kb0ss Posted October 26, 2009 Report Share Posted October 26, 2009 Witam! Jestem nowym użytkownikiem tego forum, także na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać! Przechodząc do mojego małego problemu.. Chciałbym rozpocząć naukę OpenGL. Mój problem polega głownie na tym że jestem '.netowcem', preferuję c#. Czytając różne fora, przeglądając literaturę, tutoriale, mało co wspomina się o pisaniu grafiki w c#. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens szukać jakiś tutoriali odnośnie pisania za pomocą c#. Umiem pisać w c++, tzn. nie jestem jakimś guru ale napisałem kilka mniejszych programików. Szczerze mówiąc od c++ i opengl'a odciąga mnie toporne ( jak na pierwszy rzut oka ) winapi. I kolejne pytanie. Czy pisząc, powiedzmy wizualizacje jakiś procesów różnica w wydajności między c++ a c# będzię znaczna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted October 26, 2009 Report Share Posted October 26, 2009 W C++ możesz spokojnie pisać z użyciem OpenGL bez WinAPI. wtedy korzystasz z SDL'a i masz przenośny program - możesz skompilować na Linuksa, Mac'a i Windows'a bez modyfikacji kodu (jak trzymasz się innych przenośnych bibliotek). Wizualizacja procesów zależy od tego jak to napiszesz. Jak w dużej mierze skorzystasz z funkcji .NET'a to może być szybsze, niż amatorsko napisany kod w C++. Pisanie OpenGL praktycznie niczym się nie różni dla obu języków, ale jednak jak masz załadować teksturę z pliku to tego sam OpenGL nie obsługuje i będziesz musiał do tego użyć inne funkcje. C++ na razie króluje w temacie tworzenia gier bo najwięcej pod niego zostało napisanych bibliotek i tutoriali. A wiesz co mnie odciąga od C# i .NET? 1. To, że pochodzi od wiadomej firmy. 2. Przenośność kodu, tylko środowisko open-source'owe samo musi się martwić o przenośność kodu, projekt Mono, sponsorowany przez Novella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.