Skocz do zawartości

[DelphiOmega] Ładowanie świata.


Tommalla2

Polecane posty

Witam. Wspomnę, zę jestem początkującym Omega-programistą(neologizmik sie wcisnal tongue.gif ) i mam prawo popełniac błedy. Usiłuję załadować mapę za pomocą poniższego kodu:
[code=Delphi] var
Form1: TForm1;
mapa: array[0..63,0..63] of byte;
[B[[Y[][BB
_CBBYH&Óf&7&VFR6VćFW#D&ŚV7Bf ĆłFWFfĆSŚ7G4)ąŃ4)4)=%%Ńą4)=M1.Init;
OmegaImageList1.Init;
AssignFile(Plik,'mapa.txt')B]
ZĘNB[H[ZĘHBL
f\"ŁÓFc2F&Vv&VFĆĆĆÓŁŃŃĄ4(4(QąŃ4)4(4)edure TForm1.OmegaTimer1Timer(Sender: TObject);
var
x,y:byNBY[BYYTY[KY[[BYYTY[KXVŚf\"ŁÓFc2FŚf\"ŁÓFc2FŚb2fwŃĄ4)=%ą%1%Ńmmąutaw(pos.X, pos.Y ,0);
pos.Y:=pos.Y+32;
end
else if pos.Y&lL[BY[BYYR[XYSK[XYS][XVWWG&r222Ł2ł3#ŚVć@ŚV6R&Vvd4)``Ź4)=%ą%1%Ńmapa[x,y]].Draw(pos.X, pos.Y ,0);
end;
OmegaScreen1.EndRendB[ [/code]
Wiem, że przypisania warotści można zamienić na inc i dec, ale wolałem zrobić to najpierw tak, bo jest wiele funkcji, których wczesniej nie uzywalem(tak jak powyzsze), a przy okazji omegi udowadniają one swoją przydatność. Problem z kodem jest taki, że tak jak miałem czarny ekran, tak go mam biggrin.gif . Amen tongue.gif Czekam na jakąkolwiek pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie poprawiłem kod- teraz wyświetla 1 kratkę tongue.gif
[code=Delphi]
procedure TForm1.OmegaTimer1Timer(Sender: TObject);
var
N]NBY[BYYTY[KY[[BYYTY[K%67&VVŚf\"ŁÓFc2FŚf\"ŁÓFc2FŚ&Vv4)=%1%1%ŃmmąutĄ(trunc(x/4)),pos.y*(y*32), 0);{x=pozycja*wielkość kratki*nie][HZ^X[X[YHX^[H]Z6ŚŚĆ62wść6'6v&Ś\"śfĆŚVćCMI4)4(v+Iyh)^J3s7ęŹ'>)łzrŚŁzg(p3ŹĄś,+-s7hiĘkz,gnŁ-\"vz3jgĄŁ)r8śz+rŚj'n'śvśJui'
procedure TForm1.OmegaTimer1Timer(Sender: TObject);
var
N]NBY[BYYTY[KY[[BYYTY[K%67&VVŚf\"ŁÓFc2FŚf\"ŁÓFc2FŚ&Vv4)ąŃĄ4)4)=%1%1tems[mapa[x,y]].Draw((x2*32){*(trunc(x/4))},(y2*32), 0);
inĘLJNB[Ę]XJNB[B[HY[B[ĘJNBVvvTĆ7CvTĆ7BFV5śG&r\"Ł3\"G'V楟Ą4)4)4)4)4)=gaScreen1.EndRender;
end;
//sprawdzacz, x2,y2:byte
[/code]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapa ma się przesuwać a nie obiekt ?