Skocz do zawartości

Mlody87

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Mlody87

  • Ranga
    Nowy na forum
  1. Mlody87

    [DelphiX] Petla animacji

    Cześć mam obrazek ruchu postaci, ktory sklada sie z 11 klatek. Pierwsza klatka: postac stoi, klatki od 2 do 10 postac idzie. Robie animacje w taki sposob: Kiedy postac ma isc Gracz.Image := Form1.obrazki.Items.find('ludzik'); Gracz.AnimLooped:=true; //pętla wykonywania animacji Gracz.AnimStart:=2; Gracz.AnimCount:= 10; //liczba klatek Gracz.AnimSpeed:=0.5; //prędkość przekładania klatek Kiedy postac ma stanac: Gracz.Image := Form1.obrazki.Items.find('ludzik'); Gracz.AnimLooped:=true; //pętla wykonywania animacji Gracz.AnimStart:=1; Gracz.AnimCount:= 1; //liczba klatek Gracz.AnimSpeed:=0.5; //prędkość przekładania klatek Wszystko dziala ok tylko problem w tym, ze kiedy postac idzie to w czasie animacji pojawia sie klatka stojacej postaci co nie powinno miec miejsca. Mielibyscie moze jakies rozwiazania?
  2. Mlody87

    [DelphiX] Migająca animacja postaci w grze

    Problem rozwiązany Zamiast: round(animpos); powinno być: trunc(animpos);
  3. Hej! Są tu jeszcze jacyś fani DelphiX? Mam mały problem Problem polega na tym, ze stworzylem wlasna procedure DoDraw: procedure TGracz.DoDraw; begin inherited DoDraw; //67 //88 image.Draw(Form1.DXDraw.Surface, round(X), round(Y+50-88),round(animpos)); end; Animpos to klatka animacji, jaka ma sie wyswietlic. Przy tworzeniu Formy daje takie cos: Gracz.Image := Form1.obrazki.Items.find('wPrawo'); Gracz.AnimLooped:=true; //pętla wykonywania animacji Gracz.AnimCount:= 10; //liczba klatek Gracz.AnimSpeed:=0.5; //prędkość przekładania klatek Wszystko działa super z jednym wyjątkiem. Jeżeli w procedurze DoDraw dam na początku inherited DoDraw;, wtedy postać rysowana jest dwa razy. To nie jest problem bo wiem z czego to wynika. Problemem jest raczej efekt. Postac rysowana i animowana przez moja procedure miga za kazdym razem kiedy animacja rozpoczyna sie od nowa. Postac zas tworzona z klasy dziedziczonej plynnie przechodzi od konca do poczatku animacji. Mozecie mi podpowiedziec w czym moze byc problem?
×