Adrian B. Posted June 18, 2011 Report Share Posted June 18, 2011 Witam, Próbuje stworzyć pewną gierkę 3d za pomocą OpenGl. Zasada jaką przyjąłem to : świat nieruchomy, widok bohatera w pierwszej osobie za pomocą gluLookAt() i mam pewien problem. Oprogramowałem juz takie klawisze jak: w, s - przód / tył : if(key = ord('W')) then begin poz.x := poz.x + lx/10; poz.z := poz.z + lz/10; end; if(key = ord('S')) then begin poz.x := poz.x - lx/10; poz.z := poz.z - lz/10; end; gluLookAt(poz.x,0,poz.z,poz.x+lx,ly,poz.z+lz,0,1,0); I tutaj mam do was pytanie małe Jak oprogramować kroki w bok - klawisze a,d oraz patrzenie w górę i w dół klawisze - góra , dół bo niestety nie mam pojęcia jak to mogę rozwiązać. Dziękuję za wszelką udzieloną pomoc ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wbp Posted June 18, 2011 Report Share Posted June 18, 2011 Mam wrażenie, że to działa tak, że jak wcisnę strzałkę w lewo to on się obróci i poruszy w tym kierunku. Tak ma być? co do klawiszy: poz.v to kąt. poz.v+90 w jedną stronę i poz.v-90 w kolejną (zależnie od tego jak masz to wszystko zrobione, może być czasem w radianach potrzebne) góra dół 1. najpierw obracasz w płaszczyźnie XZ - to masz potem w płaszczyźnie RY - r to nowy wektor o długości 5, który otrzymujesz w twoim przypadku. Tak naprawdę to promień okręgu. Albo możesz też odpuścić trygonometrie i podawać kąty na glRotatef a pozycje na glTranslatef lub inne tego typu polecenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian B. Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Witam panowie Hm nie miałem jak was wcześniej poinformowac ale udało się mi problem rozwiązac za pomoca biblioteki którą znalazłem. Pozwala ona na prostym poruszaniu kamera we wszystkich kierunkach oraz obracanie jej. Dziekuje za udizleone odpowiedzi. Jednak mam teraz jeszcze maly problem zauwazylem ze jak naloze teksturke na blok z kanalem alfa (w tym wypadku plik .tga) to z 2 stron obiektu widac wszystko co jest za nim przez przezroczyste piksele a z drugiej strony obiektu w tym miejsciu widac jedynie czarne tlo chociaż elementy te są za nim. Wydaje się mi że tu chodzi cos o gl_cull_face jendak nie okminiam ;D proszę was o pomoc mogę też podesłac demo exe i czesc kodu jesli byscie chcieli Dziekuje za ewentualna pomoc UWAGA. Probelm rozwiazany , okazała się że wynikał on z mojego niedouczenia. Przedmioty z teksturą posiadającą kanał alfa renderuje jako ostatnie wtedy wszystkie strony działają poprawnie ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.