Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

babubabu

Książka o OpenGL

Recommended Posts

Wiem że była już masa tematów na temat książki o OpenGL jednak są one już stare i nie odpowiadają na moje pytania.

Otóż chcę się nauczyć OpenGL a jestem kompletnie w tym zielony. Wiem, że w internecie można znaleźć więcej materiałów niż w książce ale doszedłem do wniosku, że najpierw nauczę się podstaw z książki a potem będę uzupełniał wiedzę z internetu.

 

Znalazłem 3 pozycje które mnie zainteresowały:

 

1. OpenGL w praktyce (http://www.btc.pl/?id_prod=4686600)

+ Ze spisu treści wydaje się obszerna.

 

- Stara z 2008 roku

 

2. OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksiazki/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm#spis-tresci)

+ Opisuje open GL i elementy DirectX (przynajmniej tyle widzę ze spisu treści)

+ Przykład jak napisać grę

+ Dość obszerna

 

- Bardzo stara z 2003 roku

 

3. OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksiazki/opengl-ksiega-eksperta-wydanie-v-richard-s-wright-jr-nicholas-haemel-graham-se,opglk5.htm#spis-tresci)

+ Wydaje się bardzo obszerna

+ Opisuje OpenGL pod różnymi systemami operacyjnymi (co mnie w sumie najbardziej interesuje).

+ W miarę nowa bo z maja 2011

 

Dodam jeszcze, że c++ znam na tyle by zrozumieć przykłady z książki, a przerabiał książkę i pisał programy będę w pascalu (Lazarus). Czy nie będzie to problemem w nauczeniu się OpenGL? I która książka była by odpowiednia dla mnie? Nie ukrywam, że chciałbym pisać gry. Jeszcze jak ktoś by był uprzejmy to mógłby polecić książkę na temat fizyki w grach/programach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OpenGL. Programowanie gier gdzieś tam miałem w piwnicy i czytałem x lat temu. Wtedy była ok :) ale wtedy był Opengl 1.x ileś tam. Teraz jest chyba wersja przynajmniej ze 3. Tak jak sam wspomniałeś ja bym raczej poszukał tutoriali nt. opengl 2-3 bo jest trochę ich w necie. Chodzi o to by od razu już wziąć się za shadery i vbo fbo i inne pierdoły bo nie ma co się bawić starociem.

 

Co do fizyki w grach mam/miałem (nie pamiętam już nawet bo dawno nie kodzę) : http://helion.pl/ksi...ourg,fiprog.htm swego czasu pozycja bardo pożądana na rynku bo fajnie opisywała wszystko ;)

 

Co do OpenGLa ostatnio się bawiłem java + OpenGL na andka i całkiem fajnie mi się bawiło więc może coś w tym kierunku ;) ?


Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem dwie:

1. OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)

2. OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)

 

Mimo, że programowanie gier jest starą książką to bardzo ładnie uzupełnia Ksiegę eksperta w której jest już opis szaderów. A co do ksiegi eksperta to wyszło wydanie VI jednak na razie w wersji angielskiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie teraz wszystko leci na shaderach :D pamiętam jak jeszcze za czasów starego i leciwego geforce4 440mx, który ledwo obsługiwał VS 1.0 każdy starał się robić na nich jak najmniej choćby multitexturing. Masakra a teraz na jakiegoś tableta gównianego za 200zł a java można wycisnąć więcej znacznie więcej.

 

Co do pisania pod pascalem/lazarusem czy, ktoś przetłumaczył jakieś nowe pliki nagłówkowe pod object pascala? Bo jak nie to ręcznie będziesz się dobierać do wszystkich dodatków.


Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...