Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

babubabu

Książka o OpenGL

Polecane posty

Wiem że była już masa tematów na temat książki o OpenGL jednak są one już stare i nie odpowiadają na moje pytania.

Otóż chcę się nauczyć OpenGL a jestem kompletnie w tym zielony. Wiem, że w internecie można znaleźć więcej materiałów niż w książce ale doszedłem do wniosku, że najpierw nauczę się podstaw z książki a potem będę uzupełniał wiedzę z internetu.

 

Znalazłem 3 pozycje które mnie zainteresowały:

 

1. OpenGL w praktyce (http://www.btc.pl/?id_prod=4686600)

+ Ze spisu treści wydaje się obszerna.

 

- Stara z 2008 roku

 

2. OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksiazki/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm#spis-tresci)

+ Opisuje open GL i elementy DirectX (przynajmniej tyle widzę ze spisu treści)

+ Przykład jak napisać grę

+ Dość obszerna

 

- Bardzo stara z 2003 roku

 

3. OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksiazki/opengl-ksiega-eksperta-wydanie-v-richard-s-wright-jr-nicholas-haemel-graham-se,opglk5.htm#spis-tresci)

+ Wydaje się bardzo obszerna

+ Opisuje OpenGL pod różnymi systemami operacyjnymi (co mnie w sumie najbardziej interesuje).

+ W miarę nowa bo z maja 2011

 

Dodam jeszcze, że c++ znam na tyle by zrozumieć przykłady z książki, a przerabiał książkę i pisał programy będę w pascalu (Lazarus). Czy nie będzie to problemem w nauczeniu się OpenGL? I która książka była by odpowiednia dla mnie? Nie ukrywam, że chciałbym pisać gry. Jeszcze jak ktoś by był uprzejmy to mógłby polecić książkę na temat fizyki w grach/programach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OpenGL. Programowanie gier gdzieś tam miałem w piwnicy i czytałem x lat temu. Wtedy była ok :) ale wtedy był Opengl 1.x ileś tam. Teraz jest chyba wersja przynajmniej ze 3. Tak jak sam wspomniałeś ja bym raczej poszukał tutoriali nt. opengl 2-3 bo jest trochę ich w necie. Chodzi o to by od razu już wziąć się za shadery i vbo fbo i inne pierdoły bo nie ma co się bawić starociem.

 

Co do fizyki w grach mam/miałem (nie pamiętam już nawet bo dawno nie kodzę) : http://helion.pl/ksi...ourg,fiprog.htm swego czasu pozycja bardo pożądana na rynku bo fajnie opisywała wszystko ;)

 

Co do OpenGLa ostatnio się bawiłem java + OpenGL na andka i całkiem fajnie mi się bawiło więc może coś w tym kierunku ;) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dwie:

1. OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)

2. OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)

 

Mimo, że programowanie gier jest starą książką to bardzo ładnie uzupełnia Ksiegę eksperta w której jest już opis szaderów. A co do ksiegi eksperta to wyszło wydanie VI jednak na razie w wersji angielskiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie teraz wszystko leci na shaderach :D pamiętam jak jeszcze za czasów starego i leciwego geforce4 440mx, który ledwo obsługiwał VS 1.0 każdy starał się robić na nich jak najmniej choćby multitexturing. Masakra a teraz na jakiegoś tableta gównianego za 200zł a java można wycisnąć więcej znacznie więcej.

 

Co do pisania pod pascalem/lazarusem czy, ktoś przetłumaczył jakieś nowe pliki nagłówkowe pod object pascala? Bo jak nie to ręcznie będziesz się dobierać do wszystkich dodatków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×