Jump to content

Kaczus

Użytkownicy
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Kaczus

  • Rank
    Bywalec
  1. Jeśli to format anim, to musisz znaleźć program odtwarzający. przykład iffanimplay. Do ściągnięcia: https://trac.ffmpeg.org/attachment/ticket/664/iffanimplay.exe wymaga dodatkowo biblioteki: https://www.libsdl.org/release/SDL-1.2.15-win32.zip uruchamiamy z linii polecen dajac iffanimplay.exe nazwa_animacji
  2. int jest zależny od ustawień kompilatora (może być nawet 16 bitowy). Ostrzeżenie jest bo masz porównanie signed i unsigned. Dodatkowo przy dużych optymalizacjach przy przepełnieniu typu signed (co jest ub) może program zachować się dziwnie. Jeśli masz pewność, że nie będzie przekroczenia zakresów zrób rzutowanie, by pozbyć się ostrzeżenia.
  3. Jak w każdym innym zawodzie. Jeśli czujesz, że Ci się to spodoba, to spróbuj. Za kilka lat może staniesz się programistą...
  4. Po znaku dajesz enter i on tez jest wczytywany - ot cała zagadka...
  5. Tak to tylko psiejsko czarodziejsko, bo chcesz miec 2 rozne ceny, a jesli ma sie to bilansować, to tak dziwnie... Zazwyczaj robi sie to tak, ze cena jednostowa wyrzaona jest z wieksza dokladnowscia, a wynik sie zaokragla, fakt bywaja wtedy roznice na bilansie, ale to wtedy kwestia kilku groszyna bardzo duzych liczbach. Powiem tak, magazyn w ktorym obroty byly na wiele milionow w roku (bardzo dużo drobnych rzezy, ktorych wartość bojedynczego elementu do rozliczenia, byla czesto ponizej grosza) roznica byla ponizej 5 groszy rocznie.
  6. Nie znając projektu/środowiska/innych warunków ciężko wyrokować, może się jednak zmieścić w pamięci, albo i nie i wtedy można np użyć listy buforowanej w pliku (taki własny swap).
  7. Przecież jest napisane, że masz sprawdzić, czy kolejne liczby są na przemian albo dodatnie, a następna niedodatnia. więc 1) ustalasz jaka jest pierwsza wartość 2) sprawdzasz, w zaleznosci od tego kolejne... czyli powiedzmy zmienna sprawdzamczydodatnia: boolean; początkowa wartość po przeczytaniu pierwszej wartości (powiedzmy, ze wartości wczytujemy do Twojej zmiennej x) ustalamy: sprawdzamczydodatnia := x <=0; dodatkowo, jeśli warunek jest niespełniony w połowie bezsensownie jest sprawdzać dalej, wiec warunek stopu do poprawienia. zamiast ifa, dałbym wtedy result := (sprawdzamczydodatnia AND (x >0)) or (( not sprawdzamczydodatnia) AND (x <=0)) nie zapomnij po kazdej iteracji zmieic sprawdzamczydodatnia := not sprawdzamczydodatnia tyle podpowiedzi.
  8. Można, jest wiele sposobów, zależnie od konstrukcji projektu. Najbardziej uniwersalny, to uzycie timera.
  9. Kaczus

    Dev C++ tablice

    1) jeśli chcesz mieć liczby niecałkowite, to musisz uzyć takiego typu (przybliżający zmienne rzeczywiste, aczkolwiek nie zawsze dokładnie to typy zmiennoprzecinkowe, w c++ znane jako float double, a czasmi long double) - kilka uwag o typie http://kaczus.ppa.pl/art/liczbyzmiennoprzecinkowe,19.html 2) jeśli chce się uzyskać wynik operacji zmiennoprzecinkowy, to jeden z argumentów musi być takim typem, czyli nie 9/2, a 9/2.0 aczkolwiek lepiej jest doprowadzić do sytuacji, w której wykonamy mnożenie zamiast dzielenia, które ze swojej natury jest szybsze, czyli 9*0.5 w tym wypadku.
  10. Jeszcze może tak, bo w tym roku jeszcze Pascal jest na maturze... Cóż regular/senior zarabia... - te widełki nie wystarczą, jak pomnożysz 2-3 krotnie (w zależności od miasta), to wystarczy.
  11. Ogólnie w Delphi jeszcze się programuje, ale o juniorów ciężko... O ile programujących w tym języku trochę znam, to juniora żadnego.
  12. Można zrobić to na kilka sposobów, dodałbym zmienną statusu, powiedzmy jako Byte, jeśli pojawi się 'c', status z zera zmienia się na 1, i w kolejnym obiegu pętli sprawdzamy, czy wprowadzony znak to h, jeśli tak, zwiększamy licznik, a status zmieniamy na 0, jesli nie, sprawdzamy czy jest c, wtedy ustawiamy znow na 1, jesli nie, to na 0.
  13. Kaczus

    Napisz program

    Z książek, jak udało się zdobyć jakąś... pod koniec lat 80 jak zaczynałem zabawę, nie było to łatwe, bo książek było niewiele i trudnodostępne (jak wszystko w owych czasach)
  14. Zapomniałeś podać kod, który ma problem z kompilacją....
  15. Kaczus

    klasy

    Tak napisałem i tak ma być, to było class A, do twojego class A - ma dokładnie tak samo się nazywać! Czyli w przypadku opisanym w drugim przykładzie, co dałes ma być class AClass;
×
×
  • Create New...