Bula i spula Napisano Czerwiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2006 Witam!Przed chwilą udało mi się rozwiązać problem - jak uruchomić glaux na Dev-C++. Kompilator ten domyślnie nie obsługuje tej biblioteki, a w sieci udało mi się znaleźć tylko jedno miejsce, gdzie można ją pobrać. Niestety zamknąłem stronę i już nie pamiętam adresu. Na 4programmers.net jest artykuł z linkiem do glaux devpack, ale niestety nie działa.Przejdźmy więc do konkretów: przygotowałem paczkę z bibliotekami do opengl i wrzuciłem na swoje ftp: Libraries.zip. Pobieramy zip i rozpakowywujemy w dowolnym miejscu.Następnie kopiujemy, o ile ktoś nie ma pliki gl.h i glu.h do katalogu /devcpp/lib/gl, następnie klikamy na plik glaux-1-1mol.DevPak i postępujemy według instrukcji instalatora (trzeba tylko nacisnąć dwa przyciski).Po tym zabiegu wchodzimy w dev-c++ i dajemy na File->New->Project i tam wybieramy z zakładek MultiMedia i w tej zakładce wybieramy glaux. Następnie w projekcie dajemy na Project->Project options i przechodzimy do zakładki Parameters. W okienku Linkers powinny już widnieć napisy "-lglaux" i "-lopengl32", a my klikamy na "Add Libary Or OBject" i tam dodajemy pliki: GLU32.lib i OPENGL32.lib.Następnie cieszymy się działającą aplikacją OpenGL .Wszystkie w/w pliki znajdują się w paczce. Nie wiem, czy u innych działa, ale u mnie w każdym razie tak.pzdr.bis Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Czerwiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2006 Pozostaje jeszcze tylko jedno pytanie po co komu glaux bo do gier się raczej nie nadaje heh. W każdym razie fajnie że Ci się udało i mam nadzieje ze następne tematy będą miały więcej wspólnego z grafiką www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Firen Napisano Czerwiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2006 IMHO to troche przekombinowane to rozwiazanie Nie lepiej po prostu przekopiowac wszystkie pliki do odpowiednich katalogow i ustawic libki w linkerze przy standardowym projekcie ?Acha i jeszcze jedno Dev C++ to nie kompilator kurde ;p Down With The Sickness Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bula i spula Napisano Czerwiec 11, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2006 A skąd ja mog wiedzieć po co to jest 8) :?:Po prostu znalazłem to w tym kursie, więc kombinowałem jak to zrobić i się udało. A przykłady z tamtego kursu bez tego nie działały. Ale teraz pracuję nad opanowaniem innego, trudniejszego kursu (jestem przy oświetleniu i za cholerę mi nie chce działać :? . Ale to już inne buty.Firen: a skąd wziąć te pliki? Aha, i jak się nazywa kompilator, który kompiluje pliki po naciśnięciu w programie Dev-C++ na "Compile". A nawet jeśli inaczej, to forum nie jest po to, aby się czepiać słów, bo i tak wiadomo o co chodzi...pzdr. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Firen Napisano Czerwiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2006 N/c Co do kompilatora: http://www.bloodshed.net/devcpp.html Down With The Sickness Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Czerwiec 11, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2006 [quote] A skąd ja mog wiedzieć po co to jest 8) :?:Po prostu znalazłem to w tym kursie, więc kombinowałem jak to zrobić i się udało. A przykłady z tamtego kursu bez tego nie działały. Ale teraz pracuję nad opanowaniem innego, trudniejszego kursu (jestem przy oświetleniu i za cholerę mi nie chce działać :? . Ale to już inne buty.Firen: a skąd wziąć te pliki? Aha, i jak się nazywa kompilator, który kompiluje pliki po naciśnięciu w programie Dev-C++ na \"Compile\". A nawet jeśli inaczej, to forum nie jest po to, aby się czepiać słów, bo i tak wiadomo o co chodzi...pzdr. [/quote]Przykłady z kursu nie działały....Ale po kiego korzystać z 1-MB'ajtowej biblioteki dll, jak można to zadeklarować w programie, który po kompilacji będzie kilkadziesiąt kilobajtów zajmował Bo w tym kursie przy ładowaniu tekstury skorzystali z tej biblioteki...Niewiele więcej linijek i masz w swoim programie bez dll'ki ładowanie tekstur z plików *.bmpCo innego z plikami JPEG, do tego to już dll'ka się przyda (ale inna oczywiście), chyba, że w Delphi to można bez... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkAndrew Napisano Czerwiec 12, 2006 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 12, 2006 A ja [b]wogóle sie trudzisz. To co firen nadmienił w zupełności wystarczy. Dev cpp to środowisko nie kompilator(gcc jest w devie kompilatorem). "Może wam pomoge, może nie, może pierdolcie w dupę się"-prof. Jarząbek Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.