k_argo Napisano Styczeń 8, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2011 Witam Panowie mam problem, mianowicie mam za zadanie wykorzystac elementy sztucznej inteligencji w swoim projekcie, tylko ze nie wiedzialem w co sie pakuje biorac taki temat Robie bota pod gre mmorpg i moje pytanie jakie elementy sztucznej inteligencji moge w nim wykorzystac? Czytalem troche o algorytmach genetycznych, czy to juz AI? Czy musza spelniac pewne wymagania? Myslalem o zastosowaniu wyszukiwania drogi z heurystyka A*, ale czy to mozna podciagnac pod AI? Prosze o pomoc:) P.S Nie prosze o napisanie kodu, tylko wskazowki jaki element najlepiej zastosowac w moim programie, bede wdzieczny za kadza pomoc:) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Styczeń 8, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2011 Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi Ci o sztuczną inteligencję w sensie sztucznych sieci neuronowych, to jest nic ciekawego i ja bym nie brał takiego tematu - same obliczenia, mało kombinowania - dużo przemyśleń itp. Ale nie martw się, zanim spotkałem się z przedmiotem "sztuczna inteligencja" na studiach, też myślałem, że to fajne Co do problemu, to znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz: http://lmgtfy.com/?q=sztuczna+inteligencja+w+grach Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_argo Napisano Styczeń 8, 2011 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2011 Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi Ci o sztuczną inteligencję w sensie sztucznych sieci neuronowych, to jest nic ciekawego i ja bym nie brał takiego tematu - same obliczenia, mało kombinowania - dużo przemyśleń itp. Ale nie martw się, zanim spotkałem się z przedmiotem "sztuczna inteligencja" na studiach, też myślałem, że to fajne Co do problemu, to znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz: http://lmgtfy.com/?q=sztuczna+inteligencja+w+grach Nie, chodzi mi o mozliwosc wykorzystania sztucznej inteligencji w bocie do gry. I ponawiam pytanie, czy wyszukiwanie drogi mozna podciagnac pod AI? np A* Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Styczeń 8, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2011 Nie, chodzi mi o mozliwosc wykorzystania sztucznej inteligencji w bocie do gry. I ponawiam pytanie, czy wyszukiwanie drogi mozna podciagnac pod AI? np A* Tak, można to zaliczyć pod AI. Boot sam decyduje, którędy chodzi. Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordLost Napisano Styczeń 8, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2011 Ten bot jest to twojej gry, czy do jakiejś już istniejącej? Nie znam się, ale coś kiedyś czytałem o automacie stanów(czy jakoś tak), może to się przyda. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaYou Napisano Styczeń 9, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 9, 2011 Zastosowanie metod sztucznej inteligencji zalezy od zadania. Dla zadania wyszukiwania drogi, A* się nadaje. algorytmy genetyczne, sieci neuronowe i inne tego typu bajery maja swoje zastosowania do pewnego typu zadań. Polecam wikipedię. "(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare http://jakubniwa.pl - świat sztucznej inteligencji Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Integer Napisano Styczeń 14, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 14, 2011 Moim skromnym zdaniem wykorzystanie algorytmów genetycznych i sieci neuronowych zależy od tego jak bardzo ma być skuteczne AI i jak duży obszar w danym momencie widzi robot. Jeśli w danej chwili robot widzi tylko fragment mapy to wystarczy tu zwykłe rozwiązanie problemu komiwojażera, chyba że na planszy jest tor przeszkód z atrakcjami to w tedy opłaca się bawić w coś bardziej zawiłego. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.