Skocz do zawartości

[C++] Kompilator + bibloteka graficzna


Lavi

Polecane posty

Zna ktoś jakiś fajny kompilator i do tego dobrą biblotek graficzą lub może na odwrót bibloteke graficzną i do tego dobrać kompilator. Zaczynam programowanie w C++, wcześniej programowałem w Delphim szmat czasu, o ile w delphim łątwiej było na coś sie zdecydować i coś znaleść to w C++ nie wiem co z czym dobrze by działało.

 

Z góry dzięki i jeśli ten temat sie powtórzył to sorki i prosze o link.

Z poważaniem Lavi

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zna, choć nigdy nie pisał w C/C++/ETC ;P

 

Kompilator gcc, biblioteka graficzna qt albo gtk2 odpowiednio pod środowiska graficzne KDE oraz GNOME

edit: mam na myśli bibliotekę na której bazuje środowisko gaficzne. Tobie pewnie chodziło o cos, co posłuży to dynamicznego tworzenia grafiki -> OGL, OGRE

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VS2k3, VS2k5 - po przejsciu na nowsza wersje zauwazylem ze czepia sie do wiekszej ilosci rzeczy, wiec ja polecam :)

Grafa to najlepiej DX, OGL - wybor nalezy do Ciebie.

Do pisania gierek to SDK DX albo SDL+OGL - tutaj tez wybieraj sam ;)

Allegro odradzam w zwiazku z tym, ze to jakis zabytek. Dobrym wyborem imo jest SDL wciaz rozwijane i nie jedna komercyjna gierka na tym powstala.

 

Sorki zapomnialem, ze te powyzsze IDE nie sa dla wszsytkich za free. Z frikowych CodeBlocks spelnil najwiecej moich marzen ;) Jest dosc niewygodny w debugowaniu, ale mozna sie przyzwyczaic.

Down With The Sickness :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kompilatorów cepa to ja pracowałem na devie, code blocksie i borland c++ z nich 3 najmniej mi się borland spodobał-code blocks i dev podobne są

co do biblioteki-ogl fajny jest poza tym ma duży atut-przenośność z czym w dx są problemy

"Może wam pomoge, może nie, może pierdolcie w dupę się"-prof. Jarząbek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...