ammate Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 Napisałem sobie kolizje między dwoma okręgami. Mam taki problem postać(okrąg) dochodzi do przeszkody(okrąg) wykrywam kolizje między nimi i postać się zatrzymuje bo nie może wejść na przeszkodę. Jest jednak problem bo postać nie może iść z powrotem (w przeciwnym kierunku) bo okręgi dalej się stykają. Wyszukałem w drugim przykładzie link, że obiekt przesuwa się po kolizji do pozycji wyjściowej. Wszystko jest zrozumiałe. Tylko w tym przykładach do których link wskazałem kolizja bazuje na prostokątach a ja mam okręgi. Czy wystarczy, że wykonam taki algorytm: Mam: 1. Postać(okrąg) stoi, ak - aktualna pozycja. 2. Klikam klawisz i postać ma wykonać ruch o 2 punkty w prawo. 3. Sprawdzam czy zachodzi kolizja. 4. Jeśli następuje kolizja to wyliczam pozycje postaci: ak -= 2 punkty, czyli postać wraca na pozycję z przed ruchu. Czy taki algorytm jest poprawny, jeśli nie to może ktoś mnie poprawi? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Październik 15, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 15, 2007 W zmiennych pomocniczych obliczsz sobie nowa pozycje postaci wykozystujac to sprawdzasz czy jest jakas kolizja, jesli jest to nic nie robisz, jesli nie ma ustawiasz wspolzedne postaci na te ktore ktore obliczyles wczesniej. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.