Skocz do zawartości

[OpenGL][Dev C++][Glaux][FAQ] - jak to zrobić


Bula i spula

Polecane posty

Witam!

Przed chwilą udało mi się rozwiązać problem - jak uruchomić glaux na Dev-C++. Kompilator ten domyślnie nie obsługuje tej biblioteki, a w sieci udało mi się znaleźć tylko jedno miejsce, gdzie można ją pobrać. Niestety zamknąłem stronę i już nie pamiętam adresu. Na 4programmers.net jest artykuł z linkiem do glaux devpack, ale niestety nie działa.

Przejdźmy więc do konkretów: przygotowałem paczkę z bibliotekami do opengl i wrzuciłem na swoje ftp: Libraries.zip. Pobieramy zip i rozpakowywujemy w dowolnym miejscu.

Następnie kopiujemy, o ile ktoś nie ma pliki gl.h i glu.h do katalogu /devcpp/lib/gl, następnie klikamy na plik glaux-1-1mol.DevPak i postępujemy według instrukcji instalatora (trzeba tylko nacisnąć dwa przyciski).

Po tym zabiegu wchodzimy w dev-c++ i dajemy na File->New->Project i tam wybieramy z zakładek MultiMedia i w tej zakładce wybieramy glaux. Następnie w projekcie dajemy na Project->Project options i przechodzimy do zakładki Parameters. W okienku Linkers powinny już widnieć napisy "-lglaux" i "-lopengl32", a my klikamy na "Add Libary Or OBject" i tam dodajemy pliki: GLU32.lib i OPENGL32.lib.

Następnie cieszymy się działającą aplikacją OpenGL smile.gif.

Wszystkie w/w pliki znajdują się w paczce. Nie wiem, czy u innych działa, ale u mnie w każdym razie tak.

pzdr.
bis

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO to troche przekombinowane to rozwiazanie wink.gif
Nie lepiej po prostu przekopiowac wszystkie pliki do odpowiednich katalogow i ustawic libki w linkerze przy standardowym projekcie wink.gif?
Acha i jeszcze jedno Dev C++ to nie kompilator kurde ;p

Down With The Sickness :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ja mog wiedzieć po co to jest 8) :?:

Po prostu znalazłem to w tym kursie, więc kombinowałem jak to zrobić i się udało. A przykłady z tamtego kursu bez tego nie działały. Ale teraz pracuję nad opanowaniem innego, trudniejszego kursu (jestem przy oświetleniu i za cholerę mi nie chce działać :? . Ale to już inne buty.

Firen: a skąd wziąć te pliki? Aha, i jak się nazywa kompilator, który kompiluje pliki po naciśnięciu w programie Dev-C++ na "Compile". A nawet jeśli inaczej, to forum nie jest po to, aby się czepiać słów, bo i tak wiadomo o co chodzi...

pzdr.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote] A skąd ja mog wiedzieć po co to jest 8) :?:

Po prostu znalazłem to w tym kursie, więc kombinowałem jak to zrobić i się udało. A przykłady z tamtego kursu bez tego nie działały. Ale teraz pracuję nad opanowaniem innego, trudniejszego kursu (jestem przy oświetleniu i za cholerę mi nie chce działać :? . Ale to już inne buty.

Firen: a skąd wziąć te pliki? Aha, i jak się nazywa kompilator, który kompiluje pliki po naciśnięciu w programie Dev-C++ na \"Compile\". A nawet jeśli inaczej, to forum nie jest po to, aby się czepiać słów, bo i tak wiadomo o co chodzi...

pzdr. [/quote]
Przykłady z kursu nie działały....
Ale po kiego korzystać z 1-MB'ajtowej biblioteki dll, jak można to zadeklarować w programie, który po kompilacji będzie kilkadziesiąt kilobajtów zajmował tongue.gif
Bo w tym kursie przy ładowaniu tekstury skorzystali z tej biblioteki...
Niewiele więcej linijek i masz w swoim programie bez dll'ki ładowanie tekstur z plików *.bmp
Co innego z plikami JPEG, do tego to już dll'ka się przyda (ale inna oczywiście), chyba, że w Delphi to można bez...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...