GoDee Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Witam, Jestem w trakcie zastanawiania się nad rozwiązaniami, jakie powinienem zastosować aby stworzyć wieloosobową grę karcianą. Jako punkt odniesienia należy przyjąć jakąkolwiek grę karcianą online, np pokerstars.com (aplikacja Windows/Mac OS X), lub gryonline.wp.pl (JAVA) Założenia i problemy do rozwiązania: Gra musi być jak najbardziej uniwersalna, uruchamiana w przeglądarce, bez instalacji dodatkowych wtyczek (Flash i JAVA odpada) Gra musi być wydajna, gdyż (a jak! ;] ) liczę na sukces, czyli duże obciążenie serwera spowodowane bardzo dużą ilością prowadzonych na raz gier (uruchomionych stołów gry) Rozwiązanie problemu dwustronnej komunikacji SERWER<=>KLIENT Hosting Jako że w grze będzie dostępna wirtualna waluta, konieczny jest wysoki poziom bezpieczeństwa Disconnect Protection A teraz pytania: Czy zastosowanie AJAX i ewentualnie HTML 5 + PHP + MySQL będzie dobrym rozwiązaniem? W jaki sposób rozwiązać problem dwustronnej komunikacji na żywo? WebSocket, Long Polling, czy zwyczajne odświeżanie co 1 sekundę? Wiadomo że docelowo, wraz ze wzrostem popularności trzeba będzie zainwestować w wydajne maszyny. Lecz na początek i pierwszy okres rozruchowy na czym to odpalić? W jaki sposób wykrywać rozłączenie gracza, tak aby można było mu doliczyć dodatkowy czas na akcję w grze? Będę bardzo wdzięczny za wzięcie udziału w dyskusji, odpowiedź na powyższe pytania, oraz być może inne sugestie, o których nie pomyślałem. Jako, że brakuje mi trochę umiejętności, będę poszukiwał osoby do współpracy przy projekcie, tak że również potencjalnych zainteresowanych zapraszam. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted October 19, 2014 Report Share Posted October 19, 2014 Przyjrzyj się w Firebugu przebiegowi rozgrywki na stronie http://pl.boardgamearena.com/ - polecam np. prostą grę "Hive" -> dowiesz się jak dane są przesyłane itp. Gry tam raczej działają bez wtyczek, no Hive na pewno. Jeśli chodzi o backend, to polecam jakieś chmurowe rozwiązanie. Opłaty za serwer będą zależne od ruchu na stronie, ale nie musisz inwestować w infrastrukturę. Weź np. Google App Engine, już można tam nawet z PHP korzystać Ale PHP jest językiem kiepsko zaprojektowanym, więc nie radziłbym się pchać z PHP w duży projekt. Chociaż ostatnio PHP trochę nadrabia w tym zakresie, to i tak odradzam poważne plany z PHPem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.