Toster Posted November 13, 2015 Report Share Posted November 13, 2015 Ostatnio mam nawrót do zabawy w pisanie gier. Postanowiłem całość oprzeć na Unreal 4 SDK, nie zamieszczam cyklicznie buildów i nie wiadomo na czym to stanie, ale postanowiłem zrobić małego bloga gdzie na bierząco postaram się opisywać postępy prac. Całość w łamanym angielskim może kogoś zainteresuje. https://eveninggameproduction.blogspot.com Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted November 16, 2015 Report Share Posted November 16, 2015 Screeny się nie wczytują u mnie jak wchodzę na bloga (w zasadzie ten 1 screen co jest tylko). A chętnie będę śledził! Zwłaszcza, że silnik Unreal teraz mocno jest rozwijane jak widziałem bo nawet wizki wnętrz itp. real-time się już pokazują (co mnie szczególnie interesuje) zamiast zwykłych np. statycznych renderów (mieszkania, wnętrza, deweloperka) więc ogromnie jestem ciekaw. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted November 16, 2015 Author Report Share Posted November 16, 2015 Bardzo powoli idzie bo ucze się UDK'a i blendera aby robic prototypowanie. Plus sporo dialogow produkuje, wiec ogolnie tak jak zawsze... czyli pod górkę Unreal ma moc, ale czasami to po prostu rece opadaja. Niby cos banalnego a sie najebac trzebe ze az glupio Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Booleeks Posted November 19, 2015 Report Share Posted November 19, 2015 Ciekawie to wygląda, życze powodzenia w projekcie Na pewno zajmie Ci to setki godzin, sam kiedyś myslalem o takim czyms ale brak motywacji i czasu obecnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted November 20, 2015 Author Report Share Posted November 20, 2015 Wyrzucam setki godzin na piwo... wiec moge polaczyc te dwie czynnosci Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted November 22, 2015 Report Share Posted November 22, 2015 bo ucze się UDK'a i blendera Co i jak potrzebujesz w 3d konkretnie? Bo może jakoś w wolnej chwili dałbym radę wspomóc jakimś modelem czy czymś. Przy czym blender odpada bo w nim nie pracuje Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted November 23, 2015 Author Report Share Posted November 23, 2015 Ogólnie dowolna pomoc mile widziana, największy problem jak dla mnie to jest postacie i ich animacja. Na ten moment używam modelu standardowego dawanego z UDK. Rozglądałem się też za packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie. Jeśli miałbyś ochotę coś pomodelować to z różnych pokoików które mam do umeblowania z ciekawszych jest np: - biblioteka - kuchnia - magazynek itd. Mogę wrzucić pełną listę pomieszczeń oraz bryły jakie w udk używam to sobie przejrzysz co i jak. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted November 26, 2015 Report Share Posted November 26, 2015 Jak masz jakieś wytyczne lub listę, którą mógłbym przejrzeć modeli do zrobienia to wrzuć gdzieś. Najlepiej też z jakimś podglądem czego oczekujesz mniej więcej (styl, co z teksturami, ilością poly, jaki format itp.) Od dawien dawna nic nie robiłem przy grach dlatego chętnie bym pomógł chociaż troszkę ale nic nie obiecuję bo czas to największy problem Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted November 26, 2015 Author Report Share Posted November 26, 2015 Heh dlatego blog się nazywa "tworzenie gry po godzinach wieczorem" Nie musisz mi mówić jak to jest z czasem. Jutro postaram się ogarnąc jakąś listę bo obecnie skupiałem się nad dialogami i 7/10 mam zrobione do pierwszego rozdziału. Teraz nanieść poprawki i takie tam. