Skocz do zawartości

pachucek

Użytkownicy
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O pachucek

  • Ranga
    Nowy na forum
  1. Prosiłbym o jakieś porady czy wskazówki umożliwiające narysowanie sfery (kuli) w OpenGL ES, niestety nie zawiera on takich jak drawSphere(); albo jej podobnych rysować można za pomocą maksymalnie trójkątów. Zabrałem się do tego za pomocą współrzędnych sferycznych (w dwóch pętlach generuje sobie odpowiednie dane i wprowadzam je do macierzy n x n) : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82rz%C4%99dne_sferyczne Od strony matematycznej, za pomocą promienia, sinusa i cosinusa "generuje punkty". Następnie przekazuje je do jednego z buforów (punkty x, y, z) do drugiego bufora wpisuję "połączenia" punktów punkt z macierzy [n,k] łączę z [n+1,k] oraz z [n,k+1]a następnie przekazuje to do bufora. Powinno wyświetlać sferę podzieloną "trójkątami" W najlepszej mierze wyświetla kilka trójkątów. Prośba/ pytanie: Czy jest alternatywna możliwość narysowania sfery? Słyszałem o wzorze x^2/a^2+y^2/a^2+z^2=r ; ale to jest tylko jedno równanie i dana (pobierana do wywołania) jest tylko "R", a nie mam pojęcia jak mam resztę dobrać. Mile widziane jest również wskazanie błędu w moim toku rozumowania. Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny, pachucek
×