k_argo Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Witam Panowie mam problem, mianowicie mam za zadanie wykorzystac elementy sztucznej inteligencji w swoim projekcie, tylko ze nie wiedzialem w co sie pakuje biorac taki temat Robie bota pod gre mmorpg i moje pytanie jakie elementy sztucznej inteligencji moge w nim wykorzystac? Czytalem troche o algorytmach genetycznych, czy to juz AI? Czy musza spelniac pewne wymagania? Myslalem o zastosowaniu wyszukiwania drogi z heurystyka A*, ale czy to mozna podciagnac pod AI? Prosze o pomoc:) P.S Nie prosze o napisanie kodu, tylko wskazowki jaki element najlepiej zastosowac w moim programie, bede wdzieczny za kadza pomoc:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi Ci o sztuczną inteligencję w sensie sztucznych sieci neuronowych, to jest nic ciekawego i ja bym nie brał takiego tematu - same obliczenia, mało kombinowania - dużo przemyśleń itp. Ale nie martw się, zanim spotkałem się z przedmiotem "sztuczna inteligencja" na studiach, też myślałem, że to fajne Co do problemu, to znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz: http://lmgtfy.com/?q=sztuczna+inteligencja+w+grach Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_argo Posted January 8, 2011 Author Report Share Posted January 8, 2011 Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi Ci o sztuczną inteligencję w sensie sztucznych sieci neuronowych, to jest nic ciekawego i ja bym nie brał takiego tematu - same obliczenia, mało kombinowania - dużo przemyśleń itp. Ale nie martw się, zanim spotkałem się z przedmiotem "sztuczna inteligencja" na studiach, też myślałem, że to fajne Co do problemu, to znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz: http://lmgtfy.com/?q=sztuczna+inteligencja+w+grach Nie, chodzi mi o mozliwosc wykorzystania sztucznej inteligencji w bocie do gry. I ponawiam pytanie, czy wyszukiwanie drogi mozna podciagnac pod AI? np A* Link to comment Share on other sites More sharing options...
xevil21 Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Nie, chodzi mi o mozliwosc wykorzystania sztucznej inteligencji w bocie do gry. I ponawiam pytanie, czy wyszukiwanie drogi mozna podciagnac pod AI? np A* Tak, można to zaliczyć pod AI. Boot sam decyduje, którędy chodzi. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordLost Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Ten bot jest to twojej gry, czy do jakiejś już istniejącej? Nie znam się, ale coś kiedyś czytałem o automacie stanów(czy jakoś tak), może to się przyda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaYou Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Zastosowanie metod sztucznej inteligencji zalezy od zadania. Dla zadania wyszukiwania drogi, A* się nadaje. algorytmy genetyczne, sieci neuronowe i inne tego typu bajery maja swoje zastosowania do pewnego typu zadań. Polecam wikipedię. "(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare http://jakubniwa.pl - świat sztucznej inteligencji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integer Posted January 14, 2011 Report Share Posted January 14, 2011 Moim skromnym zdaniem wykorzystanie algorytmów genetycznych i sieci neuronowych zależy od tego jak bardzo ma być skuteczne AI i jak duży obszar w danym momencie widzi robot. Jeśli w danej chwili robot widzi tylko fragment mapy to wystarczy tu zwykłe rozwiązanie problemu komiwojażera, chyba że na planszy jest tor przeszkód z atrakcjami to w tedy opłaca się bawić w coś bardziej zawiłego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.