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted November 27, 2015 Author Report Share Posted November 27, 2015 Ok zebrałem listę postaci które mam w grze, poniżej lista. Nie mam zdefiniowanej wizji jak to ma dokładnie wyglądać. Po rozmowach ze znajomym grafikiem z gamedev powiedział mi że aby to udźwignąć trzeba iść w klimat kreskówkowy. Cellshade i te sprawy bo realizm nie ma bata aby ogarnąć w pojedynkę. Tak więc jako referencje sięgnąłem do Dzikich pól i ich galerii larpowych. Są tam różne "klasy" społeczne. Lista postaci: Szlachta: Pan domu, Pani domu, syn, córka, gość facet, gość żona, gość córka, gracz Służba: wyższa ranga: marszałek dworu, kamerdyner, ochmistrzyni, panna służąca Niższa ranga:dziewka służebna, kucharka, kredencerz, stajenny pachołki: chłopiec na posyłki, chłopiec stajenny, kuchcik(kobita), pomywaczka szkielet myślę aby użyć z tego co jest w unrealu bo tam mam już animację chodzenia, biegania. Więc od biedy połowę rzeczy link do galerii: http://www.valkiria.net/index.php?do=sort&p=gallery&area=8&charakter=&orderby=&ascdesc=&page=1 Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted December 12, 2015 Report Share Posted December 12, 2015 Ale na tamtej stronie ciężko się poruszać ale z tego co widzę to nie jest cellshading tam. A możesz jakoś ten szkielet wyeksportować z unreala i wrzucić w jakimś formacie? To bym sobie zerknął co i jak. packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie Testuje teraz szybko coś co się nazywa "Autodesk Character generator" to po wyborze twarzy sylwetki itp. generuje low poly model postaci chcę zobaczyć właśnie czy to "warte świeczki". Wtedy z takiego "gołego człowieczka" można go ubrać w odpowiednie rzeczy już które potrzeba konkretnie. A wg licencji można śmiało używać do projektów itp. Dlatego zaraz wrzucę sobie takiego "gagatka" do programu i zobaczę czy nie ma zbyt wiele problemu by poprawić ten model i wymodelować do niego odpowiednie rzeczy. Jak wygląda animowanie w tym unrealu? Postać tam musi być zriggowana jakoś odpowiednio? Kości czy tam dopiero w edytorze się ustawia kości i jakiegoś "skina" nakłada i to łączy? I wystarczy model z rozłożonymi rękoma. Bo nigdy nie widziałem tego. Zerknij - bo od razu dostaje się np. takiego gościa (oczywiście figurę, skórę, twarz, włosy itp. się wybiera przez app. przez stronę) model fbx i potem można będzie szybciej odpowiednio przygotować taką postać? Zmiana teksturek, domodelowanie jakiś rzeczy w stylu ciuchy czy tam odpowiednie atrybuty itp. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted December 21, 2015 Author Report Share Posted December 21, 2015 Kurde nie mam pojecia jak to sie w unrealu robi Ogólnie to obecnie mam dostep do netu tylko z komorki wiec nie poszaleje. Ale tam jest dany gotowy model z animacja chodzenia/biegania. Na bank da sie go wyeksportowac do FBX, i pewnie wtedy mozna z tego wyciagnac szkielet/animacje. Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted December 21, 2015 Report Share Posted December 21, 2015 Czy: Unreal 4 SDK To jest to co ogólnie dostępne jest pod nazwą Unreal Engine 4? Bo zassałem to sobie te 5gb i testuje ogólnie edytor bo generalnie do wizualizacji nawet pomału to wkracza Czy to jest to? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toster Posted December 23, 2015 Author Report Share Posted December 23, 2015 Yep to jest wlasnie to Always Dark<br /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
5corpio Posted December 23, 2015 Report Share Posted December 23, 2015 Yep to jest wlasnie to Dobra to w wolnej świątecznej chwili wyeksportuje sobie postać mesha. Poszukam gdzieś tam jakiegoś szkieleta w tym UE4 czy cokolwiek tam się podpina i zobaczę jak tam animacja szkieletowa wygląda. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.