Skocz do zawartości

[c++ Builder] komunikator internetowy


sempth

Polecane posty

Jako, że jest to mój pierwszy post witam wszystkich serdecznie;)

 

Mam taki problem, dostałem na studiach zadanie: napisać komunikator internetowy. Zrobiłem coś takiego, na komponentach ClientSocket i ServerSocket. Jednak jest problem, jest to wysyłanie wiadomości bezpośrednio po IP. Ja chciałbym, żeby w tym pośredniczył jakiś serwer, który np. przechowywał by wiadomości jak ktoś jest niedostępny. Początkowo myślałem zrobić to przy pomocy bazy MySQL, jednak coś z tym nie wychodzi. Macie może jakieś inne koncepcje? Tylko żeby były łatwe do zrealizowania;) Jestem początkującym programistą. Także proszę o wszelką pomoc na ten temat. Pozdrawiam!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... nie wiem co dokladnie i jak to ma wygladac. ale ogolny plan jest taki:

 

1. piszesz program klient, ktory ma zaimplementowany jakis twoj protokol z logowaniem sie i wysylaniem informacji. Laczy on sie przez siec z innym programem o nazwie serwer.

2. piszesz 2 gi program (serwer) ktory ma w sobie ten sam protokol co klient, tyle ze potrafi on takie rzeczy:

- przyjmuje przychodzace polaczenia, i loguje usera ktory sie podlaczyl

- jesli do usera ktory sie podlaczyl sa jakies wiadomosci to zostana one do niego przeslane (patrz nastepny punkt)

 

- przyjmuje wiadomosc od usera 1 dla usera 2

- jesli user 2 jest zalogowany to przesylana jest wiadomosc do niego

- jesli user 2 nie jest zalogowany to wiadomosc jest kolejkowana

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh.. jakoś zbyt skomplikowane mi się to wydaje.

A czy np. nie można by było operować na plikach na serwerze? I np program klient sprawdzałby czy w danym pliku nie pojawiło sie coś nowego. Nazwa tego pliku to byłaby nazwa danego użytkownika. Ma to być naprawdę bardzo prosty komunikator, tylko wysyłanie tekstu.