oksal Napisano Grudzień 23, 2005 Zgłoś Share Napisano Grudzień 23, 2005 CześćWłaśnie uaktualniłem swój programik do tworzenia światów 2D. Program oparty jest na OMEDZE. Ale nie wykorzystuję komponentu OmegaMap Stąd też program działa o wiele szybciej niż przykładowy dołączony do komponentuPobrac można z www.delphi.ilion.plZalety programu (albo wady:)-garfika moze być dołaczona z róznych plików *.oil-świat moze byc diagonalny lub prostokatny-rozmair w zasadzie nieograniczony (ograniczenie to rozmiar longint dzielony przez 5)-plik wynikowy moze byc spakowany (metoda pobrana z modułow OMEGI)-trzy niezależne warstwy tworzonego świata oraz mozliwośc dodawania obiektów- klas jakie będą wystepowac w tworzonej grze- składowe R,G,B oraz kanał ALPHA dla każdego pojedynczego pola warstwy- skalowan mapka podgladu świata (uwaga przy tworzeniu gigantycznych światów dobrze jest wyłaczyc podglad mapy, program bedzie dzialac szybciej)- skok z mapki do wybranego punktu tworzonego swita-zapis skompresowany lub tez otwartyDo sciaganego programu dołaczyłem przykladowy świat 100x74 pol o kostkach 32x32 pikseleUWAGAplik wynikowy tworznego świata musi byc przechowywany w tym samym katalogu co uzyte pliki *.oilPSMożecie smiało krytykować program...Od razu mówię, ze uzywałem komponetów DELPHI- BO PO TO SĄ Ta krytyka Króliczka autorstwa LordaGM jest pod tym wzgledem grubo nie na miejsuWESOŁYCH ŚWIAT, UDANEGO 2006oksal pozdrawiam oksal Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kezard Napisano Grudzień 23, 2005 Zgłoś Share Napisano Grudzień 23, 2005 Ten Edytor to kawał dobrej roboty Naprawde gratulacje. [quote] Możecie smiało krytykować program...Od razu mówię, ze uzywałem komponetów DELPHI- BO PO TO SĄ Ta krytyka Króliczka autorstwa LordaGM jest pod tym wzgledem grubo nie na miejsu [/quote]Po Króliczku widać, że są to "posklejane" komponenty i nic więcej, a w tym wypadku widać prace autora i w tym jest różnica. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budrys Napisano Styczeń 3, 2006 Zgłoś Share Napisano Styczeń 3, 2006 Mi się podoba sposób zapisaywania mapy.Nie jest binarny tylko tekstowy, może pomyśl nad xmlem, mapy będą łatwiej dostępne i każdy będzie mógł sobie napisać program używający takiej mapy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oksal Napisano Styczeń 3, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 3, 2006 Budryswszysko opisałem tzn. sposób odczytu/zapisu kolejnych linijek w pliku tekstowym zapisanej mapy.www.delphi.ilion.pl/narzedzia/parametryMapy.htm. Tak więc nie powinno byc kłopotu z "odkodowaniem" utowrzonego świata. Plik skompresowany też jest oparty na pliku tekstowym. Dekompresja i kompresja jest opisana w przykładach do OMEGI pozdrawiam oksal Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.