Skocz do zawartości

Piter

Użytkownicy
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Piter

  • Ranga
    Nowy na forum
  1. Ok, dzięki za podpowiedź. RnD znam oczywiście - świetny projekt, ale masz rację - jest faktycznie bardzo rozbudowany.
  2. Witam, Ładnych parę lat temu programowałem sporo w Turbo Pascalu i Turbo C++, jeszcze w środowisku DOS-owym. Delphi minimalnie liznąłem, ale właściwie nie mam żadnego większego doświadczenia w programowaniu pod Windows. Niedawno odgrzebałem mój stary DOS-owy projekt - właściwie ukończony - była to moja konwersja gry Boulder Dash z małego Atari / C-64. Pomyślałem, że chciałbym przenieść to pod Windows. I tutaj zaczynają się schody, bo nie bardzo wiem jak zacząć i w czym pisać. Mój DOS-owy projekt był oparty o tryb 13h, który jest dziś totalnym anachronizmem, zresztą z racji tego, że chcę pisać pod Win - odpada. Ci z Was, którzy kojarzą tego typu gry wiedzą z pewnością, że technicznie jest to banalne do bólu. Plansza to nic innego jak tablica dwuwymiarowa typu byte, gdzie każda wartość odpowiada jednemu elementowi (np. 1-kamień, 2-diament, 3-etc.). Całość działa w pętli, gdzie sprawdzane są wartości poszczególnych pól tablicy i wykonywane są odpowiednie procedury dla danego elementu. W tej samej pętli jest odświeżany ekran wyświetlający obrazki reprezentujące poszczególne pola. Na raz na ekranie wyświetlana jest plansza 20x12 pól, gdzie pola są reprezentowane przez bitmapy w stałym rozmiarze. Proste. Nie wiem jednak jak się za to zabrać w Windows i tutaj zwracam się do bardziej doświadczonych osób z prośbą o sugestie. Co będzie lepsze DelphiX czy Omega? A może lepiej robić to pod VC? Ewentualnie może ktoś zna jakiś prosty przykład, który mógłbym sobie przeanalizować. Zaznaczam, że nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o programowanie grafiki pod Win - moja wiedza skończyła się dawno temu na TP, TC++ i trybie 13h. Będę wdzięczny za pomoc i wskazanie drogi - od czego zacząć. pozdrawiam, Piotrek
×