DELARM Napisano Czerwiec 18, 2013 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 18, 2013 witam mam prosbe na zaliczenie wybralem gre jaka jest tetris i napotkalem na problem z rysowaniem kostek moglby mi ktos powiedziec jak czytac taki zapis bo napotkalem sie na niego w internecie a do konca go nie rozumiem wiem tyle ze jest to obraz 4x4 bitowy i ze zera lub jedynki powinny sie ukladac w ksztalty ale tak nie jest z gory dziekuje (ksztalt (1,0,0,0),(1,0,0,0),(1,1,0,0),(0,0,0,0));width:2;height:3), (ksztalt (0,0,1,0),(1,1,1,0),(0,0,0,0),(0,0,0,0));width:3;height:2), (ksztalt (1,1,0,0),(0,1,0,0),(0,1,0,0),(0,0,0,0));width:2;height:3), (ksztalt (1,1,1,0),(1,0,0,0),(0,0,0,0),(0,0,0,0));width:3;height:2) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Czerwiec 19, 2013 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 19, 2013 Uważam, że lepiej jakbyś sam się zastanowił jak działa tetris zamiast szukać gotowców. Na początku pomyśl, jak będzie wyglądać funkcja sprawdzająca, czy klocki tworzą pełne linie. bo to w sumie najważniejsza rzecz. Zastanów się jak będziesz dodawał segmenty na planszę, klocek jak spadnie, najlepiej żeby przestał być klockiem, tylko powinien się stać częścią planszy (która posłuży za mapę kolizji, łatwiej z niej będzie też usuwać segmenty tworzące linię). Samo rysowanie klocków to pikuś, ważniejsza jest reszta algorytmów rządząca grą. Ale skoro nawet na tym się wykładasz, to radzę wziąć się ostro do roboty. BTW. zapis, który podałeś nic nikomu nie mówi bez reszty kodu. Nie napisałeś też jakiej biblioteki używasz do rysowania, no i powinieneś też kod wsadzić w odpowiednie tagi, aby nie robiły się emoty. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.