Skocz do zawartości

Kolizja na okręgach, zachowanie po zderzeniu


ammate

Polecane posty

Napisałem sobie kolizje między dwoma okręgami. Mam taki problem postać(okrąg) dochodzi do przeszkody(okrąg) wykrywam kolizje między nimi i postać się zatrzymuje bo nie może wejść na przeszkodę. Jest jednak problem bo postać nie może iść z powrotem (w przeciwnym kierunku) bo okręgi dalej się stykają. Wyszukałem w drugim przykładzie link, że obiekt przesuwa się po kolizji do pozycji wyjściowej. Wszystko jest zrozumiałe. Tylko w tym przykładach do których link wskazałem kolizja bazuje na prostokątach a ja mam okręgi. Czy wystarczy, że wykonam taki algorytm:

 

Mam:

1. Postać(okrąg) stoi, ak - aktualna pozycja.

2. Klikam klawisz i postać ma wykonać ruch o 2 punkty w prawo.

3. Sprawdzam czy zachodzi kolizja.

4. Jeśli następuje kolizja to wyliczam pozycje postaci: ak -= 2 punkty, czyli postać wraca na pozycję z przed ruchu.

 

Czy taki algorytm jest poprawny, jeśli nie to może ktoś mnie poprawi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...