htwe Napisano Czerwiec 28, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 Wie ktoś jak zbudować mapkę do gier? Mniej więcej widzę to tak, że w tablicy byłyby podane cyfry odpowiadające kafelkom. Problemem jest słaba znajomość SDL, jedyne co potrafie to załadować obrazek i poruszać nim po obrazie. Korzystam z kompilatora DEV. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Czerwiec 28, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 Hmm nie widze problemu - tak jak powiedziałeś, możesz zapisać w pliku kolejne indeksy kafli, potem wczytujesz taka mapę, wczytujesz kafle i rysujesz, w czym więc tkwi Twój problem? ;-) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htwe Napisano Czerwiec 28, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 No właśnie problemem jest napisanie tego w SDL. To moja pierwsza próba napisania czegoś przypominającego grę w SDL. Pierwotnie chciałem załadować pierońską mapę, a potem ją przesuwać z postacią umieszczoną centralnie, ale dowiedziałem się że będzie to działało baaaardzo powoli i tylko na mocnych kompach. Z tym żaden problem. Wymyśliłem więc ten sposób z tablicą bo wydał się szybszy, jednak nie wiem jak to zrobić. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Czerwiec 28, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 A wiesz jak narysować obrazek/kafelek w tym SDL? My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htwe Napisano Czerwiec 28, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 Nie zamierzam rysować kafelka w SDL. Kafelek zrobiłem w Paincie, wczytałem go i... koniec mych zdolności. Próbowałem dodawać pętle itp. ale jedyne co uzyskałem to smuge na ekranie. Ma ktoś jakiś pomysł? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gifanonim Napisano Czerwiec 28, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 [b]zalerzy jaka to ma byc mapa, jesli to ma byc zwykle poukladanie kafli (jak puzzle) to pogombinuj z tablica i pentlami a jesli ci cos nie wychodzi to podaj kod to sie poradzi a jesli to ma byc jakas bardziej skomplikowana mapa to powiedz cos wiecej :> "Bogowie to bugi ludzkich umysłów" Gifanonim ® Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htwe Napisano Czerwiec 28, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2006 Właśnie zauważyłem pierwszy problem, wiem jak działają tablice ale i tak nie wiem jak przyporządkować im kafle. Na razie wygląda to tak:Pascal#include <string.h>#include <SDL/SDL.h>#include <windows.h>#include <stdio.h>#include <stdlib.h> SDL_Surface *screen; void Draw(int x, int y, SDL_Surface *sprite); int main(int nArgs, char **args){ SDL_Surface *image; bool isRunning; SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO); atexit(SDL_Quit); screen = SDL_SetVideoMode(800, 600, 0, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF); image = SDL_LoadBMP("kafel_trawa.bmp"); isRunning = true; while(isRunning) { SDL_Event event; SDL_PollEvent(&event); if (event.type == SDL_QUIT) isRunning = false; int x, y, e, d, wlk_kaf; e=0; x=0; d=0; wlk_kaf=80; for(d=0; d<5; d++){ do{ Draw(0+x,0+y,image); x+=80; e++; }while(e<10); x=0; e=0; y+=wlk_kaf;} SDL_Flip(screen); } SDL_FreeSurface(image); return 0;} void Draw(int x, int y, SDL_Surface *sprite){ SDL_Rect source; SDL_Rect dest; source.x = 0; source.y = 0; source.w = sprite->w; source.h = sprite->h; dest.x = x; dest.y = y; dest.w = source.w; dest.h = source.h; SDL_BlitSurface(sprite, &source, screen, &dest); return;} Więc jak zrobić coś takiego tylko że za pomocą tablic?// stosuj tagi: syntax="cpp", masz przyciski obok etykiety Kod - Iskar Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htwe Napisano Lipiec 7, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Do admina: temat można zamknąć. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.