Skocz do zawartości

[OpenGL] Wstawianie obrazka, zmiana ikonki programu


Garden

Polecane posty

Witam,

 

Interesuje mnie kwestia dolaczania grafik w OpenGL do programu. Robie mianowicie mini gre w ktorej chcialbym poruszac sie narysowana postacia. Chciałbym aby grafika wstawiona była do programu "na sztywno" tzn. nie wczytywana za kazdym razem z pliku, tylko miala to w sobie juz wkompilowane.

Dodam, ze programuje w srodowisku Dev C++ i korzystam z biblioteki Glut.

 

Dosyc niedawno pisalem aplikacje w Borlandzie, w ktorym za pomoca odpowiedniego komponentu wstawialem obrazek "na sztywno" programu. Bylo tam jednak o tyle latwo, ze jest to programowanie okienkowe, a komponenty same w sobie robia bardzo duzo.

 

Na innym z for tematycznych podsuniety mi zostal ten link: http://www.gamedev.net/reference/articles/article1966.asp jako link w ktorym znajduje sie sposob na wczytanie grafiki z pliku.

 

Nie ma do tego jakiejs specjalnej biblioteki, ktora realizowałaby to?

Czy jest w ogole mozliwosc wczytania grafiki "na sztywno"?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki, ten link na pewno sie przyda.

 

Poniewaz do tej pory nie udało mi sie wstawic obrazka jako tekstury i wyswietlic jej na ekranie, chcialem was spytac czy nie ma do tego jakichs gotowych bibliotek.

A jesli nie bibliotek, to przynajmniej kod, ktory zadziała wraz z GLUT'em na Dev C++.

 

PS. Pragne zaznaczyc, ze przejrzalem tzw. "pierwsze strony po wpisaniu w google" i nie tylko. Wiele kodów sprawdzilem, niestety bez efektów, byc moze spowodowanych brakiem moich umiejetnosci.

W swoim programie korzystam z bibliotek:

#include <GL/glut.h>

#include <windows.h>

#include <stdio.h>

#include <stdlib.h>

#include <time.h>

GLUT jest jedyna biblioteka graficzna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...