sempth Napisano Styczeń 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2009 Jako, że jest to mój pierwszy post witam wszystkich serdecznie;) Mam taki problem, dostałem na studiach zadanie: napisać komunikator internetowy. Zrobiłem coś takiego, na komponentach ClientSocket i ServerSocket. Jednak jest problem, jest to wysyłanie wiadomości bezpośrednio po IP. Ja chciałbym, żeby w tym pośredniczył jakiś serwer, który np. przechowywał by wiadomości jak ktoś jest niedostępny. Początkowo myślałem zrobić to przy pomocy bazy MySQL, jednak coś z tym nie wychodzi. Macie może jakieś inne koncepcje? Tylko żeby były łatwe do zrealizowania;) Jestem początkującym programistą. Także proszę o wszelką pomoc na ten temat. Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Styczeń 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2009 mozesz napisac server ktory trzyma dane w pamieci gdy kogos nie ma. i przesyla je gdy ktos sie pojawi. duzo prostrze Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sempth Napisano Styczeń 11, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2009 A mógłbyś mi to jakoś prościej wytłumaczyć? Mam dostęp do serweru na nazwa.pl, moze on jakoś mógłby pośredniczyć w przekazywaniu informacji? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Styczeń 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2009 hmm... nie wiem co dokladnie i jak to ma wygladac. ale ogolny plan jest taki: 1. piszesz program klient, ktory ma zaimplementowany jakis twoj protokol z logowaniem sie i wysylaniem informacji. Laczy on sie przez siec z innym programem o nazwie serwer. 2. piszesz 2 gi program (serwer) ktory ma w sobie ten sam protokol co klient, tyle ze potrafi on takie rzeczy: - przyjmuje przychodzace polaczenia, i loguje usera ktory sie podlaczyl - jesli do usera ktory sie podlaczyl sa jakies wiadomosci to zostana one do niego przeslane (patrz nastepny punkt) - przyjmuje wiadomosc od usera 1 dla usera 2 - jesli user 2 jest zalogowany to przesylana jest wiadomosc do niego - jesli user 2 nie jest zalogowany to wiadomosc jest kolejkowana Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Styczeń 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2009 Może wcale nie trzeba pisać wszystkiego od podstaw tylko wykorzystać istniejący protokół. Np. zrobić klienta jabberowego. Są do tego gotowe biblioteki. Serwery są za darmo. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sempth Napisano Styczeń 11, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2009 Heh.. jakoś zbyt skomplikowane mi się to wydaje. A czy np. nie można by było operować na plikach na serwerze? I np program klient sprawdzałby czy w danym pliku nie pojawiło sie coś nowego. Nazwa tego pliku to byłaby nazwa danego użytkownika. Ma to być naprawdę bardzo prosty komunikator, tylko wysyłanie tekstu. Co o tym myślicie? Czy jest to w miare wykonalne? Acha i skorzystanie z gotowego protokołu odpada:) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.