Skocz do zawartości

[c\c++]Przesówanie bitów, odzyskanie bitow, które wyleciały.


kolusek

Polecane posty

Przesuwam bity za pomocą operatora << i >> np. zmienna << 3;.

Pytanie, czy te bity przesunięte da się jakoś w prosty sposób odzyskać lub przepisać do innej zmiennej, żebym te 3 bity, które wyleciały mi z lewej strony mógł sobie jeszcze użyć. Oczywiście chodzi mi o sposób bez stosowania zmiennej tymczasowej gdzie sobie zachowam te bity np. w taki sposób zmiennatmp >> sizeof(zmiennatmp) - 3;. (teraz w zmienna tmp mam te 3 bity, ktore potrzenuje i moge spokojnie zrobić zmienna << 3;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno mozesz napisac procke w asmie, przy shiftowaniu gdy bit wyjdzie poza zakres rejestru jest ustawiana odpowiednia flaga na procku.

 

inna droga to andowanie z jakas maska ale to juz wchodza zmienne pomocnicze.

 

jeszcze inna droga to przeladowanie operatora i napisanie swojej wersji ktora zrobi to co bedzie ci potrzebne.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...