lardux Napisano Październik 12, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2006 witam,Jestem tutaj nowy, i powiem [b]ort! ze nie mam zielonego pojecia czy dobrze napisalem temat, a juz w ogole to nie mam pojecia jak to zrobic. Chcialbym zrobic szesciany - ilosc, powiedzmy 3, i chcialbym aby po kliknieciu na jakis szescian, zmienial sie jego kolor.Po przeczytaniu paru artykułów wiem jak odpalac direct3d jak rysowac itp, problwemem jest samo klikniecie, nie mam pojecia skad sie dowiedziec ze zostal kliekniety ten a nie inny obiekt (obiekt = szescian) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Październik 12, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2006 ok nigdy nie pisalem takiego kodu ale moge ci powiedziec ogolne zalozenia teoretyczne od ktorych bym wyszedl.1. po kliknieciu na ekran masz wsp. punktu 2d.2. masz wektory definiujace twoja kamere3. biorac informacje z punktu 1 i 2 mozesz stworzyc promien idacy zgodnie z kierunkiem patrzenia wglab sceny i przechodzacy przez wskazany przez ciebie punkt4. sprawdzasz z jakimi obiektami (trojkatami lub sciankami nie wiem jak masz definicje obiektu) przecina sie promien z punktu 3 i robisz ich liste5. wybierasz z listy z punktu 4 obiekt ktory jest najblizej ciebie. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lardux Napisano Październik 13, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 13, 2006 wszystko jest jasne, oprocz pkt 4, w jaki sposob sprawdzic z jakim obiektem sie zderzy wektor? nie robilem nigdy nigdy detekcji kolizji... moze ktos napisalby tuttoriala ktory mozna by bylo dolaczyc do unit1, z checia bym takiego przeczytal... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Październik 13, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 13, 2006 nie jest potrzebny zaden tutorial, na sieci jest tego masa. Majac dane 3 punkty mozesz jednoznacznie wyznaczyc rownanie plaszczyzny w przestrzeni. nastepnie wyliczasz punkt przebicic plaszczyzny przez prosta i sprawdzasz czy zawiera sie miedzy tymi punktami. Tak mozna podejsc do tego najogolniej. Na sieci jest pelno przykladow do tego zagadnienia poszukaj. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lardux Napisano Październik 13, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 13, 2006 thnx za wyjasnienie, ale nic mi to nie pomoglo, w dlaszym ciagu nie mam pomyslu jak to programowo zrealizowac, jak widac sama umiejetnosc programowania aplikacji nie wystarca do napisania prostej gry z obsluga onmouseclick :/ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Październik 13, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 13, 2006 napisalem ci jak to zrealizowac, teraz poszukaj kodu, wzorow posiedz nad tym n godzin i zrozumiesz, pozniej bedzie duzo latwiej. Jak posklejasz kilka gotowcow to dalej nic nie bedziesz umial, nie ma lekko na tym swiecie. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Październik 13, 2006 Zgłoś Share Napisano Październik 13, 2006 Kurcze szczerze powiedziawszy kiedyś jak to potrzebowałem to w OGL-u jest to całe gluUnProject, które niby zwraca współrzędne a jako, że zawsze dziwne mi wyniki wychodziły to sobie kiedy spróbuje metody Toster-a i zobacze co z tego wyjdzie bo w zasadzie proste się to wydaje Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.