kolusek Napisano Czerwiec 11, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2008 Przesuwam bity za pomocą operatora << i >> np. zmienna << 3;. Pytanie, czy te bity przesunięte da się jakoś w prosty sposób odzyskać lub przepisać do innej zmiennej, żebym te 3 bity, które wyleciały mi z lewej strony mógł sobie jeszcze użyć. Oczywiście chodzi mi o sposób bez stosowania zmiennej tymczasowej gdzie sobie zachowam te bity np. w taki sposób zmiennatmp >> sizeof(zmiennatmp) - 3;. (teraz w zmienna tmp mam te 3 bity, ktore potrzenuje i moge spokojnie zrobić zmienna << 3;) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Czerwiec 12, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 12, 2008 na pewno mozesz napisac procke w asmie, przy shiftowaniu gdy bit wyjdzie poza zakres rejestru jest ustawiana odpowiednia flaga na procku. inna droga to andowanie z jakas maska ale to juz wchodza zmienne pomocnicze. jeszcze inna droga to przeladowanie operatora i napisanie swojej wersji ktora zrobi to co bedzie ci potrzebne. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.