Skocz do zawartości

[c++]Pierwszy program w C ++


rozeek

Polecane posty

Witajcie,

 

Jestem laikiem który chciałby zacząć przygodę z C++ i już na wstępie nie wiem jak sobie poradzić ;/

napisałem standardowy programik

 

#include <iostream.h>

main ()

{

cout << "Witaj na pokładzie";

}

 

 

Przy próbie uruchomienia kompilator wyrzuca następujący błąd ;/

 

1>------ Build started: Project: PierwszyProgram, Configuration: Debug Win32 ------

1> Pierwszy.cpp

1>c:\programy c++\pierwszyprogram\pierwszyprogram\pierwszy.cpp(1): fatal error C1083: Cannot open include file: 'iostream.h': No such file or directory

========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

 

Pomóżcie już zmieniałem foldery i kompilowałem od nowa i ciągle to samo ;/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#include <iostream>

 

Po zmianie uzyskałem taki efekt:

 

Unable to start program `C:\Programy C++\PierwszyProgram\Debug\PierwszyProgram.exe`

 

 

1>------ Build started: Project: PierwszyProgram, Configuration: Debug Win32 ------

1> Pierwszy.cpp

1>c:\programy c++\pierwszyprogram\pierwszyprogram\pierwszy.cpp(3): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int

1>c:\programy c++\pierwszyprogram\pierwszyprogram\pierwszy.cpp(4): error C2065: 'cout' : undeclared identifier

========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytasz w ogóle błędy?

int main() { ... }

 

Nie wydaje mi się żeby brakowało kursów w sieci.

 

 

Sorry Ty też kiedyś się uczyłeś... A uczę się z książki symfonia C++ i nie ma tam wzmianek o tych dodatkowych liniach kodu które podałeś.

Dzięki bo działa ;) A jak zatrzymać wykonywanie programu by wyświetlić wynik? Jest jakiś sposób bez deklarowania kolejnych bibliotek? Do szukałem się sposobu #include <conio.h> _getche(); ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...