Max1414 Napisano Styczeń 28, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 28, 2009 Witam. Mam pytanie: jak stworzyć bitmapę posiadając bajty odpowiadające za obraz? Domyślam się, że trzeba wygenerować nagłówek, tylko jak? Ale może jest prostszy sposób? np. przy użyciu tych bajtów rysować po TBitmap? Moje projekty: http://wojciechkulik.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Styczeń 28, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 28, 2009 Przy uzyciu tych bajtow rysowac po TBitmap najprosciej, Naglowek .bmp tez nie jest trudny do zrobienia a za nim odrazu informacje o pixelach. Czyli wlasciwie sam sobie odpowiedziales www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max1414 Napisano Styczeń 28, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 28, 2009 no nie do końca, bo nie wiem jak rysować po tej bitmapie przy użyciu bajtów, a dwa skąd wiedzieć jakie rozmiary bitmapy będą Moje projekty: http://wojciechkulik.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Styczeń 28, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 28, 2009 O jej, co Ty w paint'cie nigdy nic nie robiłeś? To jakie kolory będą w jakim miejscu nie ma znaczenia na rozmiar pliku. Odpal paint'a, ustaw obszar roboczy np. 320x240 i zapisz. To że dużo taki obraz nie przedstawia() nie znaczy że będzie mieć 0KB. Rozmiar pliku rośnie wraz ze wzrostem obszaru roboczego. Tyle. Nagłówek pliku BMP: TBitMapHeader = Record bfType : Word; (dwa bajty) bfSize : LongInt; (cztery bajty) bfReserved : LongInt; bfOffBits : LongInt; biSize : LongInt; biWidth : LongInt; biHeight : LongInt; biPlanes : Word; biBitCount : Word; biCompression : LongInt; biSizeImage : LongInt; biXPelsPerMeter : LongInt; biYPelsPerMeter : LongInt; biClrUsed : LongInt; biClrImportant : LongInt; End; " Gdzie: * bftype - jest to dwubajtowa sygnatura BM * bfsize - czterobajtowy rozmiar pliku * bfreserved - pole zarezerwowane (0) * bfoffbits - przesunięcie (adres) początku danych graficznych * bisize - podaje rozmiar nagłówka * biwidth - wysokość bitmapy w pikselach * biheight - szerokość bitmapy w pikselach * biplanes - liczba planów (prawie zawsze ma wartość 1) * bibitcound - ilość bitów na piksel. Przyjmuje wartość 1,4,8 lub 24. * bicompression - sposób kompresji * bisizeimag - rozmiar obrazka w bajtach. W przypadku bitmapy nieskompresowanej równe 0. * biXpelspermeter, biYpelspermeter - ilość pikseli na metr * biclrused - ilość kolorów istniejącej palety, a używanych właśnie przez bitmapę * biclrimporant - określa, który kolor bitmapy jest najważniejszy, gdy równy 0 to wszystkie są tak samo istotne. " Powyższe informacje zapożyczyłem ze stronki http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro/dos/bmp_tut.htm. Tak tylko mówię żeby nie było że kradnę Pozdrawiam Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DevPort Napisano Styczeń 28, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 28, 2009 jeżeli już zechce Ci się bawić w pliki BMP (ich budowę) to polecam budowaBMP.rar oraz stronkę pewnego człowieka co dużo plików opisuje... Stronka WWW To co tam jest powinno Ci w zupełności wystarczyć Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.