MaestroS Napisano Styczeń 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2008 Nigdy wcześniej nie zgłębiałem tajemnic animacji poprzez programowanie, dlatego mam pytanie. Jak zrobić animację chodzenia mając taki set postaci ? dla isUp, isDown, isLeft i isRight Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filuu Napisano Styczeń 22, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2008 Ustalasz sobie liczbe klatek powiedzmy na ruch w prawo i ladujesz wszystkie klatki do tablicy, a pozniej w funkcji obslugujacej ruch wyswietlasz odpowiednią klatke gdzie i to jest 0 do aim_count kiedy i == aim_count wtedy znowu zerujesz i. Wynikiem tego bedzie prosta animacja.. ;p Lubię cytryny ! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaestroS Napisano Styczeń 23, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 23, 2008 cos takiego ? klatka: array[0 .. 4] of string; klatka[0] := DXImageList1.Items[0].Image; klatka[1] := DXImageList1.Items[1].Image; klatka[2] := DXImageList1.Items[2].Image; klatka[3] := DXImageList1.Items[3].Image; I jak ma wyglądać to chodzenie ? Chyba będzie trzeba jakiś loop zastosować, prawda ? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Styczeń 23, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 23, 2008 type TKierunek = (tkDown, tkLeft, tkRight, tkUp); TAnimStrip = array[0..3] of integer; procedure animate(const dir: TKierunek); const AnimChodzenia: array[TKierunek] of TAnimStrip = ( (0,1,2,3), (4,5,6,7), (8,9,10,11), (12,13,14,15)); var t: integer; begin for t := Low(AnimChodzenia[dir]) to High(AnimChodzenia[dir]) do begin DXImageList.Items[ AnimChodzenia[dir][t] ].Draw(0,0); delay(10); end; end; Taki pseudokod powinien zadzialac, nie pamietam jakie metody udostepnial DelphiX ale wiec nie wiem czy skladnia draw jest poprawna, tak samo delay musisz jakos po swoijemu zaimplementowac. Ale ogolna idea jest jak w programie. PS. Pisalem na sucho z glowy wiec pewnie jakies male babole skladniowe moga byc. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Styczeń 23, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 23, 2008 Musisz w obrazku ustawić szerokość i wysokość klatki i wtedy jakoś się używa [numer] na Image. Mówię tak przez mgłę, bo nie znam się na tym silniku, ale powinno być jakoś tak jak ja pisze, bo to taki standard, to musisz poszukać go w tych klasach Edi: Toster szybki jest (no i bardziej dokładny ) Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.