Jump to content

Help Of A Wizard


Toster

Recommended Posts

Ostatnio mam nawrót do zabawy w pisanie gier. Postanowiłem całość oprzeć na Unreal 4 SDK, nie zamieszczam cyklicznie buildów i nie wiadomo na czym to stanie, ale postanowiłem zrobić małego bloga gdzie na bierząco postaram się opisywać postępy prac. Całość w łamanym angielskim może kogoś zainteresuje. https://eveninggameproduction.blogspot.com

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link to comment
Share on other sites

Screeny się nie wczytują u mnie jak wchodzę na bloga (w zasadzie ten 1 screen co jest tylko). A chętnie będę śledził! :)

 

Zwłaszcza, że silnik Unreal teraz mocno jest rozwijane jak widziałem bo nawet wizki wnętrz itp. real-time się już pokazują (co mnie szczególnie interesuje) zamiast zwykłych np. statycznych renderów (mieszkania, wnętrza, deweloperka) więc ogromnie jestem ciekaw.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link to comment
Share on other sites

Bardzo powoli idzie bo ucze się UDK'a i blendera aby robic prototypowanie. Plus sporo dialogow produkuje, wiec ogolnie tak jak zawsze... czyli pod górkę :) Unreal ma moc, ale czasami to po prostu rece opadaja. Niby cos banalnego a sie najebac trzebe ze az glupio

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie dowolna pomoc mile widziana, największy problem jak dla mnie to jest postacie i ich animacja. Na ten moment używam modelu standardowego dawanego z UDK. Rozglądałem się też za packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie. Jeśli miałbyś ochotę coś pomodelować to z różnych pokoików które mam do umeblowania z ciekawszych jest np:

- biblioteka

- kuchnia

- magazynek

itd. Mogę wrzucić pełną listę pomieszczeń oraz bryły jakie w udk używam to sobie przejrzysz co i jak.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak masz jakieś wytyczne lub listę, którą mógłbym przejrzeć modeli do zrobienia to wrzuć gdzieś. Najlepiej też z jakimś podglądem czego oczekujesz mniej więcej (styl, co z teksturami, ilością poly, jaki format itp.) :)

 

Od dawien dawna nic nie robiłem przy grach dlatego chętnie bym pomógł chociaż troszkę ale nic nie obiecuję bo czas to największy problem :)

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link to comment
Share on other sites

Heh dlatego blog się nazywa "tworzenie gry po godzinach wieczorem" :D Nie musisz mi mówić jak to jest z czasem. Jutro postaram się ogarnąc jakąś listę bo obecnie skupiałem się nad dialogami i 7/10 mam zrobione do pierwszego rozdziału. Teraz nanieść poprawki i takie tam.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok zebrałem listę postaci które mam w grze, poniżej lista. Nie mam zdefiniowanej wizji jak to ma dokładnie wyglądać. Po rozmowach ze znajomym grafikiem z gamedev powiedział mi że aby to udźwignąć trzeba iść w klimat kreskówkowy. Cellshade i te sprawy bo realizm nie ma bata aby ogarnąć w pojedynkę. Tak więc jako referencje sięgnąłem do Dzikich pól i ich galerii larpowych. Są tam różne "klasy" społeczne.

 

Lista postaci:

 

Szlachta:

Pan domu, Pani domu, syn, córka, gość facet, gość żona, gość córka, gracz

 

Służba:

wyższa ranga: marszałek dworu, kamerdyner, ochmistrzyni, panna służąca

Niższa ranga:dziewka służebna, kucharka, kredencerz, stajenny

pachołki: chłopiec na posyłki, chłopiec stajenny, kuchcik(kobita), pomywaczka

 

szkielet myślę aby użyć z tego co jest w unrealu bo tam mam już animację chodzenia, biegania. Więc od biedy połowę rzeczy :)

 

link do galerii: http://www.valkiria.net/index.php?do=sort&p=gallery&area=8&charakter=&orderby=&ascdesc=&page=1

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ale na tamtej stronie ciężko się poruszać ;) ale z tego co widzę to nie jest cellshading tam. A możesz jakoś ten szkielet wyeksportować z unreala i wrzucić w jakimś formacie? To bym sobie zerknął co i jak.

 

packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie
Testuje teraz szybko coś co się nazywa "Autodesk Character generator" to po wyborze twarzy sylwetki itp. generuje low poly model postaci chcę zobaczyć właśnie czy to "warte świeczki". Wtedy z takiego "gołego człowieczka" można go ubrać w odpowiednie rzeczy już które potrzeba konkretnie. A wg licencji można śmiało używać do projektów itp. Dlatego zaraz wrzucę sobie takiego "gagatka" do programu i zobaczę czy nie ma zbyt wiele problemu by poprawić ten model i wymodelować do niego odpowiednie rzeczy.

 

Jak wygląda animowanie w tym unrealu? Postać tam musi być zriggowana jakoś odpowiednio? Kości czy tam dopiero w edytorze się ustawia kości i jakiegoś "skina" nakłada i to łączy? I wystarczy model z rozłożonymi rękoma. Bo nigdy nie widziałem tego.

 

Zerknij - bo od razu dostaje się np. takiego gościa (oczywiście figurę, skórę, twarz, włosy itp. się wybiera przez app. przez stronę) model fbx i potem można będzie szybciej odpowiednio przygotować taką postać? Zmiana teksturek, domodelowanie jakiś rzeczy w stylu ciuchy czy tam odpowiednie atrybuty itp.

 

aaa.jpg

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kurde nie mam pojecia jak to sie w unrealu robi :( Ogólnie to obecnie mam dostep do netu tylko z komorki wiec nie poszaleje. Ale tam jest dany gotowy model z animacja chodzenia/biegania. Na bank da sie go wyeksportowac do FBX, i pewnie wtedy mozna z tego wyciagnac szkielet/animacje.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...