studiach, też myślałem, że to fajne :D

 

Co do problemu, to znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz:

http://lmgtfy.com/?q=sztuczna+inteligencja+w+grach

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi Ci o sztuczną inteligencję w sensie sztucznych sieci neuronowych, to jest nic ciekawego i ja bym nie brał takiego tematu - same obliczenia, mało kombinowania - dużo przemyśleń itp. Ale nie martw się, zanim spotkałem się z przedmiotem "sztuczna inteligencja" na studiach, też myślałem, że to fajne :D

 

Co do problemu, to znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz:

http://lmgtfy.com/?q=sztuczna+inteligencja+w+grach

 

Nie, chodzi mi o mozliwosc wykorzystania sztucznej inteligencji w bocie do gry. I ponawiam pytanie, czy wyszukiwanie drogi mozna podciagnac pod AI? np A*

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie metod sztucznej inteligencji zalezy od zadania. Dla zadania wyszukiwania drogi, A* się nadaje. algorytmy genetyczne, sieci neuronowe i inne tego typu bajery maja swoje zastosowania do pewnego typu zadań. Polecam wikipedię.

"(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare

http://jakubniwa.pl - świat sztucznej inteligencji

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem wykorzystanie algorytmów genetycznych i sieci neuronowych zależy od tego jak bardzo ma być skuteczne AI i jak duży obszar w danym momencie widzi robot.

Jeśli w danej chwili robot widzi tylko fragment mapy to wystarczy tu zwykłe rozwiązanie problemu komiwojażera,

chyba że na planszy jest tor przeszkód z atrakcjami to w tedy opłaca się bawić w coś bardziej zawiłego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...