Skocz do zawartości

[C++] 2 dziwne błędy.


makintosz

Polecane posty

Witam

 

winmain.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "bool __cdecl initWindow(struct HINSTANCE__ *)" (?initWindow@@YA_NPAUHINSTANCE__@@@Z)

Debug/example.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals

 

Mam Microsoft Visual 9 i po wklejeniu najprostszego kodu wyskakuje mi taki błąd, mam Viste(niestety).

Wie może ktos o co kaman?

Pzdr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Dzieki.

A jeszcze ten, który mi wyskoczył zaraz po tamtych:

 

error C2731: 'WinMain' : function cannot be overloaded

 

Czytałem gdzies ze to chyba cos zwiazane z powtorzeniem sie funkcji.

Ale probowalem zamieniac rozne nazwy dodawac 2 itp. ale nic nie zmienilo.

Tu jest takze napisane ze to dotyczy pierwszych 10 linijek wiec je wklejam:

 

#include <windows.h>

HINSTANCE hInst; 
HWND wndHandle;

bool initWindow( HINSTANCE hInstance );
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND, UINT, WPARAM, LPARAM );

int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,
LPTSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{

 

Prosze, pomocy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


#include <windows.h>

HINSTANCE hInst; 
HWND wndHandle; 

bool initWindow( HINSTANCE hInstance );
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND, UINT, WPARAM, LPARAM );

int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,
LPTSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{

if ( !initWindow( hInstance ) )
return false;

MSG msg;
ZeroMemory( &msg, sizeof( msg ) );
while( msg.message!=WM_QUIT )
{

while (GetMessage(&msg, wndHandle, 0, 0) )
{
TranslateMessage( &msg );
DispatchMessage( &msg );
}
}
return (int) msg.wParam;
}

 

To jest pierwszy najlatwiejszy kod z ksiazki o C++ i DirectX

 

A problem jest taki że jak wywale Viste to musze cos miec w zamian = wydatek nie mały, przynajmniej jak dla mnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz uzupełnić kod o ciała tych dwóch funkcji:

 

bool initWindow( HINSTANCE hInstance );

LRESULT CALLBACK WndProc( HWND, UINT, WPARAM, LPARAM );

 

innych błędów nie zauważyłem :rolleyes:

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Po wykluczeniu tej linijki: if ( !initWindow( hInstance ) ) return false;

program kompiluje się bez błędów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla Ciebie problem, czy wydatek?

 

Nie wiem czy przespałem jakiegoś news'a, czy co, ale wydaje mi się, że za Linuksa jeszcze nic nie trzeba płacić :D

 

Jason, przecież widzisz, iż kolega chce się uczyć DirectX'a i nawet już zakupił książkę,

 

a Ty każesz mu przesiadać się na Linuks'a :lol:

 

i co?? zabawa z emulatorem :rolleyes:

 

chociaż zawsze można przejść na OpenGl :rolleyes:

 

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...